“Cea mai mare lecție” de comunicare: Program pentru profesori și elevi pentru a-i ajuta să facă diferența între fapte și opinii, în media, cu materiale practice pentru școala primară, gimnaziu și liceu

974 de vizualizări
Foto: captură – Qie.ro
Un set de materiale destinate profesorilor, dar și elevilor de școală primară, gimnaziu și liceu, care să îi ajute să discearnă între fapte și opinii în media, pot fi descărcate de pe site-ul unui program dedicat acestei tematici, lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent și UNICEF. Cele două organizații desfășoară programul în perioada 14-27 noiembrie, ca parte a unei inițiative globale, “World’s Largest Lesson”.

În cadrul proiectului „Cea mai mare lecție din România: Cum deosebim faptele de opinii în mass-media”, profesorii interesați se pot înscrie, până pe 25 noiembrie, pe platforma evenimentului, de unde pot descărca materialele menționate, împărțite pe cicluri de învățământ, și pentru a participa, astfel, împreună cu elevii la inițiativa internațională, potrivit unui comunicat de presă.

Acțiunea pleacă de la premisa că “ultimul an, profund impactat de războiul din Ucraina și de pandemia de COVID-19, a fost caracterizat de instabilitatea informațiilor, iar teoriile conspirației și mesajele de propagandă au împânzit internetul. Pe rețelele sociale, informațiile – false sau nu, dar cu un impact emoțional puternic, au circulat cu viteză de pe o platformă pe alta, ajungând fără context sau filtru la tineri și copii, iar opiniile prezentate ca fapte, falșii experți sau dovezile manipulate au făcut și mai dificilă identificarea informațiilor de încredere”.

Ce spun organizatorii despre scopul proiectului:

  • “Lecția își propune să contribuie la dezvoltarea capacității elevilor de a distinge între fapte și opinii și să îi ajute să-și dezvolte abilitățile critice. Faptele și opiniile sunt adesea întrețesute în mesajele media. Prin urmare, este esențial ca tinerii să poată desluși ceea ce este bazat pe fapt, demonstrabil și verificabil, de ceea ce este o interpretare subiectivă a realității, pentru a deveni persoane cu autonomie critică ce pot naviga cu succes mesajele tulburi ce ajung la ei.” 

De pe site-ul programului pot fi descărcate  sau accesate scenarii de activități cu elevii, prezentări teoretice, activități interactive online, iar pentru clasele primare – fișe de colorat.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

PSD cere premierului Orban demiterea ministrului Educației, Monica Anisie, cu o zi înainte de începerea școlii. Vasile Dâncu acuză “bâjbâieli”, comunicare “execrabilă” și că “se pregătește un alt furt al PNL”

Partidul Social Democrat cere premierului demiterea ministrului Educației, Monica Anisie, a anunțat președintele Consiliului Național al formațiunii politice, Vasile Dâncu, citat de Agerpres. Apelul vine cu o zi înaintea începerii…
Vezi articolul

Sorin Cîmpeanu acuză “bâlbe” în hotărârea Comitetului pentru Situații de Urgență București: Nu poate decide asupra universităților, care hotărăsc prin senatul universitar cum continuă cursurile

Decizia de astăzi a Comitetului Municipal pentru Situații de Urgență este o “bâlbâială”, a declarat președintele Consiliului Rectorilor, Sorin Cîmpeanu. Acesta a avertizat că instituția convocată de prefectul Capitalei tocmai…
Vezi articolul

Președinta ARACIP a folosit o diplomă care „nu poate fi echivalată cu diplomă românească de licență în drept” pentru a se angaja consilier juridic la o primărie, la Casa de Pensii București și pentru înscrierea la master. Tatiana Tutunaru: Nu este problema mea că un angajator încalcă legislația

Președinta Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, Tatiana Tutunaru, s-a înscris la masteratul de Drept pe baza unei diplome, obținută în Republica Moldova, neechivalată de Statul român. Potrivit…
Vezi articolul