Prima parte a pandemiei Covid-19, din primăvara anului trecut, a avut un efect limitat asupra școlilor din Suedia, țară care, spre deosebire de majoritatea covârșitoare a statelor lumii, a evitat restricțiile și izolarea și a preferat, mult timp, doar să “recomande” distanțarea fizică în spațiile publice. Câteva date despre impactul epidemiei au fost publicate într-o raportare transmisă de mai mulți specialiști publicației New England Journal of Medicine și publicată la începutul acestui an.
Raportarea face trimitere la cazurile grave de Covid-19 înregistrate și notează că:
- În rândul celor 1.950.000 de copii din această țară, în perioada martie-iunie 2020 s-au înregistrat 15 internări la ATI, dintre care 4 – copii cu vârste de până în 6 ani și 11 – copii cu vârste între 7 și 16 ani. Din totalul celor 15, 4 aveau comorbidități.
- Niciun copil înregistrat cu Covid-19 nu a murit. La nivel general, în martie-iunie s-au înregistrat 69 de decese în rândul minorilor, comparativ cu 65 în cele patru luni dinaintea apariției epidemiei.
- Mai puțin de 10 profesori din învățământul preșcolar și 20 de profesori de școală (din totalul de circa 103.500 de profesori de școală) au fost internați la ATI pentru Covid-19, în perioada martie-iunie.
Semnatarii raportării notează că este vorba despre o rată de incidență scăzută pentru forme grave de. Covid-19 în rândul elevilor preșcolari și școlari, fiind nevoie de internare la terapie intensivă pentru circa 1 din 130.000 de copii.
Detalii – pe New England Journal of Medicine
Suedia a avut parte de o agravare treptată a crizei Covid-19, evoluție ce a continuat în a doua parte a anului, dar și în aceste condiții a continuat școala față în față, doar cu recomandări de igienă sporită, pentru toate clasele cu excepția ultimilor ani de liceu, care au trecut la predare online – detalii pe TheLocal.se.