Ce ar trebui păstrat din învățarea la distanță atunci când ne întoarcem fizic la școală. Propunerile unei studente din SUA

4.087 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
O studentă din Statele Unite ale Americii, Dasia Bandy, recomandă ca școlile să păstreze șase lucruri din educația online pentru când se va reveni complet la cursurile față în față, scrie parents.com. Este vorba despre avantajele aduse de școala online, care i-a învățat pe elevi să se descurce în situații de criză, cum să comunice cu profesorii și colegii, dar și cum să memoreze mai bine informațiile din timpul orelor.

Mai jos, sfaturile studentei Dasia Bandy pentru ce ar trebui să păstreze școlile după pandemie:

  1. Înregistrarea orelor de curs îi ajută pe elevi să acceseze informația ori de câte ori au nevoie

Elevii au iubit flexibilitatea pe care învățarea virtuală a permis-o. Cu orele înregistrate, ei ar putea învăța mai bine, ascultând lecția de mai multe ori. Abilitatea de a întrerupe o prelegere și de a lua notițe le-a permis elevilor să digere pe deplin informațiile. De asemenea, elevii ar putea lucra cu adevărat în ritmul lor, ceea ce a fost de ajutor pentru mulți cursanți, potrivit sursei citate.

2. Elevii au nevoie de timp pentru a vorbi

“Învățarea virtuală nu a avut nicio perioadă de pauză. Cursurile au fost adesea unul după altul, abia ce mă deconectam de la un Zoom, înainte să trebuiască să mă conectez la altul. Mi-au lipsit acele câteva minute între ore pentru a ajunge din urmă prietenii sau pentru a rămâne și a pune o întrebare unui profesor. Adolescenții au nevoie de pauze și timp între ore pentru a socializa și a se recalibra pentru următorul curs. Timpul de pauză tipic dintre ore nu este suficient de lung pentru a compensa un an de singurătate – școlile ar trebui să ia în considerare adăugarea unei perioade flexibile la programul fiecărui elev”, spune fata.

3. Temele de grup sunt esențiale

Adolescenții nu au avut interacțiuni în persoană cu colegii lor de peste un an. Temele de grup sunt o oportunitate excelentă pentru studenți de a lucra din nou împreună și de a-și exersa abilitățile de comunicare.

4. Păstrarea comunicării deschisă între profesori și studenți

Studenta menționează că “în general, în timpul învățării la distanță, comunicarea cu profesorii a fost mai ușoară ca niciodată. Extinderea opțiunilor de comunicare, cum ar fi: e-mailuri, apeluri video și un sistem de mesaje ar fi extrem de utilă pentru a merge mai departe. Posibilitatea de a comunica mai ușor și în online vine în ajutorul elevilor, dar și al părinților”.

5. “Nu mai recompensați prezența perfectă”

Învățarea pe Zoom a pus prezența pe locul doi, ceea ce ar trebui să continue. Sănătatea mintală și posibilitatea învățării remote ar trebui să fie bine venite, nu pedepsite, iar adolescenții au dovedit că pot face mai multe lucruri într-un timp mai redus. Prezența nu ar trebui să afecteze notele, deoarece nu afectează performanța, potrivit sursei citate.

6. Introducerea timpul de învățare independent

Unele școli ofereau zile de lucru cu întreruperi elevilor, pe parcursul învățării la distanță. Nu aveau cursuri oficiale, dar li se oferea timp pentru a se ocupa de sarcinile pentru școală. Odată întorși în clădirile școlii, profesorii ar trebui să continue să acorde adolescenților timp pentru a recupera în timpul orelor materia pierdută. Mai mulți elevi participă la programe după școală și ajung acasă prea târziu pentru a finaliza temele. Timpul de învățare independent ar putea ajuta cu adevărat studenții, conform site-ului Parents.com.

Dasia Bandy este o tânără militar care a primit recent “Premiul pentru Copilul Militar al Anului US. Navy 2021”. Aceasta studiază afaceri internaționale și jurnalism la Universitatea George Washington. Bandy este pasionată de educarea tinerilor și vrea să contribuie la schimbarea sistemului, potrivit site-ului Operation HomeFront.

