Ce-o să fiu când mă fac mare? Jocul UNICEF prin care afli meseriile de care e atras copilul tău

6.006 vizualizări
SURSA: pixabay.com
Ghidul Elevului, elaborat de UNICEF şi Asociaţia PresperYoung.com, e făcut special pentru elevii de gimnaziu. Testul care dezvăluie meseriile de care este atras un copil poate fi aplicat şi la vârste mai mici, însă cu ajutorul părinţilor.

Trebuie să citeşti afirmaţiile de mai jos, iar pentru fiecare rând, în dreptul fiecărei afirmaţii, trebuie să notezi o cifră din cele de mai jos:

  1. nu mi se potriveşte deloc
  2. mi se potriveşte puţin
  3. mi se potriveşte pe jumătate
  4. mi se potriveşte mult
  5. mi se potriveşte foarte mult

Mi-ar plăcea…

A
Să lucrez cu diverse unelte
B
Să aplic matematica sau chimia pentru rezolvarea unor probleme practice
C
Să scriu scurte povestioare
D
Să particip la activităţi de voluntariat în comunitate
E
Să am o afacere
F
Să lucrez cu numere, în contabilitate
A
Să urmez un curs pentru a învăţa să repar ceva
B
Să citesc cărţi sau reviste despre noile descoperiri ştiinţifice
C
Să pictez un tablou
D
Să fiu profesor
E
Să mă implic în politică
F
Să fac inventarul într-un magazin
A
Să construiesc ceva
B
Să învăţ (fizică, chimie, biologie, matematică) pentru a descoperi lucruri noi
C
Să interpretez un rol într-o piesă de teatru
D
Să comunic cu oamenii pentur a-i ajuta
E
Să supervizez activitatea unor oameni
F
Să lucrez pe calculator
A
Să lucrez în aer liber
B
Să cercetez cauzele unor fenomene
C
Să creez haine sau să amenajez spaţii de locuit
D
Să încerc să rezolv un conflict între prieteni
E
Să fac diverse activităţi care presupun competiţie, asumarea unor riscuri, iniţiativă
F
Să lucrez cu cifre, date şi informaţii
A
Să repar un obiect stricat
B
Să folosesc microscopul sau alte obiecte de calculator
C
Să cânt la un instrument muzical
D
Să ajut persoane cu handicap sau cu alte probleme personale
E
Să vând produse
F
Să urmez regulile
Calculează numărul de puncte pentru fiecare tip de interese.
TOTAL A ______________
TOTAL B ______________
TOTAL C ______________
TOTAL D ______________
TOTAL E ______________
TOTAL F ______________
  • Selectează trei tipuri de interese la care ai obţinut cel mai mare punctaj. Acestea sunt interesele dominante.
  • Citeşte lista de profesii pentru cele trei domenii dominante. Notează profesiile de care eşti atras.
A – Tipul realist  Inginer, constructor, mecanic, pădurar, tehnician dentar, electrician, instalator, lăcătuş, tâmplar, cizmar, zugrav, fermier, pilot de avion, pompier, bucătar, menajeră, optician, scafandru, măcelar, pescar, şofer, crescător de animal, îngrijitor de animale, grădinar, paznic, gardian, detectiv, agent de mediu, controlor de trafic aerian, tehnician, instructor, căpitan de vas, macaragiu, bijutier
B – Tipul investigativ economist, astronom, fizician, chimist, matematician, laborant, farmacist, cercetător, programator IT, geolog, statistician, istoric, meteorolog, biolog, horticultor, oceanolog, radiolog, stomatolog, chirurg, proiectant, biochimist, bio-fizician, sociolog, informatician, hidrolog, genetician, medic legist.
C – Tipul artistic dansator, actor, regizor, jurnalist, reporter, creator de modă, decorator de interioare, arhiterct, fotograf, scriitor, compozitor, grafician, instructor de dans, designer de mobilier, florar, make-up artist, scenarist, desenator
D – Tipul social antrenor, arbitru, fizioterapeut, profesor, învăţător, educatoare, medic, preot, psihoterapeut, psiholog, psihopedagog, logoped, asistent medical, consilier de carieră, îngrijitoare, poliţist, frizer/coafeză, asistent social, cosmeticiană, nutriţionist, maseur
E – Tipul întreprinzător agent comercial, agent de vânzări, agent de asigurări, agent de turism, banchet, avocat, procuror, judecător, jurist, notar, agent imobiliar, manager, inspector, politician
F – Tipul convenţional contabil, casier, operator IT, bibliotecară, operator telefoni, funcţionar public, recepţioner, ospătar, barban, poştaş, grefier, administrator, arhivar
Fă un top 10 al profesiilor preferate, după cât de atras(ă) eşti de ele. Rezultatul te va ajuta să ştii ce îţi doreşti să faci în viitor. De asemenea, ştiind asta, poţi aborda şcoala atfel încât să-ţi atingi scopul.
De exemplu, dacă vrei să fii profesor de română, sau scriitor, să fii mai atent la orele de limba română.
Dacă vrei să devii mecanic auto, pilot de avion sau navigator, atunci ar trebui să fii atent la orele de fizică şi matematică ş.a.m.d.
FOTO: pixabay.com

 

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

“Garanția” prezentată de guvern pentru creșterea salariilor profesorilor debutanți, cerință-cheie a greviștilor ignorată acum: a adăugat o referință la “Alte informații” în Nota de fundamentare a ordonanței adoptate joi

Un paragraf la rubrica “Alte informații”, într-o notă de fundamentare. Așa susține purtătorul de cuvânt al guvernului, Dan Cărbunaru, că ar fi garantate solicitările sindicatelor din învățământ privind stabilirea salariului…
Vezi articolul

Material susținut de Joblandia

Profesoară: Elevii pot fi captați ușor, de profesori implicați este nevoie. Încerc să le ofer o plajă cât mai largă și mai diversificată de activități, atât în cadrul orei de dirigenție, cât și în cadrul săptămânii „Școala altfel” / Interviu cu un elev, un părinte și un cadru didactic despre orientarea în carieră a tinerilor

Făcută în mod profesionist, orientarea în carieră devine cheia pentru un viitor profesional stabil și o viață cu satisfacții. Odată ce se apropie momentul pentru o decizie, fie că este…
Vezi articolul

STUDIU 7 din 10 fete din România au o stimă de sine scăzută și ar vrea ca școala să se implice în a da noțiuni legate de diversitate, de faptul că este în regulă să fim diferiți, să nu fim perfecți. Cristina Dima, ambasador Dove: Vom ajunge până la finalul acestui an școlar la 20.000 de elevi cu atelierele programului Dove – Ai încredere în tine

Dove implementează de 17 ani, la nivel global, programul Dove – Ai încredere în tine, program educațional dedicat adolescenților, pentru creșterea încrederii în sine. Începând cu acest an, programul a…
Vezi articolul