Ce conține programa pentru religie de la examenul de Titularizare 2022

3.435 de vizualizări
Foto: Pixabay.com – Klimkin
Programa de Religie ortodoxă pentru examenul de titularizare a fost publicată joi în Monitorul Oficial nr. 935. Aceasta conține bibliografia pentru concurs și competențele specifice pe care trebuie să le aibă profesorul de religie.

Mai jos, programa pentru examenul de titularizare de la religie ortodoxă:

A. Nota de prezentare

Prezenta programă se adresează cadrelor didactice care se prezintă la concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar, disciplina Religie ortodoxă.

Absolvenții facultăților de profil și profesorii care susțin examenul la disciplina Religie ortodoxă pot preda în învățământul preuniversitar disciplina Religie ortodoxă și discipline teologice de specialitate, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Programa de concurs este elaborată în acord cu programele școlare în vigoare din învățământul preuniversitar pentru disciplina Religie. Competențele și conținuturile din programă sunt proiectate în conformitate cu abordarea curriculară sistemică în realizarea activităților didactice, specifice disciplinei.

În realizarea Programei pentru susținerea concursului național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar s-a avut în vedere necesitatea ca profesorii de Religie să aibă cunoștințe temeinice despre conținuturile tematice ale programei școlare în vigoare, folosite în procesul de predare-învățare a disciplinei Religie.

Programa pentru concursul național de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învățământul preuniversitar a fost structurată astfel încât să abordeze conținuturi din următoarele domenii teologice: Dogmatică, Teologie biblică, Morală și spiritualitate creștină, Istoria bisericească universală, Istoria Bisericii Ortodoxe Române, Liturgică, Misiune creștină, catehetică și apologetică ortodoxă, precum și din domeniul Didacticii disciplinei și al metodicii predării Religiei.

Aspectele fundamentale vizate prin prezenta programă operaționalizează profilul absolventului de învățământ secundar superior, filiera teologică, urmărind:

– cunoașterea conținuturilor fundamentale și a principalelor tendințe în evoluția predării disciplinei Religie ortodoxă, precum și a Didacticii disciplinei și a metodicii predării Religiei;

– probarea capacităților necesare pentru proiectarea, realizarea și evaluarea activităților didactice;

– demonstrarea abilităților de comunicare, empatice și de cooperare necesare realizării actului educațional.

B. Competențe specifice profesorului de Religie

Programa vizează, pe lângă conținuturile științifice și cele de didactică a disciplinei și metodică a predării Religiei, anumite competențe specifice profesorului de Religie ortodoxă, competențe pe care acesta trebuie să le dezvolte și să le probeze pe parcursul desfășurării activității didactice. Într-o formulare sintetică aceste competențe sunt:

– cunoașterea de către profesor a adevărurilor fundamentale de credință și a elementelor de didactică și de metodică a predării Religiei, într-o varietate de contexte educaționale;

– capacitatea de a înțelege, practica și transmite valorile morale și spirituale specifice acestei discipline;

– cunoașterea și utilizarea competentă a principalelor documente școlare reglatoare: planuri-cadru, programe școlare, programe pentru examene naționale;

– capacitatea de a construi demersuri didactice interactive prin adecvarea strategiilor didactice la activitățile de învățare și conținuturi, precum și capacitatea de a construi și menține un climat educativ stimulativ și eficient;

– capacitatea de a adecva conținuturile și demersurile didactice la particularitățile de vârstă și la specificul dezvoltării cognitiv-afective/intelectuale a elevilor;

– probarea capacităților necesare pentru proiectarea, realizarea, evaluarea activităților didactice și a competențelor dobândite de elevi; elaborarea de teste inițiale, formative și sumative, în funcție de obiectivele sau competențele vizate;– valorificarea în demersul didactic a relațiilor inter-, intra- și multidisciplinare;

– folosirea și contextualizarea tehnicilor comunicării eficiente cu grupul de elevi, conform principiilor și metodelor interacțiunii educaționale și ale unor elemente de retorică didactică;

– evaluarea capacităților cognitive, comprehensive și de aplicare a achizițiilor, în scopul reglării competențelor, a stilului didactic, precum și a abordării strategiilor didactice moderne;

– comunicarea didactică empatică și eficientă, în contextul activităților specifice disciplinei Religie.

