Ce examen vor da la final de gimnaziu copiii aflați acum în clasa a VI-a? Andronescu: Mi-e greu să susțin în evaluare ceva ce nu s-a făcut în predare

8.161 de vizualizări
Ecaterina Andronescu / Foto: Ministerul Educației
Părinții au întrebat-o pe Ecaterina Andronescu ce examene vor da la final de gimnaziu elevii aflați acum în clasa a VI-a. Este vorba despre “elevii uitați de Ministerul Educației”, pentru care legea prevede examene transdisciplinare la clasa a VIII-a, însă cărora nu le-a fost predat nimic transdisciplinar. Ministrul Educației a lăsat de înțeles că va cere Parlamentului să modifice legea educației în vigoare, astfel încât elevii acum clasa a VI-a să nu susțină peste 2 ani examene transdisciplinare.

Declarația a fost făcută vineri dimineață, în cadrul unei dezbateri organizate la Palatul Parlamentului de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți – Învățământ Preuniversitar.

Ce a răspuns Ecaterina Andronescu, la întrebarea: ce examen vor da la final de gimnaziu elevii aflați acum în clasa a VI-a?
  • Este o prevedere de lege și până nu se va schimba legea e foarte greu de spus: vom proceda altfel.
  • Nici profesorii n-au fost formați inițial și nici prin formarea continuă pentru predarea transdisciplinară, ca urmare în acești ani elevii n-au beneficiat de predarea transdisciplinară. Și, ca urmare, mi-e greu să susțin în evaluare ceva ce nu s-a făcut în predare.
  • Cu prima ocazie, o să încercăm să discutăm acest subiect, o să rog comisia de învățământ și de la Cameră, și de la Senat, să discutăm acest subiect, pentru că trebuie să dăm un răspuns foarte clar și trebuie să fie un răspuns legislativ“.

Declarațiile Ecaterinei Andronescu, la dezbaterea organizată de Asociațiile Părinților:

Care sunt examenele transdisciplinare prevăzute de Legea educației:

Articolul 74
(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:
a) o probă scrisă la limba și literatura română;
b) o probă scrisă la limba maternă;
c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;
d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;
e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului;
f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.

Citește și:

 


1 comment
  1. Lasati, dna Andronescu, ati fost unul din asasinii educatiei, aproape la fel de rau ca si AniSIE.
    Desfiintat de scoli, maculatura – tone de maculatura infecta, ordine contradictorii, ati fost un DEZASTRU!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Noul concept de Matematică fără raționament sau cum ratează Ministerul Educației să testeze competențele din programă la examenele naționale pe care le organizează – analiza profesorului Ovidiu Șontea

Subiectele de Matematică de la examenele naționale din ultimii 20 de ani ratează să testeze o parte din competențele prevăzute în programa pentru această disciplină după care profesorii predau și…
Vezi articolul

Impactul învățării prin joc în asimilarea limbilor străine: copiii dezvoltă abilități creative și analitice cu fiecare decizie luată în joc, lecțiile se transformă într-un eveniment special și memorabil (P)

Când vine vorba de predare și învățare, obținerea unui mediu de studiu propice reprezintă o preocupare constantă. Ca atare, combinarea activităților și lecțiilor într-un mod care ia în considerare atât…
Vezi articolul