“Cea mai mare lecție” de comunicare: Program pentru profesori și elevi pentru a-i ajuta să facă diferența între fapte și opinii, în media, cu materiale practice pentru școala primară, gimnaziu și liceu

1.013 vizualizări
Foto: captură – Qie.ro
Un set de materiale destinate profesorilor, dar și elevilor de școală primară, gimnaziu și liceu, care să îi ajute să discearnă între fapte și opinii în media, pot fi descărcate de pe site-ul unui program dedicat acestei tematici, lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent și UNICEF. Cele două organizații desfășoară programul în perioada 14-27 noiembrie, ca parte a unei inițiative globale, “World’s Largest Lesson”.

În cadrul proiectului „Cea mai mare lecție din România: Cum deosebim faptele de opinii în mass-media”, profesorii interesați se pot înscrie, până pe 25 noiembrie, pe platforma evenimentului, de unde pot descărca materialele menționate, împărțite pe cicluri de învățământ, și pentru a participa, astfel, împreună cu elevii la inițiativa internațională, potrivit unui comunicat de presă.

Acțiunea pleacă de la premisa că “ultimul an, profund impactat de războiul din Ucraina și de pandemia de COVID-19, a fost caracterizat de instabilitatea informațiilor, iar teoriile conspirației și mesajele de propagandă au împânzit internetul. Pe rețelele sociale, informațiile – false sau nu, dar cu un impact emoțional puternic, au circulat cu viteză de pe o platformă pe alta, ajungând fără context sau filtru la tineri și copii, iar opiniile prezentate ca fapte, falșii experți sau dovezile manipulate au făcut și mai dificilă identificarea informațiilor de încredere”.

Ce spun organizatorii despre scopul proiectului:

  • “Lecția își propune să contribuie la dezvoltarea capacității elevilor de a distinge între fapte și opinii și să îi ajute să-și dezvolte abilitățile critice. Faptele și opiniile sunt adesea întrețesute în mesajele media. Prin urmare, este esențial ca tinerii să poată desluși ceea ce este bazat pe fapt, demonstrabil și verificabil, de ceea ce este o interpretare subiectivă a realității, pentru a deveni persoane cu autonomie critică ce pot naviga cu succes mesajele tulburi ce ajung la ei.” 

De pe site-ul programului pot fi descărcate  sau accesate scenarii de activități cu elevii, prezentări teoretice, activități interactive online, iar pentru clasele primare – fișe de colorat.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Agenția care acreditează școlile neagă toate acuzațiile Oanei Moraru, iar aceasta amenință cu instanța și cere demisia șefului agenției. ARACIP: Școala privată nu poate începe cursurile în acest an şcolar

“Respingem cu fermitate acuzațiile de abuz în serviciu”, spune agenția din subordinea Ministerului Educației care se ocupă de acreditarea și autorizarea școlilor. Într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro, ARACIP informează că…
Vezi articolul

Studenții mai pot merge cu trenul cu legitimațiile vizate pe anul universitar trecut până pe 30 noiembrie, anunță CFR. De la 1 decembrie, au nevoie de documente actualizate 2024-2025 / Reducerile la bilete sunt de 90%

Studenții mai pot merge cu trenul, cu legitimațiile vizate pe anul universitar 2023-2024, până pe 30 noiembrie, anunță CFR într-un comunicat de presă. De la 1 decembrie, studenții au nevoie…
Vezi articolul

Ministrul Educației, Daniel David, respinge acuzațiile privind marginalizarea Istoriei în noile planuri-cadru: Hai să stopăm conspirațiile și dezinformările / Istoria națională ar trebui introdusă mai repede, din clasele a IX-a sau a X-a, deoarece așa ajungem la toți elevii

Ministrul Educației, Daniel David, a reacționat sâmbătă seara la criticile recente privind reducerea importanței Istoriei Naționale în noile planuri-cadru pentru liceu. Într-o postare pe blogul său personal, acesta a respins…
Vezi articolul

Ministrul Sănătății, despre testarea în școli: Elevii din clasa copilului care a fost diagnosticat pozitiv, să continue învățământul online timp de 14 zile / Se poate reveni începând cu ziua a opta prin testare antigen rapidă, în condițiile în care rezultatele acestor teste sunt negative

Ministrul Sănătății, Ioana Mihăilă, a explicat cum se va desfășura testarea în școli în conferința de presă comună cu ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. Dacă un elev dintr-o clasă este pozitiv,…
Vezi articolul

Posturile din școli care nu sunt anunțate ca disponibile la concurs nu se bugetează, dacă apar ulterior la plata cu ora sau în alte etape – arată raportul ministrului Educației și Cercetării

Problema școlilor care nu scot posturile didactice la concurs ar putea fi rezolvată, potrivit ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, prin nebugetarea acestor poziții, dacă ele apar după derularea concursului,…
Vezi articolul