Anexa cu programa integrală pentru concurs o puteți accesa aici.

3 comments
  1. La școală lăsați toți elevii sa vina, indiferent de infectare, la CONGRESE lăsați 5000 oameni ÎN SPAȚIU INCHIS! La MOASTE permiteți doar 1000 ÎN SPAȚIU DESCHIS ??? LĂSAȚI SA VINA TOATĂ LUMEA CARE ÎȘI DORESTE!!!

      1. Are treaba. Pentru ca numai o credință trăită poate fi adânc sădit in suflet. Și se pot face excursii tematice cu elevii doritori la Sfintele Biserici și Sfintele Mănăstiri, unde se găsesc și Sfinte Moaște. Iar, acolo, profesorul de religie sa le explice elevilor ca acestea sunt cu adevărat făcătoare minuni, in funcție de credința fiecăruia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Emmanuel Macron: Musulmanii pot fi ‘şocaţi’ de caricaturile cu profetul Mohamed, dar ele nu justifică violenţa. Libertăţile noastre, drepturile noastre, consider că este vocaţia noastră să le protejăm

Preşedintele francez Emmanuel Macron a declarat într-un interviu pentru Al-Jazeera, difuzat sâmbătă, că a înţeles că musulmanii pot fi ‘şocaţi’ de caricaturile cu profetul Mohamed, dar că ele nu justifică…
Vezi articolul

Marius Nistor: Revolta este maximă în momentul de față. Noi suntem informați că Parlamentul României nu are de gând să voteze acordarea a 15% din bugetul general consolidat, spune liderul sindical

„Colegii noștri și-au asumat răspunderea pentru această acțiune, chiar dacă pierd din punct de vedere salarial. Revolta este maximă în momentul de față”, a spus Marius Nistor, președintele Federației Sindicatelor…
Vezi articolul

Salvați Copiii: Povești ale copiilor rămași singuri în țară, cu ambii părinți plecați în străinătate / Maria așteaptă vara pentru că atunci reușește să stea mai mult timp cu tatăl său, plecat la muncă

Organizația Salvați Copiii a făcut publice povești a cinci copii care au ambii părinți plecați la muncă în străinătate. Datele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Copilului și Adopție, din septembrie…
Vezi articolul

Dacian Cioloș: Monica Anisie ar trebui să plece de la minister de urgență / Până ieri, cerea adeverințe de la toți elevii, astăzi doamna Anisie zice că nu mai e nevoie. Până ieri, era nevoie de „pepsiglas”, azi nu mai trebuie

Liderul PLUS, Dacian Cioloș, îi cere pentru a doua oară demisia ministrului Educației, Monica Anisie, pe care în 2016 a numit-o secretar de stat. Cioloș susține, într-o postare pe Facebook,…
Vezi articolul

DOCUMENT Profesorii care aplică pentru un post didactic la o școală europeană trebuie să fie obligatoriu și titulari / Dosarele pot fi depuse și pe email – Modificări aduse metodologiei de selecție

Ministerul Educației a introdus clar statutul de titular în metodologia de selecție a personalului din România pentru posturi didactice din cadrul sistemului școlilor europene și păstrat vechimea de predare de…
Vezi articolul

Cum a distrus legea Educației Deca-Iohannis singura aplicație digitalizată care funcționa la obținerea gratuității studenților pe transportul din București – Youth TB. Aproape 130.000 de studenți trebuie să plătească integral abonamente de transport și să aștepte înapoi 90% din bani când sunt gata procedurile universităților / Ce soluție ar exista

Studenții din Capitală care circulă cu transportul în comun de suprafață – autobuze și tramvaie – au de plătit integral abonamentele de transport ale Societății de Transport București (STB), pentru…
Vezi articolul