Foto: © PhotosvitDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


4 comments
  1. Imi cer scuze daca sunt poate prea insistent , dar as dori sa mai revin cu o serie (mica) de sfaturi utile (sper) pentru toti colegii ale caror laptopuri au fost afectate de utilizarea intensa in timpul scolii “on-line” :
    1) Trebuie neaparat achizitionat un cooler pentru laptop . Acesta previne
    supraincalzirea laptopului . Se gasesc pe internet suficiente modele (de la 30 lei la 100 lei) . Aproape toate sunt la fel de bune dar cele “frumoase” costa mai mult.
    2) Este indicat ca periodic sa mergeti cu latopul la un centru profesionist de reparare a calculatoarelor si sa-i rugati pe baietii de acolo sa va curete laptopul de praf in interior . Nu o sa va vina sa credeti ce cantitate de praf intra in interiorul laptopului . E bine sa faceti acest lucru cam o data la sase luni , dar daca va este greu mergeti macar o data pe an . E cam scump (aproximativ 150 lei) dar merita . In acest mod puteti prelungi viata laptopului destul de mult , mai ales daca este utilizat intensiv . De multe ori
    laptopurile se supraincalzesc foarte mult si din cauza prafului acumulat in interior . Nu apelati pentru acest lucru la prieteni sau cunostiinte . Lasati profesionistii sa-si faca treaba . In plus , cei de la centru o sa va furnizeze gratuit foarte multe sfaturi utile legate de intretinerea laptopului .
    3) Aveti grija ca memoria hard-diskului sa fie partitionata . In mod normal , aceste partitii sunt denumite cu ajutorul literelor mari ale alfabetului , incepand cu litera “C” , apoi “D” , “E” , “F” . . . Totusi doar doua partitii (adica “C” si “D”) sunt de multe ori suficiente . Daca nu aveti instalate aceste partitii , mergeti cu laptopul la un centru profesional de reparatii calculatoare si puteti sa-i rugati pe baietii de acolo sa va faca aceste partitii . Dupa ce aveti aceste partitii , aveti grija sa nu va aglomerati partitia “C” cu filme , muzica , poze , carti in format electronic , etc , deoarece in partitia “C” trebuie sa existe doar programele care asigura functionarea laptopului . Adica Windowsul , pachetul Office , programul Adobe si diferite alte programe pentru clipuri , filme , muzica , poze , etc . Daca aveti muzica , poze , filme , clipuri , etc , in
    partitia “C” , ele trebuie mutate imediat in partitia “C” . Daca le veti pastra in partitia “C” , vor ingreuna buna functionare a laptopului . In momentul in care va copiati muzica , poze , filme in laptop , de pe internet sau de la altcineva , aceste fisiere se vor duce de multe ori in partitia “C” , sectiunea “User” , folderul “Downloads (Descarcari)” dar va trebui sa le mutati de acolo in partitia “D” . De asemeni , evitati sa pastrati prea multe fisiere pe “Desktop” deoarece acesta este in legatura tot cu partitia “C” si automat o sa vi se ingreuneze functionarea laptopului , care chiar se poate bloca din acest motiv . De asemeni , atunci cand stergeti anumite fisiere care nu va mai trebuie , verificati daca s-au sters definitiv sau nu s-au dus cumva in “Recycle Bin” . Pentru acest lucru , deschideti “Recycle Bin/Cos de gunoi” si daca vedeti ca ceea ce ati sters se afla acolo , este indicat sa le stergeti si din “Recycle Bin” deoarece daca se aduna prea multe fisiere “sterse” in “Recycle Bin” exista de asemeni pericolul ca laptopul sa se blocheze .
    4) In ultimul rand , daca a-ti avut cumva ghinionul ca in timpul scolii on-line sa vi se defecteze laptopul si v-ati cumparat altul nou , mergeti totusi din nou la un centru profesionist sa va interesati daca nu cumva poate fi reparat cu costuri minime . Nu va bazati pe prieteni si cunostiinte . Ascultati sfatul specialistilor .

  2. Aceste sugestii sunt foarte bune . Dar dupa cum se vede , sunt diferente foarte
    mari intre scoala on-line din SUA si scoala on-line de la noi . Nu ma refer la mult prea discutatul subiect legat de faptul ca nu toti elevii si profesorii de la noi au avut acces la tehnologie sau la internet . De asemeni nu voi aminti nici faptul ca o buna parte din elevi sau profesori , habar n-au avut sa foloseasca eficient tehnologia , chiar daca au avut tot ce a fost nevoie . Ma voi referi insa la modul de desfasurare propriu-zisa a orelor on-line de la noi . In primul rand , aproape peste tot , elevii si parintii , au fost OBLIGATI sa semneze un act prin care isi luau angajamentul ca nu vor inregistra orele on-line prin niciun procedeu tehnic . Acolo unde acest angajament nu a fost respectat si s-au facut totusi inregistrari ale orelor on-line , am avut cu totii surpriza neplacuta sa descoperim ca foarte multe cadre didactice au un comportament neadecvat cu elevii sau studentii . Pe de alta parte , nici elevii nu au fost usa de biserica . Sunt cadru didactic si imi place sa cred ca orele on-line pe care le-am sustinut au fost cat se poate de ok , de aceeasi calitate cu a orelor tinute “fata in fata” , insa in ciuda acestui fapt , am avut neplacuta surpriza sa constat ca multi elevi au profitat de aceasta perioada si si-au luat o vacanta mult mai lunga decat cea prevazuta legal , neintrand la orele on-line aproape deloc , chiar daca erau poate dotati tehnologic mult mai bine decat mine . Acest lucru arata poate si gradul de interes pe care multi elevi din Romania il au fata de scoala . Si nu ma refer la scoala ca si cladire . Ma refer la interesul pe care il au fata de
    cunostiintele predate in scoala . Oricat de aglomerate si stufoase ar fi materiile predate in scoala , imi vine greu sa inteleg faptul ca extrem de
    multi elevi romani nu mai sunt interesati de absolut nici o materie . O buna parte din elevii de azi merg la scoala doar pentru a nu lua absente sau pentru a nu fi pedepsiti de parinti sau profesori . Cealalta parte , merg la scoala pentru a reusi sa intre la un anumit liceu sau o anumita facultate . Poate am fost eu foarte naiv in copilarie si poate inca mai sunt , dar chiar cu riscul de a deveni ridicol , trebuie sa recunosc ca din clasa I si pana la sfarsitul facultatii am mers la ore si cursuri din pura placere de a sti , de a invata in fiecare zi ceva nou . Sunt convins ca daca in sistemul de invatamant ar fi desfiintate absentele , notele , examenele si restul , ar mai merge la scoala doar vreo doi – trei “prosti” asa cum am fost eu . Unde este intrebarea pe care o auzeam mereu in copilarie : “Tie ce materie iti place ?” . Chiar sa nu ne mai intereseze nimic ?

