Cei mai buni directori de școală din România au fost premiați de Iohannis la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2021. Cine a fost desemnat cel mai bun manager din Educație

6.840 de vizualizări
Adina Mihaela Romanescu / Foto: Asociaţia pentru Valori în Educaţie
Directorii de şcoală din România au fost premiaţi pentru proiectele de transformare a educaţiei în care s-au implicat, la Gala Premiilor pentru Directorii Anului 2021. La această ediţie, premiile au fost câştigate de patru directori din Iaşi, Tecuci, Târgu Măgurele şi Paşcani, se arată într-un comunicat de presă. Directorul Anului 2021 este Mihaela Romanescu, director la Liceul Teoretic de Informatică “Grigore Moisil” din Iaşi. Premiile au fost înmânate de Klaus Iohannis. Directorii de şcoală au mai primit distincții pentru Egalitate de Şanse, Antreprenoriat şi Inovaţie.

Directorul Anului 2021, Mihaela Romanescu, împreună cu echipa sa de profesori, a publicat în acest an şcolar 3 ghiduri pedagogice moderne care cuprind exemple didactice şi a derulat 7 proiecte cu finanţare de la Comisia Europeană.

Prin intermediul acestor proiecte a înfiinţat un laborator de realitate virtuală în cadrul şcolii, astfel că echipa de profesori a creat lecţii VR pentru disciplinele STEM şi a susţinut elevii în dezvoltarea competenţelor lingvistice, antreprenoriale sau matematice. În egală măsură, aceasta a dezvoltat un proiect despre imprimarea 3D şi unul despre utilizarea tehnologiei dronelor în sala de clasă. Echipa de profesori ai liceului a creat peste 40 de softuri educaţionale la aproape toate disciplinele, se arată într-un comunicat primit de EduPedu.ro.

Premiul Directorul Anului pentru Antreprenoriat a fost câştigat la această ediţie de Adriana Lefter, director la Şcoala Gimnazială “Elena Doamna” din Tecuci, care a atras fonduri în valoare de 150.000 de euro prin şase proiecte Erasmus. Prin intermediul acestora, peste 20 de cadre didactice şi 40 de elevi au participat în mobilităţi Erasmus internaţionale, iar mai mult de 300 de elevi au participat la două mobilităţi desfăşurate online. Proiectele desfăşurate vizează dezvoltarea competentelor digitale, lingvistice şi STEM. De asemenea, Adriana Lefter este Ambasador eTwinning la nivel naţional şi internaţional şi a devenit Ambasador Scientix în România pentru activităţi STEM. Şcoala Gimnazială “Elena Doamna” a primit şi Premiul “Creator de Educaţie” în cadrul Campaniei STEM Discovery Week 2020.

Distincţia Directorul Anului pentru Inovare a fost acordată lui Cătălin Condrea, director al Şcolii Gimnaziale Speciale din Paşcani, a cărui activitate se centrează pe designul proceselor de învăţare şi care a implementat un proiect de interasistenţă prin intermediul căruia peste 40% dintre cadrele didactice ale şcolii îşi dezvoltă competenţe educaţionale şi terapeutice pentru copii cu nevoi speciale, iar 30 de părinţi sunt implicaţi în procesul de parenting pentru a înţelege mai bine nevoile copiilor lor. Mai mult, Cătălin Condrea a proiectat grile de evaluare prin care monitorizează rezultatele tuturor elevilor din şcoală şi foloseşte datele în realizarea demersului educaţional şi terapeutic. Pentru copiii cu dizabilităţi, el a dezvoltat un program terapeutic în care sunt implicate 12 grupe de elevi cu dizabilităţi severe şi 3 grupe de copii cu dizabilităţi moderate.

Premiul Directorul Anului pentru Egalitate de Şanse este câştigat de Adrian Emanuel Silimon, director la Şcoala Gimnazială Nr. 4 din Turnu Măgurele pentru că, în anul şcolar 2020-2021, cu sprijinul Fundaţiei Regale Margareta a României a oferit şanse egale la educaţie pentru un grup de 60 de elevi proveniţi din medii defavorizate şi aflaţi în situaţie de abandon şcolar. Aceştia au promovat la finalul anului 2020-2021, iar 200 de copii cu cerinţe educaţionale speciale au primit şansa la un învăţământ de calitate. Mai mult, mediile elevilor din ciclul gimnazial la Limba Română şi Matematică au crescut cu 1 – 2 puncte, iar elevii înscrişi la ciclul primar şi-au însuşit tehnica cititului şi a scrisului, dar şi noţiuni de calcul matematic.

