Ce se poate face pentru elevii de clasa a VIII-a care nu mai ajung să dea Evaluarea Națională și care abandonează școala? Soluțiile ministerului Educației, Ligia Deca, sunt identificarea, consilierea elevului și orientarea spre o forma de școlarizare, inclusiv învățământul dual, care „oferă perspectivă” și face apel la familii și autoritățile locale „să lucreze împreună, pentru ca toți copiii să parcurgă anii de școală obligatorii”.
„Dacă avem un copil care nu a mers mai departe în clasa a IX-a, identificăm în primul an și dăm consilierea necesară pentru a se orienta către cea mai bună formă de școlarizare pentru el. Eu cred că acești copii pot și trebuie să fie recuperați”, a declarat Ligia Deca, luni, în Prahova.
Ministrul Educației, Ligia Deca, a transmis inspectoratelor școlare, printr-o scrisoare, 13 măsuri pentru susținerea școlilor și liceelor cu rate mari de neparticipare la Evaluarea Națională și la examenul național de Bacalaureat, printre care sistem de monitorizare a prezenței la școală a elevilor și asistență la orele profesorilor, după ce în premieră au fost făcute rapoartele de cercetare cu neparticiparea copiilor la Evaluarea Națională și BAC.
În raportul „Neparticiparea elevilor la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a 2023” se precizeaza că dintre elevii înscriși inițial în clasa a VIII-a pentru anul școlar 2022/2023, 14.944 de elevi nu au finalizat anul școlar, reprezentând 8,49% din totalul elevilor selectați în baza de date, după procesul de curățare a datelor.
Ulterior, 7.179 de elevi, adică 4,08% din totalul inițial, au absentat de la EN VIII.
În acest context, Ligia Deca susține că, „chiar dacă elevii din varii motive nu au dat Evaluarea Națională, ei se pot înscrie la clasa a IX-a. Dacă ei abandonează, atunci este un efort comun în a-i recupera și anume înscrie, dacă se încadrează în acel eșalon de vârstă tipic pentru generație. Dacă trec de un anumit prag, atunci ei se pot înscrie la programul A doua șansă. Este clar însă că trebuie să oferim și perspectivă și aici mă refer la ruta completă duală.
De aceea investim în școală și de aceea este foarte important și fac apel atât către familii, cât și către autoritățile publice locale să lucreze împreună pentru ca toți copiii să parcurgă anii de școală obligatorii. Asta le va garanta un viitor și lor, și nouă ca societate.”
Foto: © Phuttharak Chindarot | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
6 comments
teoretic sunt multe sugestii sau idei bune dar pe teren există interesul de a umple școlile profesionale nu liceele..iar profesorii își dau silința să-i țină proști sau fara alternative
pluralul asta cu “Dăm” este minunat…cine “dăm”?! așa ușor identifica Dna soluții din afara problemei…e așa simplu…
înainte de 89 sloganul era “să facem totul”…
Au promis transport gratuit la școli și după doua luni gata elevii sa și plătească transportul ,face praf tot. Dau o lege și apoi o modifica.
Autoritatile publice sa mai caste ochii la parintii care nu-si dau copiii la scoala. Conform legii ar trebui sanctionati cu amenda sau arest. Dar nu se sinchiseste nimeni. Ca doar nu or deranja votantii.
Sa o schimbe Ciolacu? pe individa asta pana nu face complet praf invatamantul.
Nu e mai bine sa afli de ce abandonează școala?O mare diferență ar face-o o masa calda în toate școlile.De ce unii da și alții ba?