Ce efect au filmele asupra creierului copiilor? Oana Paveliuc, Festivalul de Film și Psihanaliză: Filmele și desenele animate sunt și ele o formă de transă în care se instalează programe la nivel neurologic

1.258 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Prima ediție a Festivalului de Film și Psihanaliză s-a petrecut online weekendul acesta, după ce pandemia a dat peste cap planurile de a fi organizată la Cluj. Timp de trei zile, cinefilii au putut viziona și analiza filmele altfel de cum o făceau în mod obișnuit. Sub coordonarea criticului de film Irina Margareta Nistor și specialiști în psihanaliză, iubitorii de film au putut interpreta înțelesurile filmelor și cum le traduce subconștientul, scrie Cultura la Dubă.

Oana Paveliuc este performance coach și studiază psihologia, iar în cadrul festivalului a analizat filmul pentru copii Strada Speranței (Mercy street), în regia lui Ștefan Buzea, Alexandru Buzea și Nicolae Radu.

Cultura la dubă: Cum îi marchează pe copii filmele?

Oana Paveliuc: Filmele au un impact foarte mare asupra copiilor, mai ales la vârste fragede, când ei nu fac diferența dintre realitate și ce văd pe televizor, cum de altfel filmele și desenele animate sunt și ele o formă de transă în care se instalează programe la nivel neurologic, iar copiii pot să își ia învățăminte.

Totodată este important să avem grijă la ce filme urmăresc copiii, este important și să le urmărim împreună cu ei, să descoperim împreună cu ei. Copiii au și această latură pură și ne pot învăța lucruri pe care noi încă nu le știm sau uităm să le punem în aplicare.

Cultura la dubă: Cum ne raportăm la filmele horror?

Oana Paveliuc: Eu nu le recomand, mintea subconștientă nu face diferența dintre ceea ce ne imaginăm și realitate. A urmări un film, mai ales unul horror, înseamnă a te lăsa dus într-o anumită stare, corpul trăiește toată acțiunea filmului chiar și la nivel neurochimic. Același lucru este valabil și în cazul știrilor care ne creează tot felul de anxietăți.

Citește interviul integral semnat de Dana Coțovanu în publicația Cultura la dubă


1 comment
  1. Copii sunt pana la 18 ani. Oare filmele pentru adulti la care se uita generatia de azi de “copii” ce efect au asupra creierului? Cred ca nici nu trebuie prea multe studii ca sa realizezi ca efectul este de tampire lol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO Copiii au nevoie să fie ascultați și e nevoie de multe ori să taci și pur și simplu, să fii acolo pentru ei și ei își vor da voie să se exprime – Ionela Neagoe, directoarea Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București

Nevoia elevilor de a fi sprijiniți în etape de profundă schimbare în evoluția lor, când poate nici părinții, nici profesorii nu știu exact cum să îi abordeze pe copii a…
Vezi articolul

Ciprian Fartușnic: Ne mirăm acum că elevii educați în logica „trebuie să-mi spună doamna ce trebuie să fac” nu sunt capabili să ia decizii singuri sau să se organizeze / Competența digitală trebuie urmărită de fiecare disciplină

„Am observat foarte mult în spațiul public, în analiza acestei perioade o linie foarte fina de demarcație sau câteodată indistinct între ce este și ceea ce ar trebui să fie.…
Vezi articolul

Noua strategie a Irlandei, unul din liderii europeni în PISA, pentru a întări și mai mult competențele-cheie ale elevilor: Educație digitală pentru părinți și pentru profesori, cărți pentru copiii care intră la școală, mai multă învățare pe bază de colaborare

Cărți oferite fiecărui copil, măsuri de sprijin pentru tranziția copiilor în mediul școlar, susținere pentru părinți în vederea ghidării minorilor în mediul online și programe extinse de formare a profesorilor…
Vezi articolul

Universitatea din București – europeană și cu autonomie sporită, sau “prima” pe țară și “în formațiune completă”, prin includerea celorlalte mari universități din București? Diferențe și asemănări în viziunea și promisiunile celor doi candidați anunțați până acum la funcția de rector UB, Marian Preda și Cristian Preda

Un rector în funcție care mizează pe continuitate și care promite să întărească lucrurile pe care le-a făcut într-un prim mandat dificil, marcat de criza produsă de pandemie și de…
Vezi articolul

Prăpastia între colegiile de elită, cu medii mari, și celelalte școli, cu multe medii sub 5, se menține și după pandemie, arată rezultatele testării inițiale din județul Iași, ediția 2022-2023 – Un raport relevant pentru școala fără teze, care se pregătește pentru examene de admitere la liceele de top

Decalajele majore între mediul rural și cel urban și între unitățile de învățământ de elită și celelalte, semnalate în pandemie prin prima testare inițială standardizată extinsă, cea organizată în județul…
Vezi articolul