Care sunt exercițiile pe care nu le-au rezolvat aproape jumătate dintre elevii de la sate pentru a obține nota 5 la Evaluarea Națională 2024. Profesorul de matematică Flavian Georgescu: Un elev bun de clasa a VI-a putea obține nota 5

44.823 de vizualizări
Foto: Captură document EN VIII 2024
„Un elev bun de clasa a VI-a, care a luat în timpul anului școlar nota 7-8 la matematică, putea să ia nota 5 la Evaluarea Națională 2024“, a spus profesorul de matematică Flavian Georgescu, coordonator al lotului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, contactat de Edupedu.ro. „Pentru a obține nota 5, un elev ar fi trebuit să rezolve complet și corect subiectul I și primele două subpuncte de la subiectul II“, a explicat profesorul Flavian Georgescu. Amintim, 31% dintre elevii din țară nu au luat nota 5. Situația este mai îngrijorătoare în mediul rural, unde aproape jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural au luat între 1-4.99.

Edupedu.ro a stat de vorbă cu profesorul de matematică, Flavian Georgescu, coordonator al lotului de olimpici de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București, pentru a identifica subiectele pe care nu le-au putut rezolva pentru a obține nota 5.

La subiectul I de la Evaluarea Națională 2024 sunt 6 exerciții, fiecare notat cu câte 5 puncte. „După părerea mea, un elev care a absolvit clasa a VI-a cu media 7-8 ar trebui să obțină nota 5 în acest an la Evaluarea Națională. O rezolvare completă și corectă a subiectului I și a primelor două exerciții din al doilea subiect ar fi permis elevilor o notă de 5. La fel și primul exercițiu de la subiectul III. Primele două exerciții de la Subiectul I și primele două de la Subiectul III se adresează elevilor de clase primare și sunt extrem de simple, iar primele subpuncte de la subiectul al II-lea puteau fi rezolvate de un elev bun de clasa a VI-a“, spune profesorul de matematică Flavian Georgescu.

Care sunt exercițiile pentru nota 5 la Evaluarea Națională 2024

La subiectul I, exercițiul 1, elevii aveau de făcut următorul calcul și de ales o variantă de răspuns corectă: 8 +14 : 2. La al doilea exercițiu, elevii trebuia să știe să calculeze 20% din 200 și apoi să scadă rezultatul din 200. „Ambele exerciții conțin cunoștințe predate în clasele primare“, spune profesorul Flavian Georgescu.

Exercițiul 3 este pentru clasa a VIII-a, iar exercițiul 4 putea fi rezolvat de un copil de clasa a V-a:

„Ultimele două exerciții din subiectul I conțin cunoștințe predate elevilor în gimnaziu, mai exact exercițiul 6 cu ecuații putea fi rezolvat de elevi de clasa a V-a, iar exercițiul 5 se adresează elevilor de clasa a VII-a sau a VIII-a“, spune profesorul Flavian Georgescu.

Subiectul al II-lea

„Funcțiile se învață în clasa a VIII-a. Și dacă s-ar uita un copil de clasa a VI-a și a VII-a și nu ar ști ce este funcția, trebuie doar să înlocuiască zero și unu și să le adune. Adică aceste puncte ar trebui să fie luate, să fie obținute de către toți copiii, pentru că este vorba de o înlocuire“, spune profesorul Georgescu.  

La subiectul al II-lea, exercițiile 1 și 2: „Este vorba despre calculul unui unghi exterior într-un triunghi isoscel. Deci e o chestiune de bază. Este o noțiune care se predă în gimnaziu, în jur de clasa a VI-a“, spune profesorul de matematică de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București.

Subiectul III

„Primul exercițiu de la subiectul IIl care are 5 puncte în total putea fi rezolvat de elevi care au absolvit clasa a III-a“, mai spune Flavian Georgescu.

Exercițiul este: 1. Dacă elevii unei clase se așază câte 2 în fiecare bancă din laboratorul de fizică, atunci rămân 3 elevi în picioare. Dacă elevii se așază câte 4 în bancă, atunci rămân 5 bănci libere și o bancă în care stă un singur elev.

(2p) a) Verifică dacă în acea clasă pot fi 30 de elevi. Justifică răspunsul dat.

3p) b) Determină numărul băncilor din laboratorul de fizică.

„Aceste exerciții rezolvate cumulează 4 puncte plus 1 punct din oficiu. Astfel, un elev cu cunoștințe acumulate în clasa a VI-a și care a absolvit clasa, putea obține nota 5“, concluzionează profesorul de matematică Flavian Georgescu.

