Câte 500 de euro pe semestru pentru fiecare profesor care urmează cursuri de conversie profesională într-o universitate, acordați de Ministerul Educației prin proiectul ROSE – adresa trimisă rectorilor din țară și condițiile pentru universități

29.448 de vizualizări
elaborarea curriculumului de liceu
Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com
Profesorii care doresc să participe la programe de conversie profesională în universități pot primi câte 500 de euro pe semestru de studii și, astfel, până la 1.500 sau 2.000 de euro în funcție de durata studiilor, bani acordați de către Ministerul Educației prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă (UMPFE) care realizează Proiectul privind Învățământul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE), anunță Ministerul Educației într-un comunicat primit la redacție.

ROSE beneficiază de o finanțare de 200 milioane de EURO, provenind dintr-un împrumut acordat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), și are o durată de implementare de 9 ani, între 2015 și 2024. În cadrul proiectului, sunt finanțate 393 granturi pentru instituțiile de învățământ superior, valoarea totală alocată fiind de peste 47,6 milioane de EURO, un număr de 264 sub-proiecte fiind în curs de implementare, în timp ce 129 au fost finalizate, potrivit adresei de la minister, semnată de secretarul de stat Gigel Paraschiv.

Astfel, una dintre componentele proiectului urmărește formarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, și, în acest sens, va fi finanțată participarea acestora în programe de conversie profesională, dezvoltate în concordanță cu prevederile OM nr. 6.194 / 2012 privind aprobarea Normelor metodologice de organizare și funcționare a programelor de conversie profesională a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. Finanțarea acordată pentru fiecare cadru didactic este de 500 EURO/semestru de studii, ceea ce conduce la o sumă totală, după caz, de 1.500 sau 2.000 EURO, în funcție de durata programului de studii ales, potrivit aceluiași document.

Ce trebuie să facă rectorii

În acest sens, rectorii universităților sunt invitați să comunice dacă instituția pe care o conduc “dorește să realizeze programe de formare pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar din categoria menționată mai sus. În cazul unui răspuns afirmativ, vă rugăm să ne transmiteți lista programelor pe care intenționați să le derulați, care deja au parcurs procedura menționată la art. 5, alin. (1) din OM 6194/2012, cu precizarea adresei de internet de unde pot fi descărcate mai multe informații cu privire la procesul de admitere a candidaților, precum și numele și datele de contact ale persoanei cu care se poate comunica în continuare pentru această problematică”, se prezintă în adresă.

Informațiile solicitate mai sus trebuie trimise până la data de 31.07.2022, la adresa de email oana.stefanescu@pmu.ro, este o altă precizare.

Redăm adresa (mai jos atașată și în format .pdf):

“Stimată Doamnă Rector,
Stimate Domnule Rector,

Ministerul Educației, prin Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă, implementează Proiectul privind Învățământul Secundar (Romania Secondary Education Project – ROSE) care își propune, prin intervenții la nivelul liceelor și al universităților de stat, precum și prin intervenții la nivelul întregului sistem de învățământ preuniversitar, să contribuie la reducerea abandonului în învățământul secundar și terțiar și la creșterea ratei de promovare a examenului de bacalaureat și a celei de tranziție către învățământul terțiar.

ROSE beneficiază de o finanțare de 200 milioane de EURO, provenind dintr-un împrumut acordat de Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BIRD), și are o durată de implementare de 9 ani, între 2015 și 2024.

În cadrul proiectului, sunt finanțate 393 granturi pentru instituțiile de învățământ superior, valoarea totală alocată fiind de peste 47,6 milioane de EURO, un număr de 264 sub-proiecte fiind în curs de implementare, în timp ce 129 au fost finalizate.

Una dintre componentele proiectului urmărește formarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, și, în acest sens, va fi finanțată participarea acestora în programe de conversie profesională, dezvoltate în concordanță cu prevederile OM nr. 6.194 / 2012 privind aprobarea Normelor metodologice de organizare și funcționare a programelor de conversie profesională a cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. Finanțarea acordată pentru fiecare cadru didactic este de 500 EURO/semestru de studii, ceea ce conduce la o sumă totală, după caz, de 1.500 sau 2.000 EURO, în funcție de durata programului de studii ales.

