Ce trebuie să știe și să poată face un elev la finalul clasei pregătitoare, conform raportului de evaluare al Ministerului Educației

Repartizarea copiilor în clasa pregătitoare - costul standard pe elev

Foto: Freepik.com

Cele 49 de puncte de evaluare pe care învățătorii trebuie să completeze pentru rapoartele descriptive obligatorii din anul școlar care începe la 1 septembrie 2024 sunt repere în dezvoltarea copilului. Acestea arată ce poate face și ce ar trebui să știe să spună și să facă un copil la finalul clasei pregătitoare pe patru componente principale, conform raportului model din proiectul de ordin pentru aprobarea Metodologiei privind întocmirea raportului descriptiv de evaluare, pus în dezbatere publică de Ministerul Educației. 

La finalul clasei pregătitoare, copiii ar trebui să aibă un set de abilități bine dezvoltate în mai multe domenii esențiale pentru dezvoltarea lor educațională și personală. Acestea includ dezvoltarea limbajului și a comunicării, dezvoltarea cognitivă, dezvoltarea socio-emoțională și dezvoltarea fizică și motrică. Mai jos sunt detaliate reperele importante pe care ar trebui să le atingă un copil în fiecare dintre aceste domenii.

„Dezvoltarea limbajului și a comunicării
  1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
  1. Exprimarea de mesaje orale în diverse situații de comunicare
  1. Receptarea unei varietăți de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
  1. Redactarea de mesaje în diverse situații de comunicare
Dezvoltarea cognitivă
  1. Utilizarea numerelor în calcule elementare
  1. Evidențierea caracteristicilor geometrice ale unor obiecte localizate în spațiul înconjurător
  1. Identificarea unor fenomene/relații/regularități/structuri din mediul apropiat
  1. Generarea unor explicații simple prin folosirea unor elemente de logică
  1. Rezolvarea de probleme pornind de la sortarea și reprezentarea unor date
  1. Utilizarea unor etaloane convenționale pentru măsurări și estimări
Dezvoltarea socio-emoțională, a capacităților și atitudinilor de învățare
  1. Manifestarea interesului pentru auto-cunoaștere și a atitudinii pozitive față de sine și față de ceilalți
  1. Exprimarea adecvată a emoțiilor în interacțiunea cu copii și adulți cunoscuți
  1. Utilizarea abilităților și a atitudinilor specifice învățării în context școlar
Dezvoltarea fizică și motrică
  1. Valorificarea achizițiilor psiho-motrice în menținerea sănătății și a dezvoltării fizice armonioase
  1. Exersarea deprinderilor și a capacităților motrice în funcție de capacitatea psiho-motrică individuală
  1. Participarea la jocurile și activitățile motrice organizate sau spontane

Modelul de raport pentru evaluarea de la finalul clasei pregătitoare este aici:

Exit mobile version