Ce calități caută Google la absolvenții pe care îi angajează? Ela Moraru, country manager: Să arăți că schimbarea nu depinde de stat, de companie, ci de tine / Cât contează să faci o facultate?

1.727 de vizualizări
Elisabeta Moraru / Foto: INQUAM Photos – George Calin
“E vorba de a avea acea gândire de tip 10x. Adică de ce să îmbunătățim consumul de benzină cu 10%, hai mai bine să îmbunătățim de 10 ori. Pentru a fi în felul acesta, trebuie să depindă de tine orice schimbare. Nu depinde de stat, de companie, ci depinde de tine. Fiecare poate să facă o schimbare”, a descris Ela Moraru, Country manager Google, una dintre principalele calități pe care compania pe care o reprezintă le caută atunci când angajează pe cineva. Ea a prezentat, în cadrul unei dezbateri organizate miercuri, competențele și valorile pe care Google le urmărește la absolvenții care doresc să se angajeze în companie.

La dezbaterea respectivă, organizată de PwC și având ca temă educația și piața muncii, Moraru a menționat, între altele, curiozitatea și capacitatea de a provoca starea de fapt, leadership-ul, “gândirea de tip 10x”, “googliness”, integritatea și moralitatea. Competențele specifice jobului înseamnă “o pătrime din ceea ce urmărim”.

Întrebată, de asemenea, dacă pentru companie contează mai mult certificările de specialitate sau studiile universitare, ea a spus că acestea sunt “complementare” și a insistat pe nevoia de formare continuă.

Ela Moraru despre calitățile și valorile căutate de Google la noii angajați:
  • “ (…) Curiozitate și a provoca status quo. Acestea sunt două principii foarte importante în a alege un viitor angajat, cel puțin din perspectiva Google. Noi avem o serie de interviuri pe care trebuie să le treacă un candidat pentru a deveni angajat. 
  • Una dintre zonele pe care o testăm e cea de leadership. Orice job ai avea într-o companie, trebuie să ai acele valori, principii care să te facă să provoci status quo. Și nu de dragul de a provoca, ci pentru a aduce inovație și îmbunătățire. E vorba de a avea acea gândire de tip 10x. Adică de ce să îmbunătățim consumul de benzină cu 10%, hai mai bine să îmbunătățim de 10 ori. Pentru a fi în felul acesta, trebuie să depindă de tine orice schimbare. Nu depinde de stat, de companie, ci depinde de tine. Fiecare poate să facă o schimbare.
  • O altă zonă pe care o sondăm în interviuri e ceea ce numim abilități cognitive. O altă parte pe care o urmărim e cea de competențe legate de jobul pentru care angajăm, dar ea este doar o pătrime din ceea ce urmărim. Poate printre cele mai importante este ceea ce numim “Googliness”. Adică, dacă vreți să reducem la o situație absurdă: dacă rămânem blocați în această încăpere, când plecăm de aici ne vom fi smuls părul din cap sau vom fi rămas împreună. Trebuie să avem o serie de valori și de principii care să ne ducă înainte pe toți în aceeași direcție, chiar dacă respectăm diferențele de opinie. Printre ele – zona de integritate, moralitate.

Întrebată dacă certificările de specialitate contează la fel de mult sau mai mult decât o diplomă la o universitate de prestigiu:

  • “Eu cred că sunt complementare. (…) Sunt foarte multe exemple de cursuri online. Ele sunt complementare, să ne susțină în acea proiecție de educare continuă. România, ca să oferim din nou o dată de context european, din punct de vedere al educației continue este pe ultimul loc. [Certificările de specialitate și cele universitare] nu trebuie văzute ca un punct și de la capăt, ci ca o linie continuă care se întrepătrunde și care poate fi întotdeauna reluată”.
Citește și:
Piața muncii cere absolvenți care știu să rezolve probleme și să ia decizii și au gândire critică, nu au doar “o grămadă de cunoștințe” – șefii Google România, BCR și Fan Courier despre adaptarea educației la nevoile pieței
VIDEO Modelul hibrid în școli poate fi gândit să funcționeze, spune Elisabeta Moraru, country manager Google România / Principiile companiei privind tehnologia în mediul școlar: acces oriunde și oricând, profesorul nu poate fi înlocuit

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cercetătorul și filologul Ștefan Colceriu: Limbile latină și greacă veche sunt grele, iar în societate totul este la mintea cocoșului. Ne-am dezobișnuit să facem lucruri grele și, dacă vine vreo adversitate peste noi, ne poate doborî cu ușurință

Unul din motivele pentru care limbile clasice – latină și greacă veche ar trebui predate în școli mai intens este faptul că sunt limbi grele „și că în general în…
Vezi articolul

Majorarea salariilor directorilor de școli cu 1.500 de lei brut – amendament depus de deputatul UDMR, Szabo Odon / Mulți directori de școli și-au depus demisiile, după ce i-au cerut salarii mai mari premierului Ciolacu, într-o scrisoare deschisă

Majorarea salariilor directorilor de școli, grădințe și creșe cu 1500 de lei brut, propune deputatul UDMR Szabo Odon, vicepreședinte al comisiei de învățământ din Camera Deputaților. Propunerea a fost depusă…
Vezi articolul

DOCUMENT Consilierea psihologică, penultima măsură în cazul violențelor ușoare și grave din Ghidul pentru prevenirea și monitorizarea violenței în școli, redactat de Inspectoratul Ilfov

Inspectoratul școlar județean (IȘJ) Ilfov a publicat un ghid pentru prevenirea, abordarea și monitorizarea violenței în școli, document prin care școlile să poată gestiona situațiile de violență din școli. Ghidul…
Vezi articolul