CCR a admis sesizarea PSD pe proiectul de modificare a legislaţiei în domeniul transportului de persoane / Consiliul Elevilor: Problema transportului elevilor rămâne nerezolvată până când serviciile de transport nu vor redeveni publice

1.863 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea PSD asupra proiectului pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane, pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea. Agerpres relatează că surse din cadrul Curții susțin că CCR a admis sesizarea “pentru că nu sunt îndeplinite cele patru condiţii stabilite prin decizii ale forului constituţional pentru utilizarea asumării răspunderii şi s-a avut în vedere că erau legi în Parlament, pe acest subiect, în faza de finalizare”.

În sesizarea PSD se arată că proiectul de aprobare a OUG 51/2019 se află în dezbaterea comisiilor de specialitate ale Camerei Deputaţilor. Acest proiect propune eliminarea transportului rutier judeţean de călători din sfera serviciilor publice, situaţie în care acesta se va desfăşura în regim comercial, cu respectarea Ordonanţei Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.

Prin proiectul de act normativ pentru care Guvernul şi-a angajat răspunderea se propune abrogarea prevederilor din OUG nr. 51/2019, astfel încât transportul rutier contra cost de persoane prin servicii regulate la nivel judeţean să intre în sfera serviciilor publice, scrie Agerpres.

Într-o reacție rapidă, Consiliul Național al Elevilor (CNE) atrage atenția că “problema transportului elevilor va rămâne nerezolvată până când serviciile de transport nu vor redeveni servicii publice, în caz contrar, operatorii de transport nu vor mai avea nicio obligație să transporte elevi și să ofere reduceri pentru aceștia – fenomen asupra căruia Inspecția de Stat pentru Controlul Rutier (ISCTR) închide ochii cu bună știință. În 2018, de pildă, ISCTR a oferit amenzi pentru nerespectarea legislației în vigoare pentru doar doi operatori de transport în toată țara“.

Consiliul Național al Elevilor își exprimă profunda dezamăgire asupra modului în care Guvernul României gestionează transportul elevilor, mai ales având în vedere faptul că în vară actualii guvernanți cereau sesiune parlamentară extraordinară pentru a abroga OUG“, spun elevii.

Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor, spune că “elevii din România s-au săturat să fie priviți drept pioni în jocul politic al decidenților. Solicităm imediata intervenție a Parlamentului României pentru a respinge OUG. Menționăm, de asemenea, că reprezentanții elevilor din România au inițiat demersuri pentru a crea cadrul de intervenție al Comisiei Europene și pentru a debloca transportul elevilor“.

Citește și:

 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Învățarea adaptată la nevoile din viață, în contextul PISA 2022: Vorbim de o infrastructură de educație destul de proastă și nu va funcționa niciun fel de reformă treptată a educației. Diferența dintre tehnologie și ceea ce încă se predă în școală crește exponențial, spune Ionuț Stanimir, BCR 

“Avem un sistem de educație care se află în criză”, iar strategia de tipul merge și așa nu este una câștigătoare”, a spus Ionuț Stanimir, de formație sociolog, director de…
Vezi articolul

Reintroducerea unei zile libere între fiecare dintre probele scrise ale examenului de Bacalaureat, cerută de Federația Națională a Părinților: Un ordin al Ministerului Sănătății prevede că „tezele și lucrările de control nu se stabilesc în două zile consecutive”

Federația Națională a Părinților (FNP) – Edupart cere reintroducerea unei zile libere între fiecare dintre probele scrise ale examenului de bacalaureat, potrivit unui comunicat de presă. FNP aduce ca argument…
Vezi articolul
schimbarea stilului de viață în perioada epidemiei

Daniel David, despre cei care neagă existența virusului: Avem o problemă cu alfabetizarea științifică / Copiii în școală nu fac suficientă biologie, nu se uită suficient la microscop, nu mai fac suficientă știință

„Avem o problemă cu alfabetizarea științifică. Avem o problemă cu analfabetismul funcțional uriaș și avem o problemă cu neîncrederea între noi, și între noi și instituții”, spune psihologul Daniel David…
Vezi articolul