Ce fac britanicii pentru a lua decizii informate privind dezvoltarea și bunăstarea copiilor: studiază amănunțit evoluția preșcolarilor, de la vârste fragede până la intrarea în școală / Cel mai nou studiu, la care participă experți Oxford, Cambridge și UCL, începe acum

Foto © Oksun70 | Dreamstime.com

Autoritățile, instituțiile din învățământ sau din sănătate și alți decidenți au nevoie de argumente pentru deciziile pe care le iau în privința copiilor, în condițiile în care nevoile acestora și ale familiilor lor se schimbă pe măsură ce societatea avansează. Pentru a împrospăta aceste informații, în țări precum Marea Britanie se fac, o dată la 10-20 de ani, ample studii cu privire la starea de bine a copiilor mici, studii la care participă experți de la mari instituții educaționale și care oferă fundament pentru politici viitoare. Un astfel de studiu începe acum în Anglia – ce presupune el?

Această documentare urmărește evoluția copiilor timp de cinci ani – de la vârsta de nouă luni până când aceștia încep școala (în Anglia, școala începe la vârsta de 4-5 ani).

Cum se desfășoară un astfel de studiu

Studiul are drept scop să stabilească factorii ce influențează dezvoltarea copiilor în primii lor ani de viață, iar pe baza datelor culese să fie oferite răspunsuri pentru întrebările ce preced stabilirea unor politici sau măsuri științifice, “pentru îmbunătățirea vieții familiilor și copiilor mici”, potrivit unei descrieri oferite de Institutul pentru Educație al University College London.

Familiile participante sunt selectate aleator, iar părinții trebuie să răspundă, periodic, unor seturi de întrebări privind dezvoltarea copilului, a circumstanțelor familiale și propria viață personală, inclusiv structura familiei, starea de sănătate, venituri, activități de îngrijire și educația preșcolară.

Al șaselea astfel de studiu longitudinal din ultimii 75 de ani

Astfel de studii sunt deja obișnuite în Marea Britanie: primul a avut loc în urmă cu 75 de ani (1946), urmărind evoluția copiilor mici imediat după cel de-al doilea război mondial. Ulterior, studiile s-au desfășurat la interval de 10-20 de ani: 1958, 1970, 1989-1990, 2000-2002. Ediția care începe acum va urmări evoluția copiilor mici în contextul-cheie al ieșirii din pandemia Covid-19. 

Foto © Oksun70 | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version