Educația digitală: cum trebuie să arate planul digitalizării învățământului? Ce competențe vom dezvolta, la ce nivel de studii și cum vom face formarea profesorilor? De ce educația digitală nu înseamnă școala online? Se redefinește rolul profesorului, în educația viitorului? Daniel David, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și președintele Consiliului Național al Rectorilor, și Mircea Miclea, profesor, cercetător și fost ministru al Educației, vor discuta despre acestea marți, de la ora 15:50, în cadrul celei mai importante dezbateri privind viitorul educației digitale, organizate de Edupedu.ro și World Vision România.
- Conferința online “Educația digitală asimptomatică” va fi transmisă LIVE VIDEO de Edupedu.ro și de World Vision România marți, 23 martie, de la ora 15:00
- Partenerii dezbaterii online sunt Fundația Vodafone, Lidl, Brio, NTT DATA Romania, BCR, Microsoft Romania.
Cum îi vor forma universitățile pe viitorii studenți să predea digital? Ce este obligatoriu să intre în masteratul didactic? Ce înseamnă predare, învățare și evaluare în format digital? Și cum arată pedagogia, în școala viitorului? De ce anume este nevoie în infrastructura de digitalizare și în curriculum, pentru o digitalizare eficientă a școlii?
Despre toate aceste teme vom discuta marți, 23 martie, de la 15:50, cu Mircea Miclea, psiholog, profesor și fost ministru al Educației, și cu Daniel David, psiholog, profesor, rectorul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și președintele Consiliului Național al Rectorilor.
Înscrieri: Cei care vor să participe activ la conferință se pot înscrie prin acest formular special, ușor de completat, prin care participanții pot pune întrebări invitaților. De asemenea, vă încurajăm să ne transmiteți prin intermediul formularului și alte teme de interes pentru dumneavoastră. Răspunsurile vor fi primite în timpul conferinței sau în perioada imediat următoare.
Agenda integrală a dezbaterii Educația digitală asimptomatică
15:00 – 15:10 Deschidere eveniment: Raluca PANTAZI, publisher Edupedu.ro și Mihaela NABĂR, director executiv World Vision România
15:10 – 15:50 Dezbatere cu Sorin Mihai CÎMPEANU, ministrul educației și Ligia DECA, consilier prezidențial pe educație – Pe 11 martie s-a împlinit 1 an de la prima închidere a tuturor școlilor din România, în pandemie. Cum va arăta educația digitală în anul școlar 2021-2022? Va fi școala digitală “noul normal” după pandemie? Ce se întâmplă cu tehnologia cumpărată în această perioadă?
15:50 – 16:30 Daniel DAVID, rector, Universitatea Babeș – Bolyai, președinte Consiliul Național al Rectorilor și Mircea MICLEA, psiholog, prof. univ. dr. Universitatea Babeș – Bolyai – Cum pregătim viitorii profesori, în universitate, prin masteratul didactic, pentru școala digitală? Ce înseamnă predare în format digital? Ce competențe ar trebui să aibă elevii, de-acum înainte?
16:30 – 16:40 Mihaela NABĂR, director executiv, World Vision România – Şcoala online a apărut în România offline. Lecţiile învăţate în pandemie pentru copiii din satele noastre: ce au câştigat, ce au pierdut şi cum mergem mai departe?
16:40 – 16:50 Angela GALEȚA, director, Fundația Vodafone România – Provocările educației digitale
16:50 – 17:00 Maria METZ, deputy CEO, vicepreședinte, NTT DATA Romania – Așteptările angajatorului din industria IT și tehnologie: competențele necesare și proiecte educaționale dezvoltate
17:00 – 17:10 Ionuț STANIMIR, director marketing și comunicare, BCR – Educația digitală – cum ajută tinerii antreprenori accelerarea digitalizării din școli
17:10 – 17:20 Marilena IONAȘCU, Education Manager, Microsoft România – Microsoft for education
17:20 – 17:30 Dragoș ILIESCU, psiholog, fondator BRIO – Se poate standardiza testarea elevilor în școala românească? Cât de eficientă este școala digitală? Ce trebuie menținut din experiența anului trecut? Studiu de caz: Brio Challenge
17:30 – 17:40 Raluca NEGULESCU-BALACI, director executiv, UiPath Foundation –Sărăcia digitală din sistemul educațional din România; modele de intervenție pe termen lung
17:40 – 17:45 Concluzii
11 comments
Pentru ca aceste cerințe să fie îndeplinite, un profesor ar trebui sa: fie un programator IT, să pregătească copilul să fie un adult gata să ia viața în piept d.p.v.profesional, să fie mama si tata, să fie educator, să fie supraveghetor….altceva? Cam multe pentru a depune munca în mod voluntar, pe mărunțiș fara valoare. Pretentii multe pentru nimic in schimb….asa s-a învățat societatea,,,să ceară mult fara sa dea nimic in schimb. Se cer multe de la categorie de oameni care se luptă cu sistemul care nu motivează prin prezență, si cu societatea care cere fara sa ofere nimic, decât judecati de non-valoare