    1. Gresesti: profesorilor nu li s-a asigurat ce trebuie. Eu, spre exemplu, am schimbat laptopul pentru ca celalalt s-a stricat pe online-ul din anul trecut. Suprasolicitare si incalzire, cip grafic dus. Am investit in alt laptop si telefon nou. Daca as fi avut copii, as fi luat de la gura lor un salariu jumatate ca sa rezolv problema. Nu s-a dat nimic, nici macar o masca. Ne-am cumparat masti in conditiile in care magazia era plina cu baxuri pentru elevi. Ni s-a spus de la inceput: nu aveti voie sa luati, sunt ale elevilor. Consumam o cutie pe luna din banii proprii. Legat de materia preferata, am avut surpriza sa nu mai aud nici macar clasicul: mie imi place sportul. Colegul de sport a fost reclamat la directiune ca a obosit copiii la incalzire, pentru ca a facut pasul piticului si fandari si copiii au acum febra musculara. Trageti concluzia.

      1. Imi pare rau sa aud acest lucru . Fara nici o ironie , va recomand cu toata
        prietenia si intelegerea , ca pe viitor , sa va achizitionati un cooler (pentru a evita supraincalzirea) pentru laptop . Am achizitionat acest cooler de pe internet si a costat 50 lei iar cu transportul 70 . Sincer chiar merita . In momentul in care se deschide laptopul , coolerul porneste automat , iar cand laptopul se inchide , coolerul se opreste . Se monteaza sub laptop si se conecteaza prin USB . Asa am facut si eu . In perioada on-line , va rog din suflet sa ma credeti ca laptopul mergea nonstop de la ora 8 dimineata si pana la ora 9 seara . Bineinteles ca nu aveam atatea ore , dar imi mai pregateam materialele pentru a doua zi , ma mai uitam si eu la un film , mai ascultam niste muzica sau mai venea nepoata mea sa-si pregateasca si ea ceva proiecte . Bineinteles ca nu foloseam bateria laptopului . Il tineam mereu pe masa , bagat in priza . Deci in fiecare zi mergea nonstop peste 10 ore , dar cu ajutorul coolerului nu am avut absolut nicio problema cu laptopul . Pe toata perioada functionarii , daca puneam mana sub laptop , acesta era permanent rece ca gheata . Si va rog sa ma credeti ca laptopul meu e foarte vechi . In niciun caz nu pot spune ca am ceva performant de ultima generatie .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Educației vrea o a doua probă de limbă străină la BAC: Vom vedea în ce măsură putem să introducem aceste competenţe de limbă străină înainte de primul Bacalaureat care ar putea să se organizeze începând cu anul 2027, dacă pachetul legislativ va intra în vigoare începând cu septembrie 2023

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat că este foarte important ca, alături de competenţele digitale, să fie susţinute şi competenţele de comunicare în limbi străine, subliniind că își dorește o…
Vezi articolul

Maraton al dezbaterilor pe legile Educației, în Parlament. Marți, 11 aprilie, discuțiile cu toate organizațiile încep la ora 10 și se încheie la 19. Ministra Ligia Deca participă la dezbateri în ambele zile

Marți și miercuri sunt organizate dezbateri în privința celor două proiecte de legi ale Educației, legea învățământului preuniversitar și legea învățământului superior, în Parlamentul României, potrivit ordinii de zi a…
Vezi articolul

BAC 2025 Modelul de subiect pentru competențele digitale, publicat de Ministerul Educației. Candidații au 15 minute acces la internet ca să caute care este cel mai mare templu sculptat într-un singur bloc de piatră și să salveze pagina HTML

Modele de subiecte pentru competențele lingvistice și digitale de Bacalaureat 2025 au fost publicate de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) din subordinea Ministerului Educației. Elevii de clasa a…
Vezi articolul

OFICIAL Părintele sau reprezentantul legal are dreptul să stea cu copilul la creșă, pentru a-l acomoda, cel mult 2 săptămâni după înscriere / Regulile de funcționare a creșelor de stat au fost publicate în Monitorul Oficial

Metodologia privind funcționarea creșelor publice și a altor unități de educație antepreșcolară, aprobată de Guvern în data de 28 aprilie, prevede o serie de drepturi ale părinților și copiilor de…
Vezi articolul