Caragiale trăiește. ”O scrisoare pierdută”, varianta 2023. Ministerul Educației susține că sentința referitoare la premierul Ciucă, pe care trebuia să o atace cu recurs la Înalta Curte în termen de 5 zile de la primire, ar fi fost luată de o anonimă „d-na VB”, care nu e angajată a instituției, plicul cu sentința ajungând oficial la cabinet fix cinci zile mai târziu

2.009 vizualizări
Nicolae Ciuca / Foto: Ilona Andrei G4Media.ro
Ministerul Educației (ME) susține, printr-un punct de vedere hilar transmis G4Media.ro de către Unitatea Executivă pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării (UEFISCDI), instituție subordonată ME, că a respectat termenul de recurs de cinci zile, după ce Înalta Curtea a decis că ministerul a depus recursul în afara termenului legal în procesul în care premierul Nicolae Ciucă obținuse suspendarea analizei tezei sale de doctorat, suspectă de plagiat.

Prin depunerea recursului în afara termenului legal, Ministerul Educației l-ar fi ajutat așadar pe premier să mențină sentința Curții de Apel, care a hotărât, în martie 2022, printr-o decizie extrem de controversată, suspendarea analizei tezei sale de doctorat. Anterior, jurnalista Emilia Șercan prezentase dovezi conform cărora teza de doctorat a premierului Ciucă era plagiată masiv.

Potrivit răspunsului transmis G4Media.ro, comunicarea cu hotărârea Curții de Apel ”a fost primita in 30.06.2022, de către d-na VB la punctul de control al clădirii în care UEFISCDI are sediul”, cu precizarea că anonima VB nu este angajata instituției. Nu se știe cum, comunicarea instanței ajunge totuși la secretariatul UEFISCDI în data de 4.07.2022, adică fix cinci zile mai târziu, cât este termenul legal de recurs.

Din acest motiv, Ministerul Educației susține că a formulat recursul în termen, deoarece oficial a înregistrat comunicarea pe data de 4 iulie, de pe 30 iunie când a primit-o anonima VB, care nu lucrează în minister. Nimeni nu explică totuși cum se face că o persoană anonimă despre care instituția susține că nu era angajata ministerului și nu avea atribuții de primire a corespondenței intră în posesia unei comunicări de la instanță, iar plicul ajunge fix cinci zile mai târziu la secretariatul UEFISCDI ”fără informare asupra faptului ca a fost primit la o dată anterioară”.

Articolul integral, pe G4Media.ro.

1 comment
  1. Hohote de ras, daca nu de plans! Ce altceva se poate adauga? Poate doar demiterea tuturor de la directia juridica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Programa școlară

Rezultatele evaluărilor naționale din Franța 2022: Elevii de clasa a V-a au punctaje mai slabe și la franceză, și la matematică, față de 2021. Copiii de clasele pregătitoare și I au rezultate la fel ca anul trecut sau doar puțin mai bune

Rezultatele evaluărilor naționale din Franța, derulate în luna septembrie 2022, au fost publicate recent într-un raport de Direcția de evaluare specializată franceză – DEPP, similară Centrului Național pentru Politici și…
Vezi articolul

Peste 1.000 de pagini și grupuri de Facebook promovează conținut dezinformator, alarmist, rusofil, pseudoștiință și pe candidatul Călin Georgescu. Semnal public al unei comunități de internauți care publică lista acestora

Un grup de internauți care monitorizează dezinformarea online a identificat peste 1.000 de pagini și grupuri de Facebook care propagă în regim de „spam” conținut pseudoștiințific, pseudoreligios sau de propagandă…
Vezi articolul

Ciprian Teleman, favorit ca ministru la Cercetare-Digitalizare – SURSE. Este președintele PLUS Ilfov, cu studii de geologie, dar carieră recentă în coaching de business, inteligență emoțională și managementul stresului și venituri principale din activități financiar-contabile

Persoana avută în vedere de USR-PLUS pentru a conduce Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării în viitorul guvern, Ciprian Teleman, este o persoană polivalentă, din câte reiese din informațiile publice și…
Vezi articolul

Remunerare mai bună pentru evaluatorii școlilor, eliminarea suprapunerilor de raportare, evaluări separate pentru școli și cadre didactice – propunerile OCDE pentru reforma organizării și funcționării ARACIP/ARACIIP și ale autorităților județene din educație

Schimbări în privința remunerării și formării continue a experților în evaluare, revizuirea modelului actual de evaluare bazat pe recensământ și la cerere, un buget previzibil pentru agenția care evaluează școlile…
Vezi articolul

Școala pe repede înainte. Elevii români raportează printre cele mai mari scăderi, în rândul țărilor membre și candidate OCDE, în ceea ce privește sprijinul primit de la profesori în procesul de învățare. Diferențe majore 2012-2022 în cazul profesorilor care explică „până când lecția este înțeleasă” – analiză pe baza datelor PISA

Procentul elevilor români de 15 ani care spun că profesorii le explică o lecție până când aceasta este înțeleasă cum trebuie este sub media internațională, și cunoaște una dintre cele…
Vezi articolul