Câte 20 de profesori și directori din 216 școli participă, în martie și aprilie, la Studiul Principal TALIS 2024, făcut de OCDE în 50 de state, printre care și România / Cercetarea are și un modul de evaluare a cunoștințelor pedagogice generale ale profesorilor

3.324 de vizualizări
Foto: OCDE
Eșantionul TALIS 2024 are, în România, 4.000 de profesori participanți, potrivit unui comunicat dat de Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Eșantionarea și alegerea profesorilor a fost făcută de OCDE, nu de autoritățile române, în cadrul acestui studiu, la fel cum se întamplă de fapt în cazul tuturor cercetărilor internaționale și naționale care vor să fie relevante și reprezentative.

Profesorii participanți sunt câte 20 sau mai mulți din fiecare din cele 216 unități de învățământ selectate în eșantion. Rezultatele acestui studiu ar trebui să vină la finalul anului viitor, conform OCDE.

Studiul TALIS (Teaching and Learning International Survey) este conceput ca o succesiune de studii internaţionale comparative, iniţiate de către OECD, cu scopul de a oferi indicatori internaţionali robuşti şi de a susţine politicile educaţionale relevante privind profesorii şi procesul de predare-învăţare din şcolile aflate la nivelul ISCED 2, adică gimnaziu și liceu.

„Administrarea se va realiza pe baza chestionarelor de opinie (având conținut diferit pentru cele două categorii de respondenți: profesori și directori ai școlilor selectate), care vor fi completate online. Completarea fiecărui chestionar va dura între 45-60 de minute. Toate informațiile care sunt colectate în acest studiu sunt tratate anonim şi confidențial. Rezultatele studiului sunt publicate pe țări participante. Nici profesorii, nici școlile și nici directorii şcolilor nu vor putea fi identificați în niciun raport al rezultatelor studiului”, potrivit comunicatului de presă citat.

Profesorii din România au mai participat la TALIS de 4 ori până acum.

Prima rundă a acestui studiu – TALIS 2008 – s-a desfăşurat în perioada 2006-2009 și au participat 24 de ţări OECD şi ţări partenere. România nu a participat la TALIS 2008, întrucât în acel moment nu au putut fi identificate fondurile necesare acoperirii costurilor administrării la nivel internaţional şi nici la nivel naţional.

Cea de a doua rundă – TALIS 2013 – s-a desfăşurat în perioada 2011-2014, iar la aceasta au participat 34 de ţări, printre care şi România. Rezultatele TALIS 2013 au fost publicate în Raportul Naţional TALIS 2013.

Cea de a treia rundă – TALIS 2018 – s-a desfășurat în perioada 2016-2019 și au participat 48 de țări de pe 5 continente. Rezultatele au fost publicate în Raportul Naţional TALIS 2018.

Cea de-a patra rundă – TALIS 2024 – se va desfășura în perioada 2022-2025.

Realizarea Studiului principal: februarie – aprilie 2024. 

Ministerul Educației scria în 2022 că „TALIS oferă un instrument validat internaţional, ce permite ţărilor să privească „profesia de cadru didactic” aşa cum este ea exercitată în fiecare ţară; analiza este realizată din perspectiva oferită de modul în care ea este profesată în celelalte ţări participante la studiu, sau în lumina în care în aceste ţări se demonstrează că se poate practica;

Analizele comparative de politici în domeniul resursei umane din educaţie oferă o înţelegere aprofundată a acelor factori care contribuie la succesul sistemului de învăţământ şi pot informa politicile naţionale cu privire la exemple de bune practici funcţionale în alte contexte, care pot fi transferate cu succes în context românesc;

Se estimează că TALIS 2024 va putea oferi informații privind modul în care sistemele de educație și formare sunt influențate de tranzitarea perioadei pandemice”.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă o autoritate care „analizează” ce e de făcut cu salariile celor din Educație – Parlamentul. George Purcaru, FSLI: Am ridicat problema sporurilor, a decontării navetei și a orelor suplimentare pentru personalul nedidactic. Au promis că de mâine vor analiza situația / Protestele continuă joi în mai multe județe

Reprezentanții Federației Sindicatelor Libere din Învățământ (FSLI) au discutat cu Marcel Ciolacu, președintele Camerei Deputaților, cu ministrul Muncii și Ministrul Finanțelor despre aplicarea în integralitate a legii salarizării 153 din…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

World Vision România: Examenul de admitere la liceu propus de Legea Deca arată neîncredere în Evaluarea Națională și creează inechitate. Propunem ca evaluarea competențelor specifice de care un elev are nevoie pentru a face față unui anumit liceu să fie făcută prin analiza portofoliului educațional

World Vision România susține că examenul suplimentar de la finalul clasei a VIII-a propus de Legea Deca, ce le dă astfel liceelor posibilitatea de a-și realiza propriile concursuri de admitere,…
Vezi articolul

Ministerul Educației cere peste 30 de milioane de lei din Fondul de rezervă al Guvernului pentru a putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale – proiect de hotărâre de guvern

Ministerul Educației solicită suplimentarea bugetului său pe anul 2023, pentru a putea putea plăti drepturile elevilor cu cerințe educaționale speciale și pentru cheltuieli de personal și materiale din unitățile de…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

Iulius Carebia, formator de profesori într-o școală din Singapore: Încă din ianuarie știam că o să se închidă școlile, iar următoarele două luni de zile ne-am pregătit. Când a venit carantina toată lumea s-a simțit ca la școală / Profesorul aici este respectat, salariul este cât al unui inginer, dar importantă este pasiunea pe care o ai, pentru că după aia banii vin, progresezi în școli

Încă din ianuarie știam că o să se închidă școlile, iar umrătoarele două luni de zile ne-am pregătit, spune profesorul Iulius Carebia, Educational Technology Coach la Școala Germano-Europeană din Singapore,…
Vezi articolul