Ce crede Monica Anisie că au învățat profesorii după această perioadă: „Că trebuie să participe la o formare serioasă în următoarea perioadă”

8.149 de vizualizări
Foto: Captura edu.ro
Profesorii trebuie să participe la o formare serioasă, asta crede ministrul Educației, Monica Anisie, că au învățat profesorii după această perioadă, potrivit unui răspuns dat la Digi24. Anisie a explicat și ce crede că au învățat autoritățile din minister, dar și elevii.

Întrebare:Care credeți totuși că este cel mai important lucru pe care ar trebui să-l păstrăm, să-l învățăm după această perioadă? Și poate că aici ar trebui să ne spuneți și pe categorii: ce ar trebui să învețe elevii după această perioadă, părinții, profesorii și ce ați învățat dumneavoastră la Ministerul Educației după această perioadă?

Monica Anisie: Aș începe cu ce am învățat noi la Ministerul Educației. Eu cred că am învățat mai întâi de toate că se poate, se poate să facem și altfel decât am făcut până acum. Știu că sunt colegi din cadrul Ministerului Educației care sunt mai tradiționaliști, să spun așa, dar iată că ne-am adaptat cu toții.

Cred că elevii au învățat că se poate continua învățarea și de acasă, și că vor putea în felul acesta se desfășoare și lecții în format online și comunicarea între ei se poate realiza și așa, iar profesorii cred că au învățat că trebuie să participe la o formare serioasă în următoarea perioadă pentru a putea, dacă cumva, așa cum spun epidemiologii, vom avea un al doilea val în toamnă, să realizeze lecții online atractive pentru elevi.”

Ministrul a mai declarat în aceeași intervenție că nu a luat niciodată în calcul scenariul anulării sau amânării examenelelor naționale.

Oficialul a mai anunțat că în sesiunea specială de Bacalaureat și Evaluarea Națională se dau doar probele la care elevii nu au apucat să intre, cele date în sesiunea normală se recunosc.

Foto: captură edu.ro


11 comments
  1. Aceasta doamna este o campioana a exprimarii, cu morga, a unor platitudini…. cu care, probabil, se mandreste. NU de asemenea decidenti avem nevoie la carma invatamantului romanesc, chiar daca sunt “liberali”.

  2. Cursuri de formare gratuite, nu pe banii profesorilor !
    De unde se stie ca vine al doilea val de pandemia? De primul val a știut cineva?
    Ce școală onli-ne la învățământul primar?
    Este bătaie de joc la adresa cadrelor didactice, copiilor si a părinților!
    Ce reducere de ore? Mai bine reduce materia din programe!
    Mai nou directorii de școli se poartă ca si cum instituția este proprietate personală! O să rămână în sistem pensionarii si necalificații .

  3. Într-adevăr, profesorii trebuie să participe la o formare serioasă în următoarea perioadă. Dar și Doamna ministru care nu asigură pentru elevi și profesori siguranta și viabilitatea materie pentru examen, împreună cu tot sistemul de învățământ, începând cu experții educaționali care uită de capacitatea reală al elevilor și plasează planificările anuale pe spinarea profesorilor când elaborează programele școlare, scriitorii/editorii manualelor printre care nu prea se găsesc cele diferențiate și mai ales caietele de lucru adecvate și gratuite, inspectoratele școlare care merg des în inspecții dar nu inspectează problemele existente și nu îndrăznesc să transmite situația și numărul copiilor care nu au acces la învățământ și celor care ar intra în categoria CES și ar trebui ajutate prin înființarea posturilor de profesor/educator de sprijin, statul care nu garantează deloc șansele egale, lăsând consiliile locale să (nu) acorde sprijinul financiar necesar pentru școli și elevi, dar și părinții și elevii care uneori nu pare să decidă unde vor să ajungă și ce trebuie să-și asume pentru a realiza scopul. Dar să nu uităm nici de sfera angajatorilor și de întreaga societate care nu se găndește deloc la viitor, la cine va munci și cum va fi pregătit pentru ceea ce va face. Cu toate respectele mele la toată lumea, rolul profesorilor și participarea lor la formările ”serioase” mi se pare un procent foarte mic.

  4. Ba ministerul ar trebui sa organizeze formari serioase si sa nu mai lase tot felul de smecheri (a se citi pedagogi, inspectori sau angajati la CCD-uri) sa se dea mari formatori. Si, daca vrea ca profesorii sa participe la formari, ar mai trebui sa puna la dispozitie formari gratuite intr-un format prietenos. De exemplu, tot cei din paranteza de mai sus au stabilit ca trebuie sa faci foaaaaaarte multe ore ca sa obtii niste amarate de 15 credite si astea nu-ti ajung nici pe o masea.

  5. Citat: ”iar profesorii cred că au învățat că trebuie să participe la o formare serioasă în următoarea perioadă”.
    Probleme ignorate:
    1. De multi ani profesorii isi platesc singuri cursurile de formare cerute obligatoriu, contrar Codului Muncii si chiar Legii Educatiei… In plus, cursurile de formare nu se fac prin scoaterea din activitate, prin rotatie, precum la alte profesii ci in weekend-uri.
    2. Promovarea pe diferite posturi si la obtinerea gradtiei de merit se face pe baza de dosare pline cu hartii si nu pe baza competentelor reale. Sunt sigur ca toti cei care si-au depus si anul acesta (la fel ca in trecut) dosarele pentru gradatie de merit sunt toba in utilizarea calculatorului (pe hartie, prin diplome). De ani buni cursurile de formare sunt, in mare parte, o parodie, unde se dau bani si se obtin credite. Atat!
    3. Dupa un sfarsit de an groaznic, daca veti incerca sa luati din concedii pentru a trimite la cursuri (oricum nu se pot face asta, pocnind din degete), veti starni foarte multe proteste! Hei-rup-ul nu e bun in educatie!
    Romania Educata inseamna Respect Pentru Profesori!

