Ce se întâmplă când o țară ține închise clasele un an și jumătate, în pandemie? Studiu de caz – Uganda: O treime dintre elevi ar putea să abandoneze complet școala, mii de unități școlare riscă să se închidă

4.433 de vizualizări
Foto: © Hel080808 | Dreamstime.com
“30% dintre elevi nu vor mai reveni, probabil, niciodată la școală”, arată un raport al guvernului din Uganda, citat de New York Times, publicație care ia țara africană drept studiu de caz pentru analiza efectelor închiderii pe termen lung a școlilor.

În Uganda, notează sursa citată, școlile au rămas închise pentru circa 10 milioane de elevi din învățământul primar și secundar încă din primele zile ale pandemiei. În septembrie a.c., ministrul Educației, Janet Museveni, care este și soția președintelui, a declarat, adresându-se elevilor, că “guvernul nu a ținut școlile închise pentru a vă pedepsi, ci pentru a vă proteja”, nedorindu-se ca părinții să fie infectați de către copiii lor, care ar “ajunge orfani – așa cum HIV-SIDA a afectat multe dintre familiile noastre”.

Acum, potrivit raportului guvernamental citat de New York Times, circa 3.500 de școli primare și 832 de unități din învățământul secundar riscă să se închidă cu totul. “Tinere femei, abandonând speranța de a mai merge la școală, se mărită și își întemeiază familii. Clădiri ale școlilor se transformă în sedii pentru afaceri și clinici de sănătate. Profesori își părăsesc locul de muncă, iar elevi deziluzionați acceptă locuri de muncă modeste, vânzând fructe sau în minele de aur”, scrie publicația.

  • Aceasta precizează că, în condițiile în care rata de infectare în această țară a scăzut în prezent, după un vârf atins în iunie, președintele Yoweri Museveni a declarat luna trecută că părinții se pot aștepta la deschiderea școlilor, împreună cu barurile sau centrele de divertisment, în ianuarie anul viitor.

Foto: © Hel080808 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. La noi în țară nu există nicio diferență. Elevii sunt la fel de indiferenți, au alte preocupări: sex, alcool, droguri……. .

  2. Deci sărăcia ălora e ca a noastră. Pentru ca abandonul se face în primul rand datorita sărăciei. Da. Eu la clase nici acum nu am cataloage. Nu au cumpărat. Au papat banii. La anu’ cine o mai trăi. Probabil ca or sa le facă la sfârșitul semestrului/anului. Sa stai și sa treci din nou absente, note. Diriginții ăștia nu știu pe ce își iau banii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David, rectorul Universității Babeș Bolyai, despre proiectul legii învățământului universitar, varianta Deca: Lucrurile arată bine, acceptabil, legea este bine conectată cu reformele europene / Cere Parlamentului decuplarea legilor și adoptarea mai rapidă a celei pentru universități

Rectorul Universității Babeș Bolyai de la Cluj-Napoca a declarat că, din perspectiva universității pe care o reprezintă „lucrurile arată bine, acceptabil” în privința proiectului de lege a învățământului superior. Profesorul…
Vezi articolul