Astfel, Stimată Doamnă Rector, Stimate Domnule Rector, vă adresăm rugămintea de a ne comunica dacă instituția pe care o conduceți dorește să realizeze programe de formare pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar din categoria menționată mai sus. În cazul unui răspuns afirmativ, vă rugăm să ne transmiteți lista programelor pe care intenționați să le derulați, care deja au parcurs procedura menționată la art. 5, alin. (1) din OM 6194/2012, cu precizarea adresei de internet de unde pot fi descărcate mai multe informații cu privire la procesul de admitere a candidaților, precum și numele și datele de contact ale persoanei cu care se poate comunica în continuare pentru această problematică.

Vă rugăm să ne transmiteți informațiile solicitate până la data de 31.07.2022, la adresa de email oana.stefanescu@pmu.ro.

Mulțumindu-vă pentru colaborare, vă asigur de întreaga mea considerație.

Gigel PARASCHIV
Secretar de stat”, este comunicatul ministerial.

Foto: © Poznyakov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește pe aceeași temă și:
Va fi mai greu să devii profesor, potrivit proiectului privind legea Educației în învățământul preuniversitar / Au fost incluse noi module, iar masterul didactic nu mai este suficient pentru a preda
Profesorii se vor putea titulariza și pe mai puțin de 18 ore, cât este o normă didactică de bază, anunță ministrul Cîmpeanu, pentru viitoarea Lege a Educației din Preuniversitar / Cel mai mic salariu net va fi 3.750, adică va fi cel mediu pe economie

12 comments
  1. Aceste reconversii profesionale sunt un cancer pentru învățământul românesc,ele nu fac altceva decât să deprofesionalizeze sistemul.Eu inteleg ca aici sunt in joc interese,ca o mână o spala
    pe alta,a găsit si învățământul universitar o metodă sa mai ajusteze niște norme,dar pe seama calității.
    Pe de altă parte,se promovează si o concurență neloială atâta timp cât modul de dobandire a competențelor intr o specializare nu este ierarhizat,sistemul nu face nicio diferență între cel care a dobândit specializarea pe bune la o universitate de prestigiu si cel care a dobândit o printr un masterat obscur sau printr o reconversie profesională. Unii profesori se muta de pe o specializare pe alta ca parbrizele de mașină. Corect ar fi sa si demonstreze competențele printr un examen,nu prin punctajul din grila de evaluare.
    Aici e vorba despre diferența dintre strategia vulpe(are viclenie si isi bagă nasul în toate) si strategia arici (stie foarte bine un lucru si se tine de el).Chiar dacă poate fi costisitor,sistemul va fi performant prin strategia arici.
    Din cate vad,sistemul oricum face risipa prin reconversie,acesti bani ar putea fi canalizati realmente spre calitate.S au produs prea multe acumulări cantitative în sistem care n au generat niciun salt calitativ.

    1. Mie mi s-a suflat un post de catre un profesor de o anume disciplina, cu PIR in disciplina mea. A primit continuitate, nu s-a scos postul, iar eu, absolvent de lunga durata la buget zi la universitate cu traditie, nu am putut lua acel post in nicio etapa. Pt, ca doamna de tehnologica a facut PIR pe franceza. Trist.

      1. Nu ești singurul.Posturi sunt,mereu au fost dar s-au titularizat pe post și unul cu 10 a rămas netitularizat și altul cu 7 a acuzat postat și sunt și mai mulți care se muta de pe un post pe altul și nu dau examen.Daca ar da examen nici 5 nu ar lua ca nu e pentru oricine cum își imagineaza ei.Sute de posturi au fost ocupate cu “mutatul”.De asta nu sunt posturi și nici nu vor fi.

  2. Ce fel de conversie,învățătoare care au făcut un master ,acum sunt profesoare de engleza ,lb.romana,matematica,……..de orice disciplina ,asta este valabil și pentru profesori care fac alte specializări,dar ce este mai grav este că nu habar ,nu știu nici noțiunile elementare de gimnaziu,ce sa mai zic de liceu.Apropo ,fac conversie și pentru ed.fizica,desen,muzica, stau pe telefon, la ore,dar astea sunt discipline unde nu se poate monitoriza statul degeaba.Trist,asta este realitatea din învățământ și rezultatele se vad.