    1. Uitați cat de mare este concediul de odihna pe care -l aveti in invatamant ? Va puteti face toba de carte in acest timp ! Doar sa vreti !

  6. Doar nu ne profilăm pe învățământ ID, e chiar culmea! S-au transmis pe platforme toate temele chiar dacă nu s-a participat zilnic online, pe zoom etc. să se și vadă. Să înființeze facultăți de profesori online, cu alte conținuturi la pedagogie. La formare sunt obligați să participe cei care nu au acumulat 90CTP. Ați dat liber să stea cei și cele de 61, respectiv 65 plus, la catedră cât vor, să ocupe locul tinerilor, că de stat degeaba la catedră pe scaun, se poate și la 90 și majoritatea stau fără jenă. Ați verificat cât online au ținut aceștia??? Că salariile maxime, ot vechimea lor le-au luat
    Dumnealor sunt chiar “potriviți” să predea online. Unii nu aumai făcut deloc vreo formare de 20 ani, nici vorbă de credite. Chiar vă rog să faceți cursuri de utilizare primară a calculatorului, că unii nici nu știu să îl deschidă. Probabil au apărut oarece programe de predare online unde formatorii iau bani seriosi și atunci trebuie trimisă plebea cu japca la formare.

  7. Dar doamna ministru nu a învățat nimic.
    Profesorii sunt constransi sa asiste și sa corecteze la patru sesiuni în loc de doua, expunanandu-se în mod repetat riscului de contaminare.
    Deasemenea, profesorii s-au chinuit în toate felurile cu cursuri online, iar în iunie fac și cursuri face to face cu elevii care au avut bunul simt sa vina la scoala, dar și online cu colegii lor de clasa care așteaptă acasă, picior peste picior.
    Si după toate aceste luni de suprasolicitare, sunt lăsați și fără concediu de odihna. Madame Anisie ii obliga (acesta este cuvântul dominant în relația Ministerul Educației – profesori și Inspectorate școlare – profesori) sa facă cursuri.
    Examenele trebuiau anulate în acest an.
    Dar dvd doamna ministru, vreți sa ieșiți în evidenta pe spinarea colegilor dvs, profesori, pe care ii mânați cu biciul, direct sau indirect, cu ajutorul Inspectoratelor școlare.

  8. Eu credeam ca cei din minister au inteles, macar asa fortati de imprejurari si abia in al treisprezecelea ceas, ca subfinantarea invatamantului = ingroparea lui ! Fara popa si slujba !
    Iar daca se pierde si acum ocazia de a micsora numarul de elevi in clasa…..

    1. Și unde o sa găsească doamna, profesori cu peste nota 7 sau cel puțin 5 la examenele de titularizare, care sa predea la un număr dublu de clase?
      Cat despre mărirea normei didactice… Știți dvs care sunt sarcinile unui profesor(în afara de orele la clasa și de suportarea deviatiilor comportamentale ale elevilor proveniți sub tot felul de familii) , mai ales ale unui prof de lb romana și de matematica?

      1. Problema numarului necesar de profesori se va regla cred eu (nu sunt ministru ca sa stiu sigur, deci sa-si bata doamna capsorul!) din reducerea numarului de ore (e deja promulgata!).
        Deci ce se pierde la nr de ore se castiga prin marirea nr de clase! Problema e la spatiu, dar si aici se pot gasi solutii! Sigur trebuie BANI! Bani care de foarte mult timp nu se gasesc pentru scolile romanesti…
        Oricum nu vor face nimic! Fac pariu ca prin august vor spune ca pericolul a trecut si nu va exista nici al doilea val si e ok si cu clase de 35!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Din toamnă, chestionarul de feedback al elevilor „cu privire la procesul de predare-învățare-evaluare” va fi generalizat în toate școlile, anunță secretarul de stat Radu Szekely: „Va fi anonim, nu va avea impact asupra calificativelor sau salariilor profesorilor și nu va fi public”

În acest semestru, Ministerul Educației va propune implementarea metodologiei de feedback al elevilor pentru activitatea profesorilor doar în școlile care doresc, generalizarea procesului va avea loc din anul școlar următor,…
Vezi articolul

VIDEO Mircea Miclea: Ce predăm atunci când predăm? / Trebuie să învățăm conținuturi și să nu cumva să devalorizăm memorarea de conținuturi / Să ne evaluăm periodic așa cum ne evaluăm elevii și să ne facem un plan remedial pentru fiecare dintre noi și în felul acesta ne dezvoltăm și noi, și elevii noștri

„Ce predăm atunci când predăm” a fost conferința susținută de Mircea Miclea, profesor universitar, psiholog și fost ministru al Educației, la Chișinău, în Republica Moldova, la invitația Maiei Sandu, președinta…
Vezi articolul