Ce își doresc copiii de Crăciun în 2020? Gabriela, clasa a III-a: Eu mi-aș dori să mă întorc la școală și să învăț mai bine. Mi-a dat tata un telefon pe care să-l folosesc, dar rămân în urmă și trebuie să o întreb pe doamna tot mai mult

4.373 de vizualizări
Gabriela Munteanu / Foto: World Vision România
Gabriela este în clasa a III-a la o școală din Vaslui. Înainte să înceapă școala online, făcea naveta pe jos sau cu microbuzul școlar. Sora ei mai mică, Ștefania, care este în clasa I, și fratele Ionuț, care este în clasa a V-a, făceau și ei naveta. Toți vor să se întoarcă la școală fiindcă simt că nu mai învață ca înainte. În plus, au colegi care nu au conexiune la internet și care au rămas deja foarte mult în urmă. „Mi se pare mai grea școala online, nu prea înțeleg, iar atunci când mergeam la școală, doamna învățătoare venea pe la fiecare și ne arăta, acum nu mai are cum să facă asta și unii dintre noi nu înțelegem, e o diferență de învățare tot mai mare între noi”, a povestit micuța Gabriela pentru Edupedu.ro.

Gabriela și Ștefania fac parte din proiectul Pâine și Mâine al World Vision România, care le acordă o masă caldă zilnic și ajutor la teme. Părinții lor nu au locuri de muncă fiind asistenți personali pentru cei doi frați gemeni mai mici care au probleme de sănătate. Toți locuiesc cu bunicii paterni.

„Cum te-ai adaptat la școala online?”, am întrebat-o pe Gabriela. „Inițial, a fost ca o vacanță”, ne-a povestit ea.

Gabriela Munteanu / Foto: World Vision România

„La primele ore online m-am adaptat cam greu. Dintre toate materiile, cel mai greu mi se pare Matematica acum. Româna îmi place cel mai mult”, a povestit ea.

„Cum a fost ultima zi online la școală înainte de vacanța de Crăciun?”. „A fost o zi frumoasă, am învățat mai bine ca în alte zile, dar nu e în fiecare zi așa. Vedeți, nu prea înțelegem bine, mie mi-a dat tata un telefon pe care să-l folosesc, mă descurc, dar simt că rămân în urmă cu o parte din materie și trebuie să o întreb pe doamna tot mai mult. Au probleme și ceilalți copii, unii nu au internet bun, nu reușesc să intre la oră, nu știu cum vor recupera. Cei mai mulți avem probleme cu auzitul lecției de pe telefon. Eu mi-aș dori să mă întorc la școală și să învăț mai bine”, a spus Gabriela.

„Româna îmi place cel mai mult fiindcă online se înțelege mai bine”

Fratele ei, Ionuț, ne-a povestit că nu este ca la școală, unde „mai înțelegem”. „De pe telefon nu înțelegem aproape deloc, când eram la școală ne explica într-un mod în care nu poate pe telefon. La Matematică e cel mai greu online, simt că obosesc mult mai mult. Și mie tot Româna îmi place cel mai mult fiindcă online se înțelege mai bine”, a spus Ionuț.

După experiența din primăvară, el a bănuit că se va reveni la școala complet online la un moment dat și nu l-a surprins decizia autorităților, dar speră să nu mai dureze mult.

„Bănuiam că vom trece din nou online. Îmi doresc să revenim înapoi la școală fiindcă am rămas în urmă cu unele lucruri și îmi doresc să le recuperez”, a mai povestit Ionuț.

„Trebuiau să fie toți la școală, nu să ne închidă așa de pe o zi pe alta… am resimțit negativ, sunt greutăți pentru toți, niciunul nu prinde materia ca la școală”

Tatăl spune spune că sunt dintre familiile norocoase care au primit ajutor din partea societății civile.

„Ne-au îndrumat. În martie am avut noroc fiindcă mi-au dat o tabletă de la școală și am primit telefoane cu abonamente, fiecare copil are un dispozitiv acum, dar sunt îngrijorat. Spre exemplu, Ștefania este în clasa I și ar trebui să învețe să scrie și să citească până la finalul anului. Din fericire, în clasa pregătitoare au mai făcut din alfabet, mai desenau bastonașe în caiete, altfel… e foarte greu, la școală le arăta pe tablă, le desena, apoi trecea pe la ei și îi corecta. Nu mai prinde ca înainte, nu mai e doamna învățătoare lângă ea să pună mâna pe stilou și să-i arate cum se face o buclă. Încercăm și noi cum putem”, a povestit îngrijorat Vasile.

Tot ce își dorește este un trai mai bun  pentru copiii lui și știe că șansa o reprezintă educația, dar nu cum se face acum.