Informații de context

Anul acesta, mai mulți elevi nu au reușit să ia nota 5 la Matematică, la Evaluarea Națională 2024 decât de anul trecut: în total 31,30% dintre elevi au luat note sub 5, potrivit datelor Ministerului Educației. În mediul rural, 48% nu au reușit să ia nota 5 la această probă, cu 8% mai mulți elevi față de anul trecut. Procentul este similar cu cel din 2021. Și diferența dintre rural și urban se adâncește de la un an la altul, la notele între 1-4.99, mai arată datele Ministerului Educației comparate de Edupedu.ro.

În plus, o singură medie de 10 a fost obținută în tot ruralul românesc, la Evaluarea Națională 2024, de către un elev care învață în județul Giurgiu (sursa și detalii).

Citește și:
Rezolvarea subiectelor la Matematică de la Evaluarea Națională 2024, publicată de profesorii „Pauza de Mate” – VIDEO
Matematica, în prăbușire la Evaluarea Națională: aproape jumătate dintre elevii din mediul rural nu au luat nota 5, cu 8% mai mulți decât în 2023 / Situația este similară cu cea de acum 3 ani

16 comments
  1. Copiii sunt de vină? Majoritatea covârșitoare, nu. Am întâlnit o fetiță isteață și cuminte de lângă București care, în clasa a VIII-a nu mai știa bine tabla înmulțirii, dar știa unele noțiuni despre mulțimi. Avea note bune la matematică.

  2. Am 62 ani si rezolvat toate subiectele, cu excepția pct. 2, b, cel cu băncile folosindu-mi doar creierul, cel cu băncile cu rezultatul 29 copii și 13 bănci l-am făcut scriind 4 rânduri. Pentru mine a durat 20 min rezolvarea întregului test.
    E o rușine cat de mult a decăzut învățământul fata de vremea când conduceau comuniștii aceasta țară!
    Copii care nu știu să socotească sunt o rușine pentru întreaga societate, la ce naiba sa mai plătim un corp profesoral pentru idioții care termina clasa a opta când ei vor doar sa stea in ploaie și să muncească?!

    1. sa va spun ca, in cazul dvs, cuvantul “copii” trebuie articulat si este “copiii”? Mda, asa ziceam si eu… educatia asta… sunteti om batran si va puneti la mintea copiilor de clasa a 8a, mai mult de atat nu stiti. sa va fie rusine.

  3. Bună ziua!Cu tot respectul pentru cei care fac subiectele la matematică, ei nu înțeleg că un elev care este de nivelul notei 5-6 în clasa a Vl-a nu înseamnă că atunci când va termina clasa a Vlll-a el va fi de nivelul notei 10 în ceea ce privește cunoștințele de clasa a Vl -a ,sin contra aceste cunoștințe vor fi mai mici .Matematica este o materie la care dacă ceva nu îți va fi clar acel lucru te va face să nu înțelegi multe din cunoștințele pe care ar trebui să le înțelegi și să le asimilezi.Si în ceea ce privește diferența dintre notele copiilor din rural și a celor din urban mulți dintre profesorii de elită nu ar trebui să-și mai dea cu părerea dacă nu trăiesc în prezent în mediul rural. Este o altă lume ,este o lume a satelor total diferită de ceea ce știau ei din cărți sau chchiar dacă și ei provin de la sat.Ar trebui să înțeleagă că este un efort enorm pentru ai face pe mulți din acești copii să frecventeze școala și apoi să urmeze un alt nivel de școlarizare. Ei sunt copiii care nu se sperie la prima picătură de ploaie și continuă să muncească, sunt copii care atunci când vor ajunge adulți noi vom avea nevoie de ei dar pe care acum îi umilim că nu au știut să rezolve niște subiecte abstracte la matematică.

    1. Am 62 ani si rezolvat toate subiectele, cu excepția pct. 2, b, cel cu băncile folosindu-mi doar creierul, cel cu băncile cu rezultatul 29 copii și 13 bănci l-am făcut scriind 4 rânduri. Pentru mine a durat 20 min rezolvarea întregului test.
      E o rușine cat de mult a decăzut învățământul fata de vremea când conduceau comuniștii aceasta țară!
      Copii care nu știu să socotească sunt o rușine pentru întreaga societate, la ce naiba sa mai plătim un corp profesoral pentru idioții care termina clasa a opta când ei vor doar sa stea in ploaie și să muncească?!