Directorii câştigători ai Galei vor primi câte 5.000 de euro pentru continuarea proiectelor demarate în şcoală, un loc asigurat în cadrul Academiei de Leadership şi Management Şcolar organizată de Asociaţia pentru Valori în Educaţie, training şi consultanţă pentru ei şi profesorii din echipele lor, în anul şcolar 2021 – 2022, dar şi vouchere de acces la cataloage digitale în valoare de 2.000 de euro pentru o şcoală, oferite de Adservio.

Suntem onoraţi că în fiecare an identificăm şi premiem directori de şcoală care se implică şi contribuie la dezvoltarea continuă a educaţiei din România. Aceşti lideri trebuie susţinuţi în demersurile lor tocmai pentru că sunt un pilon important al comunităţilor din care fac parte şi au capacitatea de a determina progresul sistemului de învăţământ românesc. De aceea, reunim o comunitate semnificativă în jurul lor, lideri din business, specialişti din administraţia publică şi sectorul nonprofit pentru a le oferi resursele de care au nevoie ca să facă posibile aceste progrese atât de importante pentru comunităţile din România”, a declarat Silvia Herman, Director de Programe la AVE România.

Menirea unui director de şcoală este aceea de a face o schimbare în viaţa elevilor, a colegilor profesori şi a comunităţii educaţionale căreia îi aparţine. Să conduci o unitate de învăţământ şi să predai reprezintă o provocare ce necesită un nivel ridicat de înţelegere şi de răbdare, asumare, deschidere faţă de cunoaştere şi un set temeinic de valori. Un director bun are o abordare centrată pe oameni, responsabilitate faţă de elevi şi faţă de comunitate, integritate în luarea deciziilor şi obiectivitate, are un comportament moral, punând accentul pe onestitate, echitate şi respect, se informează din surse sigure şi combate dezinformarea în comunitatea educaţională pe care o coordonează”, a spus Klaus Iohannis.


3 comments
  1. Ar fi interesant de stiut cati directori nu sunt membri PSD, PNL, USR, Etc, potrivit legii ar trebui sa fie apolitici, dar au fost inscaunati de partide

  2. A oferit sanse pentru elevii defavorizati? si au crescut mediile cu 1-2 puncte adica de la 1,2 la 3,4? si pentru asta e premiat de presedinte? E de râsu-plânsu

  3. Ar fi interesant de știut și procentul de promovabilitate la examenele naționale ale elevilor din școlile conduse de acești directori. De fapt acesta este targetul final al oricărei conduceri de școală, toate celelalte activitati subordonandu- se acestui scop.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Titularizarea pe perioadă determinată ar putea face învățământul românesc mai adaptat la dinamica societății, spune ministrul Educației: Cu siguranță există voință politică

Titularizarea pe perioadă determinată și nu nedeterminată, cum este în prezent, ar putea face învățământul românesc „mai adaptat la dinamica societății”, spune ministrul Educației Sorin Cîmpeanu la EuropaFM. Cîmpeanu a…
Vezi articolul

BAC 2024 începe în Franța pentru 730.000 de tineri. Premierul Attal, către liceeni: Vreau să vă spun că este normal să vă stresați. Eu, premierul, am fost paralizat de emoții. Dați tot ce aveți mai bun, noi suntem alături de voi!

Aproape 730.000 de tineri încep Bacalaureatul marți, 18 iunie, în Franța, potrivit France3Regions, care a prezentat câteva din datele-cheie ale acestei sesiuni de examene de final de liceu. La ora…
Vezi articolul

VIDEO Se schimbă modul în care devii profesor. Ministrul Educației anunță că, prin viitoarea lege, cei care vor să predea în școli „nu mai intră direct la clasă”, ci vor face, după licență, un an de stagiatură cu jumătate de normă și examen de licențiere în profesie, la final

Un an de stagiatură în școală, cu un mentor, în care cei care vor să devină profesori vor fi încadrați cu jumătate de normă – aceasta va fi noua cale…
Vezi articolul