„Trebuiau să fie toți la școală, nu să ne închidă așa de pe o zi pe alta… am resimțit negativ, sunt greutăți pentru toți, niciunul nu prinde materia ca la școală. Mai am un băiat la grădiniță, ce va ști el când ajunge în grupa zero la toamnă? Trebuie să redeschidă școlile din ianuarie, altfel copiii o să ajungă mai ceva ca… și ei îmi spun să-i duc la școală, să le arate doamna că nu înțeleg de pe telefon”, a spus tatăl lor.

Gabriela Munteanu / Foto: World Vision România

Gabriela și Ștefania fac parte din proiectul Pâine și Mâine al World Vision România, prin care copiii primesc o masă caldă în fiecare zi, ajutor la teme, haine și alte resurse ce le acoperă nevoile de bază.

Autoritățile nu au anunțat încă dacă școlile se vor redeschide din ianuarie

Noul ministrul al Educației, Sorin Cîmpeanu, a spus că „prioritatea zero” acum o reprezintă revenirea elevilor la școală, însă nu a avansat încă vreo dată concretă cu privire la momentul în care școlile vor fi redeschise. „Mai întâi grădinițele și învățământul primar, consider că urgența maximă acolo este. Apoi, da, gimnazial, liceal și universitar. Asta e o prioritate zero“, a continuat oficialul într-un interviu acordat postului de televiziune Digi24 în Ajunul Crăciunului.

De altfel, și subsecretarul de stat Jean Badea declara cu o săptămână înainte de plecarea ministrului Monica Anisie că „aproximativ 400.000 de elevi din 3 milioane de elevi nu au acces la internet acasă. Este vorba de comunitățile în care nu există conexiune la internet acasă. De la zi la zi, situația se îmbunătățește, însă nu mulțumitor de bine”, a recunoscut Badea.

„Unii dintre acești 400.000 au un telefon, dar nu beneficiază de internet. Sper că în doi ani vom avea internet în toate comunitățile Măsurile pe care le vizăm sunt de a avea tehnologia și infrastructura adecvata. Telefonul nu e potrivit pentru invatarea pe termen lung in online. Conexiunile mai jos de 4G nu pot sustine lecțiile sincron, să poată accesa cum trebuie platformele educaționale”, a adăugat Badea la conferința de lansare a Strategiei de Digitalizare a Educației, cea mai importantă reformă propusă de Minister de la Legea Educației din 2011 și până acum.

Întrebat de Edupedu.ro dacă decidenții ar lua în considerare redeschiderea școlilor măcar pentru acei 400.000 de copii care nu au conexiune la internet, subsecretarul de stat a răspuns: „Prioritar pentru implementarea măsurilor de digitalizare vor fi cei din comunitățile defavorizate, deci probabil cei 400.000 vor fi primii care vor beneficia”.

Școlile ar putea fi redeschise abia la primăvară

Tot pe această temă, Dr. Valeriu Gheorghiţă, preşedintele Comitetului Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva COVID-19, declara pe 20 decembrie că redeschiderea școlilor s-ar putea face abia în urma vaccinării cadrelor didactice şi persoanelor din categoriile vulnerabile, ceea ce ar însemna undeva la finalul lunii martie, începutul lunii aprilie.

„În faza a doua de vaccinare intră profesorii și populația în vârstă. Asta înseamnă că am putea redeschide școala în siguranță la sfârșitul lui martie – începutul lui aprilie când începem etapa a treia de vaccinare. Atunci am fi terminat etapa a doua pentru categoriile vulnerabile”, a spus Valeriu Gheorghiță la Digi24.

Valeriu Gheorghiță a declarat pe 18 decembrie că nu vor fi vaccinați copiii sub 16 ani în campania de vaccinare anti-COVID pentru că „nu există o recomandare de administrare” la acest moment.

Vaccinarea gratuită pentru „personalul din unitățile de învățământ și creșe” este prevăzută în Strategia de vaccinare împotriva COVID-19 în etapa a II-a.

Sursă foto: World Vision


1 comment
  1. PayPal e folosi de multa lume si care au incredere in acest servici.Incercati si acest servici. Sarbatori fericite si la multi ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Ionut Simion, presedintele AmCham - Reducerea numărului de discipline

Reducerea numărului de discipline din trunchiul comun și creșterea numărului de discipline la alegerea școlii, una din cele 7 măsuri pentru Reforma Educației propuse partidelor de AmCham – Camera de comerț americană din România

Reducerea numărului de discipline din trunchiul comun și creșterea numărului de discipline la alegerea școlii este una din măsurile propuse partidelor politice de AmCham – Camera de comerț americană din…
Vezi articolul

Ligia Deca: Luăm în calcul schimbări legislative pentru percheziționarea elevilor, dacă există o suspiciune de obiect interzis / De cinci luni la Ministerul Educației se caută o soluție pentru această situație fără ca lucrurile să avanseze

„Am discutat cu colegii din Guvern și Ministerul Justiției și cu Ministerul Afacerilor Interne să vedem dacă este nevoie de modificări legislative în așa fel încât atunci când avem, de…
Vezi articolul