Cazurile Covid-19 asociate școlii reflectă mai mult situația epidemiologică a zonei, iar predarea online/offline nu produce diferențe notabile – studiu american

372 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Școlile pot să pună în aplicare strategii de prevenție împotriva pandemiei Covid în diverse medii sociale, iar învățarea la distanță sau la școală nu determină diferențe notabile în ceea ce privește rata de infectare, care, în mediul școlar, reflectă mai degrabă rata de infectare a comunității locale, potrivit unui studiu realizat în SUA și publicat de Nature. Elevii participanți la studiu au făcut forme ușoare sau au fost asimptomatici și au generat răspunsuri imunitare puternice, arată studiul.

Studiul, desfășurat în patru școli din Orange County, California, în două faze – în toamna anului trecut și în iarnă – a inclus 320 de elevi. Cele 4 școli aparțineau unor medii diferite – două dintre ele erau frecventate de elevi hispanici din familii cu venituri reduse, una era adresată elevilor cu nevoi speciale, iar a patra era frecventată de elevi din medii cu venituri ridicate. Aceasta din urmă, spre deosebire de celelalte, a asigurat mai degrabă o predare cu prezență fizică în timpul desfășurării studiului.

Pe parcursul desfășurării studiului, au fost identificate infecții cu SARS-CoV-2 la 17 elevi. Una dintre cele două școli din medii cu venituri reduse, care desfășura predare online, a înregistrat cele mai ridicate rate de infectare și pozitivare, pe când școala din mediu cu venituri ridicate, unde peste 90% dintre elevi au învățat cu prezență fizică, a avut cele mai scăzute rate.

Raportul notează că măsuri de prevenție de la distanțare fizică la purtarea măștii, erau aplicate strict în toate școlile. Elevii infectații cu noul coronavirus în timpul desfășurării studiului au înregistrat răspunsuri imune puternice.

Studiul concluzionează că măsuri de prevenție pot fi aplicate cu succes în medii sociale diverse și că elevii produc răspunsuri imunitare robuste.

Chiar și în perioadele cu o prevalență ridicată a SARS-CoV-2 în comunitate, școlile pot fi printre cele mai sănătoase locuri pentru copii, atât timp cât sunt implementate strategiile corecte de atenuare, potrivit studiului.

Foto: © PojoslawDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Reprezentanții studenților cer bani la rectificarea bugetară pentru suplimentarea burselor, altfel „s-ar ajunge la premiera istorică a scăderii numărului de studenți bursieri”

Reprezentanții studenților solicită premierului Florin Cîțu și ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, să asigure suplimentarea fondului de burse pentru studenți pentru a majora subvenția cu 41 de lei/lună, respectând creșterea cuantumului unei…
Vezi articolul

Proiect de lege de introducere a programului “Școală după școală” finanțat de stat în județele cu absenteism ridicat la Evaluarea Națională și BAC – inițiat de Raluca Turcan

Programul “Școala după școală” introdus de Ministerul Educației în școlile și județele unde absenteismul la Evaluarea Națională și Bacalaureat depășește 25% din numărul elevilor înscriși la începutul anului școlar în…
Vezi articolul

Cîmpeanu spune că își dă demisia de la Ministerul Educației, la finalul lunii ianuarie, dacă nu primește “o creștere în valoare absolută” a bugetului. “Să fie măcar un pic mai mare decât în anul 2020”

Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu spune că își va da demisia, dacă nu primește “o creștere în valoare absolută” a bugetului pentru Educație. Declarația a fost făcută la RealitateaTV. Acesta a…
Vezi articolul

Evaluarea psihologică a unui profesor, explicată de președintele Colegiului Psihologilor din România: Se face un screening cu privire la aptitudinea pentru a profesa

Edmond Cracsner, președintele Colegiului Psihologilor din România, spune că evaluarea psihologică a profesorilor este periodică, anuală, potrivit legii Educației: „În evaluarea aceasta psihologică sunt multiple aspecte ce sunt inventariate, aspecte…
Vezi articolul