Ce spune Comisia de la Veneția despre educația religioasă și cea sexuală, în contextul reformei constituționale din Ungaria

2.592 de vizualizări
educația religioasă
Foto: Facebook.com / Orban Viktor
Educația religioasă si cea sexuală, este abordată în punctul de vedere al Comisiei de la Veneția cu privire la reforma constituțională din Ungaria, care a stârnit dispute intense la nivel european. Elemente ale opiniei Comisiei de la Veneția pe această temă au fost sumarizate, pe blogul Vedemjust.ro, de judecătorul Cristi Danileț, care notează, între altele, că “educația este un drept, iar religia este o libertate”, ideologia oferită eventual de un stat, ca furnizor al educației, fiind însă “discutabilă” din punct de vedere al drepturilor fundamentale.
  • Comisia de la Veneţia, organul consultativ al Consiliului Europei în materie constituţională, a publicat o opinie pe tema reformei constituționale din Ungaria, după cum a notat Agerpres, preluată de G4Media.ro. Comisia vede o ”posibilă discriminare” în noul cadru legal din Ungaria care permite adopţiile numai în cazul cuplurilor heterosexuale căsătorite şi nu recunoaşte identitatea persoanelor transgender. Forul apreciază că reforma constituţională – ce cuprinde dispoziții asupra căsătoriei și familiei, orientării sexuale, identității de gen și educației copiilor – ”nu trebuie folosită ca ocazie pentru a deroga de la legile existente asupra protecţiei persoanelor care nu sunt heterosexuale sau pentru a revizui aceste legi în sens contrar”.
Sumarul făcut de Cristi Danileț despre opiniile Comisiei de la Veneția cu privire la chestiunile legate de educație (în special religioasă și sexuală) din reforma constituțională din Ungaria:

Educația religioasă

“Educaţia copiilor trebuie să se facă conform valorile bazate pe identitatea constituțională maghiară şi pe cultura creştină.

Educaţia este un drept, iar religia este o libertate. În Ungaria însă, educaţia se face în majoritate la nivel de stat, este publică. Statul ar putea oferi o anumită ideologie proprie ca filosofie de viaţă, ceea ce este discutabil din punctul de vedere al drepturilor fundamentale. Educaţia religioasă nu este în programa școlară, este lăsată în sarcina bisericilor, dar părinţii o pot cere la şcoală.

Cu privire la educaţia sexuală, lecțiile nu pot fi considerate că încalcă dreptul părinților la educație decât dacă acestea urmăresc un scop de îndoctrinare care poate fi considerat ca nerespectând religia sau convingeri filozofice ale părinților. Acolo unde se face, are ca obiectiv prevenirea violenței sexuale şi exploatare, care reprezentă o amenințare reală pentru sănătatea fizică și mentală a copiilor și împotriva cărora trebuiau protejați la toate vârstele.

Pe de altă parte, unul dintre obiectivele educația furnizate de stat este să pregătească copiii pentru realitățile sociale, iar aspectele sexuale justifică educația copiilor foarte mici care frecventează grădinița sau școala primară. Nu există o obligație a statelor de a face educație sexuală în școli, dar acolo unde se face ea trebuie să fie nediscriminatorie față de indivizi și promovarea valorilor constituționale să nu conducă la ignorarea și respectarea diversității opiniilor religioase și a identităților sexuale.” (Note detaliate pe Vedemjust.ro)

Foto: Facebook.com / Orban Viktor


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației, prins de febra electorală. Vârf de lance în comunicarea de partid: secretarul de stat Sorin Ion, candidat PNL în Dâmbovița, în campanie cu realizările „conducerii liberale” a instituției

„Conducerea liberală a Ministerului Educației” este invocată de secretarul de stat Sorin Ion în cel mai recent mesaj publicat pe pagina sa de Facebook, ultimul dintr-o lungă serie de comunicări…
Vezi articolul

Cauzele dezastrului de la vaccinare. Mircea Miclea: Nu pot să fie credibile niște autorități care spun să te vaccinezi, dar fac congrese cu 5.000 de oameni într-o sală, care se interesează mai degrabă de luptele interne dintr-un partid decât de interesele țării, mai degrabă de golf decât de sănătatea populației

Care sunt cauzele dezastrului numit vaccinare, în România? De ce doar 36,3% dintre români s-au vaccinat cu cel puțin o doză împotriva SARS-CoV-2, în vreme ce țări ca Portugalia sau…
Vezi articolul

Flavian Georgescu, profesor de Matematică: Este inadmisibil ca în toți cei 4 ani de gimnaziu sau liceu să ne focusăm asupra tematicilor examenelor de evaluare națională sau de bacalaureat, algoritmic, fără a înțelege ce se află în spatele acestor probleme / Asta nu este Matematică! Asta este toceală și este tocmai opusul a ceea ce dorește disciplina Matematică pentru copii

Problema Matematicii în școala românească este analizată de profesorul de Matematică Flavian Georgescu într-un articol publicat de educatieprivata.ro. Acesta pune în antiteza rezultatele de la olimpiadele internaționale de matematică, unde…
Vezi articolul