    1. Masterul e una, comversia e alta… Exista si institutori/educatori cu studii superioare, deci pot face master, dar nu in domenii care nu au legatura cu specialitatea de baza. Daca i-a fost luata in calcul pentru primirea unui post didactic, nu a fost master, ci o conversie, cel mai adesea de doi ani si nu 3 cum sunt facultatile astazi si care fac in ultimul an un fel de specializare. Deci nu nu ar trebui sa existe o problema pentru ca in acei doi ani primesti o baza destul de solida daca te implici suficient. E greu cand pierzi un post in fata altui candidat, dar ar si mai greu daca ai castiga acel post si nu ai fi apreciat in acea institutie de invatamant sau tocata constant pe nervi de un director care nu te-ar agrea sau de un coleg care aspira la acel post si tu i l-ai lua.

  3. Inflația este imensă. De unde scoate Tâmpeanu suma asta de bani? Conversia profesională, o pot face și pe gratis, “onorabilii” profesori. Cu banii dați acestor puturoși, se pot moderniza școli din zonele rurale, se pot înființa biblioteci în satele și comunele unde nu există așa ceva. Daaar, nu se fac toate aceste lucruri, pt că trebuie să plătim niște leneși, care dacă vor veni la aceste cursuri, vor veni doar de dragul banilor, nu ca să învețe ceva

    1. Nimic nu se face pe gratis. Ca profesor în 5 ani ești obligat sa faci 90 de credite. Majoritatea cursurilor cu credite sunt pe bani pe care ii plătim din buzunarul nostru. Eu nu as da bănui ăștia ci as asigura ca profesorii sa se înscrie la a doua și a treia facultate fără sa plătească nici un ban

      1. Din contră, eu i-aș da pentru modernizarea școlilor din mediul rural. Dacă vreți să faceți o a doua facultate, există o singură metodă: faceți credit la bancă, numai stați cu mâna întinsă, să vă dea alții.

        1. In nicio institutie privata sau de stat in care se cere accesul obligatoriu la un numar de credite sau perfectionare, nu plateste ca la noi angajatul. Formarea se asigura de angajator. Angajatorul meu este ministerul educatiei. Cats vreme in fisa defalcata cu 90 credite exista si sectiunea credite prin absolvirea unei noi institutii superioare(master, reconverdie, doctorat etc), atunci statul poate plati ce vrea: facultati, cursuri CCD, cursuri nationale. Toate se regasesc acolo.

    2. VĂ ROG frumos să veniți în învățământ. Să vedeți cele “4” ore lucrate de puturoși și incompetenți, cum ne numiți pe toți.
      Ca să detaliem un pic…
      Mergeți 3 ani la licență după care susțineți lucrarea de licență. După, în maxim 4 săptămâni, susțineți un examen de titularizare în care aveți în 4 ore de realizat un subiect științific și metodic impecabil. Nu intrăm in detalii cu privire la examen. Dar aflati că poate vreo 5-10 ani (cazul fericit) o să dati vară de vară acest examen (Evident că așa este și la privat, la o firmă susții an de an un interviu pentru același lucru. Sunt convins că in alte instituții este la fel. În primărie de ex.). Culmea că, aceste examene sunt în acele luni de “vacanță” pe care noi le avem. (P.s, profesorii care nu mai dau acest examen organizeaza aceste examene, nu au vacanță, că doar nu se corectează singure lucrările). Frumos ar fi să candidați și într-un an în care nu găsiți posturi titularizabile (cum a fost si anul acesta la matematica). Găsiti de suplinire, dar care nu sunt aproape de domiciliu(mă număr printre norocoșii care a reușit să se titularizeze din al doilea an cu a doua nota pe judet, in primul an fiind 0 posturi scoase la noi pe judet).
      După care, susțineți definitivatul ca să vi se dea statutul deplin de titular, adică contract pe perioadă nedeterminată. (Nu de alta, dar să puteti să vă luati un credit pentru o casă/ mașină, etc. Că nu avem toți norocul să ne luam 6 case din meditații.) Aici aveți și prima creștere salarială. Aprox. 10 lei. O avere( eu mi-am făcut al doilea card după această mărire) Oare asa este și pentru funcționării de prin instituți și primări?
      Colac peste pupăză, pentru clasele xi-xii aflați că mai trebuie și un master. Deci dimineața ore și seara cursuri.
      După, gradele II și I în vreo 7-8 ani.
      Și putem continua….
      Si eu imi doresc sa particip la o reconversie de pe matematica-informatica pe istorie(atentie, am fost olimpic la istorie in anii de liceu si am ajutat foarte multi elevi pentru bacalaureat). Ideea reconversiei este una ok din urmatorul punct de vedere. Nu mai vin eu, care am facut o licenta, sa ocup locul unui alt posibil viitor student. Nu este ok sa generalizati……
      Sunt de acord că există și la noi ușcături, ca în TOATE domeniile. Sunt de acord că avem frustrări cu toții….
      Drama este că acești politicieni prin atitudinea și “munca” lor ne pun pe noi, cadre didactice și societate, în antiteză pentru a masca ADEVĂRATELE probleme cu care ne confruntăm pentru că salarizarea este o problemă a întregii societăti românești.
      Haideti să introducem standarde de performanță de la vârf spre baza. Vreau să văd parlamentari care primesc pensii speciale pentru numărul de legi propuse și adoptate.
      Ca să concluzionez, NU regret că am devenit profesor! Dar mă doare să aud de acele 3-4 ore……. care sunt doar de predare. Nu de lucru efectiv. Sau cand suntem numiti puturosi cand unii habar nu au cate sunt de facut de unii care chiar isi doresc sa miste ceva in acest sistem infect!
      Si se spune că noi suntem bugetari de lux…..

