Digitalizarea învățământului reprezintă mai mult decât punerea la dispoziție a unor echipamente performante. E necesară implementarea unor soluții integrate, personalizate, care să răspundă provocărilor momentului ce țin de: accesul la internet, securitate cibernetică, formarea cadrelor didactice pentru utilizarea 100% a softurilor educaționale și crearea de lecții interactive, care să asigure o comunicare facilă între profesori și elevi.
NextClass.ro – Clasa viitorului
„Credem în creșterea calității și eficienței învățării în școlile din România prin tehnologii digitale dedicate. De 27 de ani ne implicăm în realizarea și implementarea de soluții integrate pentru un învățământ performant, iar acum toate aceste instrumente, tehnologii și resurse valoroase se găsesc cu ușurință accesând site-ul https://nextclass.ro – Clasa viitorului”, a declarat Magdalena Olaru, Manager Divizia educațională Quartz Matrix.
Tehnologii și echipamente premium pentru educație digitală
În clasa viitorului, profesorii și elevii folosesc intuitiv și în detaliu toate funcționalitățile echipamentelor și tehnologiei de top, pentru procese de predare-învățare-evaluare atractive și eficiente. Quartz Matrix a dezvoltat două produse inovatoare proprii: platforma e-Learning ACCED, pilon extrem de important al educației la distanță și ProLang – Laboratorul digital pentru limbi străine, care permite deja în peste 500 de școli din România, exersarea vorbirii și perfecționarea cu rapiditate a pronunției.
Parteneriate cu lideri mondiali în tehnologii digitale
Lecțiile interactive îi determină pe elevii nativi digitali să își dorească să participe activ la ore. Pentru a ține pasul cu o astfel de generație de copii și adolescenți, cadrele didactice trebuie să fie deschise la schimbare. Din această perspectivă, focusul nostru este în egală măsură pe tehnologiile performante pentru educație, dar și pe formarea profesorilor.
Am realizat parteneriate cu lideri mondiali precum Promethean pentru echipamente interactive (display-uri touchscreen și table inteligente) sau Epson, care conectează grupurile care lucrează împreună în același spaţiu sau la distanţă, captează atenția și mobilizează profesorii și elevii.
Pe parte de conținut, Mozaik Education realizează software educațional necesar lecțiilor interactive. Astfel, putem pune la dispoziția profesorilor și elevilor peste 1.000 de resurse digitale, în peste 30 de limbi (animații 3D, materiale video, foto și audio educaționale ori manuale interactive), ce acoperă toate materiile din curricula de învățământ din România. Recunoaștem importanța interactivității lecțiilor din domeniile tehnice, tocmai de aceea am încheiat parteneriat cu Festo Didactic – furnizorul mondial de echipamente și soluții pentru educație tehnică.
Partenerul nostru Cisco asigură accesul internetului securizat în școli. Mai mult ca oricând, interacțiunile online trebuie să fie realizate în deplină securitate cibernetică.
Centre județene de formare a profesorilor pentru educație digitală performantă
Susținem performanța din învățământ prin cursuri de formare în educația digitală, în parteneriat cu inspectoratele școlare județene. La Iași, proiectul are deja peste 5000 de profesori beneficiari, în doar câteva luni de implementare. Ne dorim să extindem partea de instruire a cadrelor didactice la nivel național, astfel încât profesorii să fie pregătiți să folosească tehnologiile moderne la capacitate maximă.
Pe site-ul nextclass.ro mai puteți găsi resurse utile, precum ghiduri de utilizare și instalare ale produselor, documentații tehnice și manuale, precum și informații relevante pe blog, despre învățământul digital performant.
Intrați pe www.nextclass.ro – Clasa viitorului – cel mai complex site dedicat soluțiilor integrate de digitalizare a educației, un proiect Quartz Matrix. Regândiți educația pentru viitor.
2 comments
Ii tot scolim pe profesori. Ii punem sa faca tot felul de cursuri , ii invatam cum sa predea in era digitala. Toata chestia asta e aducatoare de bani ptr firmele a IT. Dar ce facem cu elevii? Care nu deschid camerele intimpul orelor online ca ” e protectia persoanei” ( numai la elevi nu profesor) . De altfel nu mai e protectie cand stau la discutie cu cei de teapa Cumpanasu , atunci deschid camerele. Intra la inceputul si sfarsitul orei iar daca ii strigi la sa raspunda cade netul , nu merge microfonul si altele ca astea. Daca le zici ca nu au fost la ora te mint in fata” dna eu am fost va arat si poza cu ecranul” (la noi nu mai e protectia persoanei) facut bine inteles la inceputul/ sfarsitul orei. Mai trist e ca si parintii le ti isonul. Balbaiala ministerului cu obligativitatea deschiderii camerei le a dat apa la moara asa zisului CNE -ului care sustine chiulul si minciuna. Daca elevul nu intra la ora sau sta 5min iar apoi lasa tel/laptopul deschissi el face sltceva prin casa (doarme, se joaca pe alt device etc) asta in cel mai bun caz. Poti sa predaui si la un autocar intreg(daca el este la plimbare) sau la unele persoane de la terasa (elevul iese sa se recreeze ca a invatat prea mult). Ponoasele scolii online le trage numai profesorul, elevul nu are nici o vina. E un ingeras. Hai sa fim realisti dragi parinti si cei ce tot criticati ca prifesorii nu fac , ca nu stiu sa predea online, ca sunt in urma cu tehnica si altele ca astea. Nu om fi noi hackeri dar ne facem meseria cat putem de bine , dar atata timp cat ni se pun piedici din cauza paruntilor creduli si a copiilor care pun scoala la spate nu dam innainte. Tot laudati Suedia , Germania etc. Dar acolo parintele plateste greselile elevului. Este tras la raspundere daca nu se ocupa de educatia lui si nu ilverifica si nu se tine de el. Faceti dvs dragi parinti si sa sa platiti ptr prostiile copiilor vostri si atunci sa criticati parintii
Și legislația aferenta când apare?