    2. Vina este a sistemului care obliga toti idiotii sa mearga la scoala,bani cheltuiti degeaba cu profesorasii care vor doar salarii,cu intretinerea salilor de clasa in stare de functionare.Daca pe astia nu i sperie prima picatura de ploaie eu sunt speriat ca deja niste analfabeti functionali ne conduc,iar maine nesperiatii astia vor ajunge in functii cheie

    3. Așa este. Eu am 64 de ani și eu le-am rezolvat. Eu nu cred că profesorii sunt de vină. Au fost astfel concepute în așa fel încât și cel mai slab elev să ia un 5.

  4. concluzia este că nu se mai face matematica in clasele primare, greșeală învățătorilor. Profesorii de matematica nu are rost sa zboare prin materie când elevii nu au cunoștințe de bază, mai bine predai mai puțin însă construiește bazele. Este uriașă vina părinților care își abandonează educațional copii. In ordinea importanței succesul in educație depinde de copil in primul rand(daca e slab de minte nu ai ce face), apoi de părinte(întâiul factor motivational, persoana cu responsabilitate maximă care azi e aproape iresponsabil și uneori ori dăunează) apoi de profesor (care uneori nu știe materia sau are o personalitate complet nepotrivita)., apoi de școală (decide sa nu lase corigenti și repetenți pe elevi nu vor să învețe, care încurajează bullying și copii cu boli mintale sa distrugă orele de clasă)

  5. Concluzia:Lipsesc profesorii de matematică, iar elevii ,mulți, foarte mulți nu i mai interesează matematică .Salarii după rezultate, așa ar trebui.

    1. @Ecaterina: aveți dreptate, stimată doamnă. Dacă profesorul nu are rezultate și nu știe sau mai degrabă habar nu are să predea, să nu fie plătit deloc și la a a doua abatere de acest gen, nu la a treia, că asta înseamnă indulgență, că din cauza unui asemenea specimen, se pierd generații întregi. Habar n-ai să predai, stai dracului acasă, căci înseamnă că nu ești făcut pentru meseria asta.

      1. Vorbești ca să te afli în treabă. Toți vreți totul pe nimic. Veniți cu copii măcar cu inteligență medie și-i vom scoate academicieni. Dar voi vă încăpățânați să trimiteți copii care pe vremea răposatului ar fi ajuns la școlile speciale, și apoi cereți să facem rahatul bici și să și plesnească.

        1. De-aia ați intrat în învățământ, să îi ajutați și să îi învățați pe copii. Dacă ți se pare greu, dă-ți demisia, pt că asta înseamnă că ești praf și pulbere ca profesor

        2. Păi, de-aia ți-ați ales meseria de profesor, să ajuți pe fiecare elev în parte, nu doar să-ți faci clientelă pentru meditații pe bani frumoși. Nu îți convine să fii bugetar, să nu faci mare lucru și să freci menta, mai toată ziua, dar să ai salariu frumos pentru 18 ore pe săptămână și vacanțe + zile libere cu nemiluita? Atunci, hai la privat, că aici, dacă eu ca patron, te văd că stai degeaba, în secunda doi, zbori din firmă și o să am grijă să nu te mai angajezi nicăieri. Așa că fiecare elev trebuie să fie ajutat, că de-aia este trimis la școală.

          1. Te faci că nu înțelegi. Poate veni Einstein să predea, dacă vorbește cu pereții. Ăștia-s copiii pe care tu i-ai produs, madam. Nu le poți băga cunoaștere în cap cu forța, că nu ai cum, alunecă musca pe creierul lor, ca pe al tău.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesoara Andreia Bodea: Ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți. Eu am sentimentul, de cele mai multe ori, că vreau să-mi fac treaba și nu sunt lăsată să-mi fac treaba

„Ajungem în situații în care nu se mai dă nici „bună ziua”, se dă ușa de perete și se emit niște pretenții. Vorbim de părinți”, a declarat Andreia Bodea, directoarea…
Vezi articolul

Instituții din România – implicate în 11 din cele aproape 160 de noi proiecte pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior, propuse spre a fi finanțate printr-un apel Erasmus+ în 2023

Un număr de 159 de noi proiecte propuse spre a fi finanțate în cadrul apelului Erasmus+2 2023 pentru sprijinirea cooperării internaționale în învățământul superior au fost selectate, potrivit unui anunț…
Vezi articolul

Ministrul Educației Ligia Deca, în vizită la Departamentul de Stat al SUA împreună cu rectorul SNSPA Remus Pricopie: Avem o serie de întrevederi cu reprezentanți ai guvernului american, ai unor universități și organizații partenere

Timp de 4 zile ministrul Educației, Ligia Deca, este într-o vizită în Statele Unite ale Americii împreună cu Remus Pricopie, rectorul SNSPA, potrivit unui mesaj publicat luni de ministră pe…
Vezi articolul