    3. Vorbesti prostii, cursurile de conversie costa in unele cazuri si 5000 de lei. Nu mai vorbiti aiurea despre ce nu pricepeti. Iar salturile de pe un post pe altul sunt legale pentru ca poti da examenul la o specializare si te poti titulariza pe cea de-a doua cand o ai. In unele cazuri nu e vorba despre o conversie. Spre exemplu, am facut Facultatea de chimie cu specializare chimie-fizica sau biochimie, pot da examenul la chimie si ma pot titulariza pe fizica sau biologie, dupa caz. E posibil ca uneori sa iti fie suflat un post de sub nas pentru ca are mai mare media de la titularizare. Se face dosar ca si la pretransfer si daca ai punctaj mai mic, desi ai studii de lunga durata poti pierde postul. Nu exclud abuzurile, dar nu toti directorii il comit.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii care nu sunt plătiţi pentru coordonarea implementării proiectelor europene în școli pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, din anul şcolar 2024-2025 – proiect

Profesorii care coordonează implementarea proiectelor europene în școli, dar nu sunt plătiți pentru această activitate, pot beneficia de reducerea normei didactice cu 1-2 ore/săptămână, la propunerea directorului, conform proiectului metodologiei-cadru…
Vezi articolul

Învățătorul înregistrat când își amenință elevii de clasa a II-a, judecat de consiliul din care chiar el face parte ca reprezentant PNL. Înregistrări: „Te ia mama dracului… (…) Băi tu nu auzi, fir-ai al dracului, tu nu auzi! (…) Pe el dacă-l iau de urechi spune acasă că a avut dreptate domnu’…”

Decizia de sancționare a învățătorului Constantin Șerban de la Școala „Mihai Codreanu” din Iași, care își înjura elevii și îi amenința după cum s-a văzut într-o înregistrare din presa locală,…
Vezi articolul

Un profesor de inginerie seismică ar fi hărțuit sexual mai multe studente condiționând promovarea examenelor de favoruri. A fost eliminat din comisiile de examinare și cercetat acum de Universitatea Transilvania din Brașov / Rectorul Abrudan: Evident că m-a șocat toată chestiunea asta

Două studente de la Facultatea de Construcții l-au reclamat pe profesorul de la catedra Rezistența Materialelor, conf. dr. ing. Florin Marius Botiș, că ar fi încercat să obțină favoruri sexuale…
Vezi articolul

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea școlii, ci consilierea și sprijinirea, potrivit noului Regulament. Inspectorii apreciază “starea de bine a preșcolarilor și elevilor”

Inspecția generală nu mai are ca scop evaluarea și monitorizarea activității școlii, potrivit noului Regulamentul de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul 6.106 din 2020, publicat în…
Vezi articolul