Ministrul Educației spune că nu ar apela la echivalarea examenelor naționale cu mediile, ci ar face doar “măsuri de flexibilizare a modului de evaluare, în interesul elevilor”. Cîmpeanu a declarat la Realitatea TV că sindicatele au propus, ca măsură remedială, ca “Ministerul Educației să elaboreze seturi de subiecte” pentru simulare.
“Sorin Cîmpeanu: Sindicatele din învățământ spre exemplu au propus pentru simulare, pentru a veni în sprijinul elevilor care vor susține examenele naționale, Ministerul Educației să elaboreze seturi de subiecte. În momentul în care ai pus la dispoziție din timp aceste seturi de subiecte și primești semnale din teritoriu că porțiunea respectivă de materie nu a fost predată, fie ai timp pentru acțiune remediale focusate pe ceea ce ai primit semnal că nu a fost predat, și aici ai nevoie de profesor, și ai nevoie de susținerea acestor acțiuni remediale, fie dacă rezultatul pe care îl vom primi în 11 ianuarie în care vom avea amploarea fenomenului, amploarea pierderilor cred eu…
În momentul de față să știți că raportările pe care le am sunt de 237000 de elevi care nu au avut internet și de 287000 de elevi care nu au avut echipamente IT. Am cerut un update în aceste raportări și vom vedea care este amploarea fenomenului. Dacă într-adevăr valorile sunt atât de mari înseamnă că va trebui să intervenim și cu alte măsuri în afara celor remediale.
Moderator: Adică prin echivalare a ultimilor ani?
Sorin Cîmpeanu: Nu aș merge până la echivalare. Aș spune de flexibilizare a modului de evaluare în interesul elevilor. Dacă va fi nevoie vom putea avea și o sesiune suplimentară pentru examenele naționale”.
Sorin Cîmpeanu s-a întâlnit cu reprezentanţii sindicatelor ‘Spiru Haret’, FSLI, Alma Mater, ai Consiliului Naţional al Elevilor, ai Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar, dar şi cu cei ai studenţilor de la ANOSR, UNSR şi USR.
Elevii de clasa a XII-a vor avea doar 32 de săptămâni de școală, pentru ei cursurile urmând a se încheia pe 4 iunie 2021. La clasa a VIII-a, numărul de zile de școală este 165 din cauza Evaluării Naționale: vor face 33 de săptămâni de școală, care se încheie pe 11 iunie 2021.
Calendar Evaluarea Națională 2021
- 07 – 11 iunie 2021 Înscrierea la evaluarea națională
- 11 iunie 2021 Încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a
- 22 iunie 2021 Limba și literatura română – probă scrisă
- 24 iunie 2021 Matematica – probă scrisă
- 25 iunie 2021 Limba și literatura maternă – probă scrisă
- 29 iunie 2021 Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)
- 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) Depunerea contestațiilor
- 30 iunie – 4 iulie 2021 Soluționarea contestațiilor
- 4 iulie 2021 Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor
Vezi și: Noile modele de subiecte pentru Evaluarea Națională 2021 au fost publicate de Ministerul Educației
Calendar BAC 2021
31 mai-4 iunie 2021 | Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen |
4 iunie 2021 | Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a |
14-16 iunie 2021 | Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A |
16-17 iunie 2021 | Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B |
18-23 iunie 2021 | Evaluarea competențelor digitale – proba D |
23-25 iunie 2021 | Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C |
28 iunie 2021 | Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă |
29 iunie 2021 | Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă |
30 iunie 2021 | Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă |
1 iulie 2021 | Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă |
5 iulie 2021 | Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00 și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00-18,00 |
6-9 iulie 2021 | Rezolvarea contestațiilor |
9 iulie 2021 | Afișarea rezultatelor finale |
4 comments
Pentru elevii care sunt buni și foarte buni la învățătură nu au fost probleme de nerezolvat la învățarea online. Cei mai vocali cred că vin din zona celor care nu s-au „omorât cu participarea online la orele de curs. Au existat și probabil mai există și elevi care nu au avut tehnica necesară să se conecteze la mediul online dar mă întreb și… vă întreb cum au putut atâția elevi să se conecteze la site-ul „profu.online”, unde au fost „învățați” ce? Dacă nu au participat sau au participat sporadic atunci normal că nu au de unde să știe cu exactitate despre ce este vorba așa cum am văzut într-o postare de mai sus. Oare nu se caută doar problemele întâmpinate în această perioadă și nu se identifică și soluțiile de rezolvare a acestora, acolo unde ele există și cu puțină bunăvoință pot fi și aplicate?
Aceste aspecte de legalitate și imperfecțiunile sistemului, după câte văd, creează doar violență verbală, ură, dar văd că nu se angajează aceeași energie și la identificarea soluții-
lor.
Nu există soluții!??? Concluziile pot să le obțină fiecare dintre dumneavoastră. Să auzim că este bine.
Se poate lua în calcul media la lb română și la matematica din cei 4 ani.
Este mult mai relevantă decât un examen de 2 ore ,sub presiune.
Se poate schimba procentul de 80 % al examenului ,trebuie micșorat.
Ar fi echitabil și pt cei care nu au avut tablete in online,dar au învățat în ceilalți ani.
Sa își dea seama elevii dacă au făcut la scoala sau nu anumite chestiuni?
Sunt elevi care întra la ora fără sa stie ce lecție a avut de învățat.
Sunt elevi pe care dacă ii intrebi(de proba) dacă ai predat o anume lecție, dau din umeri sau în cel mai bun caz, răsfoiesc maculatorul, sa caute.
Sunt elevi care la mijlocul orei de algebra întreabă dacă asta e algebra sau geometrie.
Sunt elevi care la mijlocul orei de gramatica întreabă dacă avem ora de literatura sau de gramatica.
Desigur, profesorul e vinovat….Parintii sunt imaculati, iar copiii au nevoie de ore remediale veșnic….
Am o observatie referitor la ultimul paragraf pe care l-ati copiat din alt articol: “Elevii de clasa a XII-a vor avea doar 32 de săptămâni de școală, pentru ei cursurile urmând a se încheia pe 4 iunie 2021. La clasa a VIII-a, numărul de zile de școală este 165 din cauza Evaluării Naționale: vor face 33 de săptămâni de școală, care se încheie pe 11 iunie 2021.” Datele furnizate induc in eroare ca elevii ar mai avea 32, respectiv 33 de saptamani de scoala. 32/ 33 sunt in total in anul scolar 2020- 2021.