Cel puțin 6.000 de copii ucraineni au fost trimiși de ruși în tabere din Crimeea și Rusia pentru pregătire militară, adopție sau ”reeducare politică” – raport al Universității Yale din Statele Unite

121 de vizualizări
Foto: Agerpres / EPA/ROMAN PILIPEY
Un raport al Universității Yale (SUA) arată că cel puțin șase mii de copii ucraineni au fost trimiși de ruși în tabere din peninsula Crimeea și Rusia, în ultimul an, odată cu invazia din Ucraina, cu scopul de a fi adoptați, pregătiți militar sau “reeducați politic”, scrie biziday.ro.

Sursa citată informează că raportul, întocmit de cercetătorii de la Universitatea Yale din Statele Unite, în colaborare cu specialiști de la Conflict Observatory, a examinat încălcările drepturilor omului și crimele de război ale Armatei Ruse de la invadarea Ucrainei din 24 februarie 2022. Documentul face parte dintr-un proiect susținut de Departamentul de Stat.

Cercetătorii au aflat că există cel puțin 43 de tabere care fac parte dintr-o “rețea sistematică întinsă pe toată suprafaţa Rusiei și în Crimeea”, unde au fost ținuți copii ucraineni odată cu invadarea Ucrainei, mai transmite Biziday.

Copiii capturați au vârste începând de la 4 luni, potrivit informațiilor adunate în document. Cercetătorii care au lucrat la raport susțin că băieții de la 14 ani în sus au fost pregătiți militar în unele din tabere, deși dovezi că au și fost trimiși pe câmpul de luptă nu există, conform sursei citate. Copiii sunt fie dintre cei care au custodie incertă din cauza războiului, fie cei pe care Rusia i-a considerat orfani, ori cei care se aflau în grija instituţiilor de stat ucrainene, dar şi copii cu părinţi şi tutela familială bine definită, după cum se arată în raportul citat.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Digitalizarea în educație și formare: „România Educată” e scos în prim plan, într-un profil de țară ce notează lipsa strategiilor pentru competențe digitale și performanțe nesemnificative la nivel european, în pofida resurselor tehnice solide – raport românesc pentru Comisia Europeană

Proiectul „România Educată” este scos în prim plan, ca strategie globală ce include „digitalizarea” în educație, într-un raport european elaborat de specialiști din România, cu privire la situația competențelor digitale…
Vezi articolul

Semnal de alarmă: “Pierde educația cursa cu tehnologia?” Inteligența artificială ar depăși deja rezultatele majorității adulților la testele de evaluare a competențelor-cheie, iar în 2026 ar putea răspunde 100% corect – raport OCDE

Competențele inteligenței artificiale (IA) le-ar depăși pe cele ale majorității adulților în teste-cheie de evaluare a nivelului de alfabetizare și a capacității de a opera cu numere, iar aceste competențe…
Vezi articolul

„Inteligența artificială va reconfigura învățarea. Oare ne așteaptă un nou ev mediu, în care vom fi vasali soluțiilor oferite de sistemele de inteligență artificială, sau un nou iluminism?” Mircea Miclea va susține o conferință pe 26 mai, la Reșița

Psihologul Mircea Miclea, fondatorul școlii cognitive în psihologia românească, va susține pe 26 mai 2023, la Reșița, conferința „Cum gândim propria noastră educație pentru lumea de mâine”. Discursul eveniment susținut…
Vezi articolul

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”: Fiul cel mare al rectorului Tudorel Toader este unicul candidat pentru un post de lector universitar / Cum a reușit Ionuț Toader să bifeze criteriile – cheie în mare viteză

În timp ce Tudorel Toader este rector la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” (UAIC) din Iași, fiul său cel mare avansează rapid în cariera academică la aceeași instituție de învățământ superior.…
Vezi articolul