Spania a adoptat o nouă versiune a unui cadru de referință pentru competențele digitale ale profesorilor, cu scopul de a garanta “un nivel adecvat de dezvoltare a competenței digitale” în cazul cadrelor didactice și în rândul școlilor, potrivit unei informări transmise de această țară rețelei europene Eurydice. În acest sens, cu sprijinul planului spaniol de redresare și reziliență, urmează să fie cheltuiți aproape 300 de milioane de euro în următorii doi ani.
Potrivit sursei citate, noul cadru de competențe digitale este divizat în șase domenii, fiecare având propriile competențe specifice, împărțite pe niveluri și indicatori de realizare. Cele șase domenii sunt: angajamentul profesional, conținutul digital, predarea și învățarea, evaluare și feedback, susținerea elevilor, dezvoltarea competențelor digitale de către elevi.
La începutul acestei veri, ministerul național al Educației și administrațiile comunităților autonome spaniole au decis să folosească același cadru și instrumente, având în vedere că sistemul educațional spaniol este descentralizat.
Scopul declarat este ca, până în 2024, să fie certificată competența digitală în cazul a 80% din totalul de 700.000 de profesori de școală primară și secundară din această țară, angajament asumat prin PNRR-ul spaniol.
- Pentru aceasta, în 2022 ministerul Educației va distribui comunităților autonome un total de 284,7 milioane de euro, printr-o componentă a planului de redresare și reziliență, fonduri care vor fi folosite și pentru dezvoltarea planurilor digitale ale școlilor, menite să favorizeze și să promoveze folosirea mediilor digitale în procesul educațional.
Foto: © Photosvit – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.