Acest tip de educatie este in regula pana la un anumit punct si pentru anumite discipline. Dar, nici macar pentru pregatirea profesorilor nu este suficienta. Mediul virtual nu este viata reala. In viata reala trebuie sa dobandim si abilitati practice in diferite alte domenii utile societatii. Un caz concret pe care il prezint aici (poate citeste cineva): fiica mea este studenta la UBB la Facultatea de Biologie. Este din Bucuresti, dar si-a dorit foarte mult sa urmeze cursurile acestei universitati. Dezamagirea este uriasa
Este inadmisibil ca universitatea avand autonomie sa decida realizarea cursurilor si laboratoarelor online pentru studentii la biologie. Sa nu imi spuneti ca sistemul este hibrid. Este egal cu ZERO. Fiica mea a facut doar in primul semestru cateva laboratoare. Din momentul in care masca a fost obligatorie oriunde s-au sistat toate laboratoarele fizic. De ce spun ca este inadmisibil? Pentru ca eu sunt BIOLOG, nu profesor. Mai sunt si alte meserii pentru care ar trebui sa pregatiti tinerii, domnilor profesori. De ce nu faceti asta? Tinerii si-su pus speranta in dumneavoastra. Si acum au psihoze, atacuri de panica si depresie. Va asumati aceste nenorociri care se intampla si viitorul acestor tineri? Ce sanse au ei la angajare, mai ales daca se sustine si o proba practica? Meseria de biolog, ca si altele, presupune multe abilitati practice, cunoasterea tehnologiilor moderne de laborator. Cum le dobandesc acesti viitori absolventi ai Facultatii de Biologie din Cluj? Pe vremea mea nu puteai intra in examen daca nu participai la absolut toate laboratoarele. Imi cer iertare, poate ce am spus eu este usor tangential cu subiectul dumneavoastra, dar este o ocazie pentru mine de a spune adevarul despre scoala online, despre impactul pe care il are in prezent si il va avea in viitor asupra copiilor nostri. Domnule rector UBB faceti ceva pentru tinerii nostri! Nu ii lasati sa fie o generatie pierduta cum spune o personalitate contemporana. Nu se invata meserie in fata calculatorului. Analizele medicale ale pacientilor din Romania sunt realizate in mare parte de biologi. Fiti responsabili, va rog din suflet!
Aveți habar măcar cine sunt Daniel David și Mircea Miclea??
Demonizarea unei vârste este o dovada de gândire limitată.
Sa nu confundam competentele digitale cu scoala on line.
Educatia digitala presupune formarea de competențe digitale pentru elevi și cadrele didactice, dar și utilizarea tehnologiilor în scopul sprijinirii, îmbunătățirii si transformarii procesului de învățare și predare.
Formarea vine din scoala atat in preuniversitar cat si in universitar. Am mai vazut de curand tineri promovati in inalte functii care cautau butonul de aprindere a calculatorului.
Aceasta tema si problema nu ne apartine doar noua, este o problema europeana. Si ei cauta solutii, cu toate ca ei au dotari tehnologice in scoli de sec.XXI nu XX ca la noi.
Educatia specifica o primesti prin scoala unde ar trebui sa existe si ore de specialitate si dotarile aferente!
Pentru ca aceste cerințe să fie îndeplinite, un profesor ar trebui sa: fie un programator IT, să pregătească copilul să fie un adult gata să ia viața în piept d.p.v.profesional, să fie mama si tata, să fie educator, să fie supraveghetor….altceva? Cam multe pentru a depune munca în mod voluntar, pe mărunțiș fara valoare. Pretentii multe pentru nimic in schimb….asa s-a învățat societatea,,,să ceară mult fara sa dea nimic in schimb. Se cer multe de la categorie de oameni care se luptă cu sistemul care nu motivează prin prezență, si cu societatea care cere fara sa ofere nimic, decât judecati de non-valoare
Cine sunt acesti oameni care discuta despre educatie? Tocmai cei care au adus educatia la nivelul la care este acum? Sunt parinte si vreau oameni noi, tineri in educatie. Nu poti sa ai rezultate diferite cu aceleasi actiuni!
O parte dintre acesti oameni au incercat sa schimbe ceva in educatie, dar nu au fost luati in seama si nu s-au aplicat legile pe care ei le-au promulgat :)). Dl. prof. Mircea Miclea a cerut 6% din pib prin 2007 (daca nu ma insel) pentru a reforma educatia, dar ghiciti ce… nu a primt. De-a moaca nu face nimeni nimic…. Cum sa implementezi o platforma fara resurse financiare?Omul se mai si satura sa se lupte cu morile de vant.
PS: E doar o parere, nu e un adevar absolut.
Oameni tineri cu putina experienta ,macar 10 ani,un tanar pus într-o functie imediat dupa terminarea unei prestigioase facultati,va trebui sa învete din mers ,cum cu viata reala si nu stiu daca la un nivel înalt de conducere,e benefic.
Sunt cadre didactice trecute de 50 ani care nu se pot adapta digitalizării sistemului.Acestia s-ar retrage de la sine daca ar primi 24 salarii compensatorii pt a se apuca de altceva.Apoi ar trebui aleasa o singura platforma unica pt digitalizarea sistemului de învățământ,că acum au părut o mulțime,la inceput fără taxă,iar apoi cu bani.
Iar “funeristii” de la UBB Cluj, nene? Au abonament la mediatizare? Iar isi dau cu parerea “specialistii” in nimic, cu o pseudo-calificare care nici macar la “soft sciences” nu poate fi incadrata? Nu-i de ajuns cat a facut praf educatia “reforma Miclea”?