Care sunt exercițiile pe care nu le-au rezolvat aproape jumătate dintre elevii de la sate pentru a obține nota 5 la Evaluarea Națională 2024. Profesorul de matematică Flavian Georgescu: Un elev bun de clasa a VI-a putea obține nota 5

Foto: Captură document EN VIII 2024

„Un elev bun de clasa a VI-a, care a luat în timpul anului școlar nota 7-8 la matematică, putea să ia nota 5 la Evaluarea Națională 2024“, a spus profesorul de matematică Flavian Georgescu, coordonator al lotului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, contactat de Edupedu.ro. „Pentru a obține nota 5, un elev ar fi trebuit să rezolve complet și corect subiectul I și primele două subpuncte de la subiectul II“, a explicat profesorul Flavian Georgescu. Amintim, 31% dintre elevii din țară nu au luat nota 5. Situația este mai îngrijorătoare în mediul rural, unde aproape jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural au luat între 1-4.99.

Edupedu.ro a stat de vorbă cu profesorul de matematică, Flavian Georgescu, coordonator al lotului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, pentru a identifica subiectele pe care nu le-au putut rezolva pentru a obține nota 5.

La subiectul I de la Evaluarea Națională 2024 sunt 6 exerciții, fiecare notat cu câte 5 puncte. „După părerea mea, un elev care a absolvit clasa a VI-a cu media 7-8 ar trebui să obțină nota 5 în acest an la Evaluarea Națională. O rezolvare completă și corectă a subiectului I și a primelor două exerciții din al doilea subiect ar fi permis elevilor o notă de 5. La fel și primul exercițiu de la subiectul III. Primele două exerciții de la Subiectul I și primele două de la Subiectul III se adresează elevilor de clase primare și sunt extrem de simple, iar primele subpuncte de la subiectul al II-lea puteau fi rezolvate de un elev bun de clasa a VI-a“, spune profesorul de matematică Flavian Georgescu.

Care sunt exercițiile pentru nota 5 la Evaluarea Națională 2024

La subiectul I, exercițiul 1, elevii aveau de făcut următorul calcul și de ales o variantă de răspuns corectă: 8 +14 : 2. La al doilea exercițiu, elevii trebuia să știe să calculeze 20% din 200 și apoi să scadă rezultatul din 200. „Ambele exerciții conțin cunoștințe predate în clasele primare“, spune profesorul Flavian Georgescu.

Exercițiul 3 este pentru clasa a VIII-a, iar exercițiul 4 putea fi rezolvat de un copil de clasa a V-a:

„Ultimele două exerciții din subiectul I conțin cunoștințe predate elevilor în gimnaziu, mai exact exercițiul 6 cu ecuații putea fi rezolvat de elevi de clasa a V-a, iar exercițiul 5 se adresează elevilor de clasa a VII-a sau a VIII-a“, spune profesorul Flavian Georgescu.

Subiectul al II-lea

„Funcțiile se învață în clasa a VIII-a. Și dacă s-ar uita un copil de clasa a VI-a și a VII-a și nu ar ști ce este funcția, trebuie doar să înlocuiască zero și unu și să le adune. Adică aceste puncte ar trebui să fie luate, să fie obținute de către toți copiii, pentru că este vorba de o înlocuire“, spune profesorul Georgescu.  

La subiectul al II-lea, exercițiile 1 și 2: „Este vorba despre calculul unui unghi exterior într-un triunghi isoscel. Deci e o chestiune de bază. Este o noțiune care se predă în gimnaziu, în jur de clasa a VI-a“, spune profesorul de matematică de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București.

Subiectul III

„Primul exercițiu de la subiectul IIl care are 5 puncte în total putea fi rezolvat de elevi care au absolvit clasa a III-a“, mai spune Flavian Georgescu.

Exercițiul este: 1. Dacă elevii unei clase se așază câte 2 în fiecare bancă din laboratorul de fizică, atunci rămân 3 elevi în picioare. Dacă elevii se așază câte 4 în bancă, atunci rămân 5 bănci libere și o bancă în care stă un singur elev.

(2p) a) Verifică dacă în acea clasă pot fi 30 de elevi. Justifică răspunsul dat.

3p) b) Determină numărul băncilor din laboratorul de fizică.

„Aceste exerciții rezolvate cumulează 4 puncte plus 1 punct din oficiu. Astfel, un elev cu cunoștințe acumulate în clasa a VI-a și care a absolvit clasa, putea obține nota 5“, concluzionează profesorul de matematică Flavian Georgescu.

Informații de context

Anul acesta, mai mulți elevi nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la Evaluarea Națională 2024 decât de anul trecut: în total 31,30% dintre elevi au luat note sub 5, potrivit datelor Ministerului Educației. În mediul rural, 48% nu au reușit să ia nota 5 la această probă, cu 8% mai mulți elevi față de anul trecut. Procentul este similar cu cel din 2021. Și diferența dintre rural și urban se adâncește de la un an la altul, la notele între 1-4.99, mai arată datele Ministerului Educației comparate de Edupedu.ro.

În plus, o singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024, de către un elev care învață în județul Giurgiu (sursa și detalii).

Citește și:
Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Națională 2024, publicată de profesorii „Pauza de Mate” – VIDEO
Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8% mai mulți decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani
Exit mobile version