Capcanele întinse de Guvernul Ciucă profesorilor, după ce în ultimii doi ani miniștrii Educației au promovat intens creșterea salariului debutantului la nivelul salariului mediu pe economie din anul bugetar încheiat

12.467 de vizualizări
Foto: Radu Tuta / Agerpres Foto
Salarizarea profesorilor, așa cum a fost adoptată cu forța de Guvernul Ciucă, prin OUG 53/2023, arată două capcane întinse de Executiv pentru corpul profesoral. Concret, în loc să aplice Legea salarizării în vigoare, nr 153/2017, care prevede că pentru anul 2023 salariul de bază al angajaților bugetari, inclusiv a celor din Învățământ, va fi stabilit prin înmulțirea coeficienților din grile cu salariul minim pe economie din acest an, Guvernul promite că va fixa salariul debutantului la nivelul celui mediu pe economie din acest an, 2023, și va prevedea o crestere în trei rate, în următorii 3 ani, pentru lefurile angajaților din Învățământ. Adică fără să mai ia în calcul solicitarea sindicatelor, promisă de doi ani de miniștrii Educației, ca salariul debutantului să crească anual cu salariul mediu pe economie din anul bugetar încheiat, stabilind astfel și creșteri aferente pe toată grila, așa cum a fost prevăzut în proiectul de lege al Educației, atât în varianta Cîmpeanu, cât și în varianta Deca.

Articolul 12, alineatul 2 din Legea 153/2017 prevede că „Începând cu anul 2023, salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție și indemnizațiile de încadrare se stabilesc prin înmulțirea coeficienților prevăzuți în anexele nr. I-VIII cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare“. Adică 3.000 de lei, potrivit actualei legislații.

Dacă acest articol ar fi fost aplicat conform legii, un profesor debutant ar fi avut, de la 1 ianuarie 2023, un salariu de bază de 3.000 lei x 1,60 (coeficientul din L153/2017) = 4.800 de lei brut. Asta ar fi înseamnat aproape 2.900 de lei net, față de 2.356 de lei cât este în prezent.

În nota de fundamentare a OUG 53/2023 este scris următorul paragraf, la „alte mențiuni“:

„S-a convenit asupra faptului că, în noua lege a salarizării, salariul mediu brut al
debutantului/asistentului universitar urmează să fie stabilit la nivelul salariului mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2023. Intrarea în plată a noii grile de salarizare va fi realizată etapizat, pentru o perioadă de trei ani, după cum urmează:

  • 40% în primul an
  • 30% în al doilea an
  • 30% în al treilea an“

Pe lângă faptul că valoarea unei note de fundamentare este inexistentă pentru o ordonanță adoptată, fiind dolosită doar pentru înțelegerea mai bună a actului normativ, nicidecum pentru a crea vreo obligație la nivelul autorităților sau pentru a avea vreun efect juridic/legislativ, nu este clar ce înseamnă, juridic vorbind, „noua lege a salarizării“, fiindcă în PNRR reforma prevăzută la Măsura R4. „Dezvoltarea unui sistem de salarizare echitabil și unitar în sectorul public“ Componenta 14 „Bună guvernanță“ se referă la „Legea privind salarizarea unitară“.

Pentru că în acea reformă asumată prin PNRR este prevăzută „o metodologie unitară de calcul în scopul de a spori echitatea salarizării în sectorul bugetar (aplicarea principiului plății egale pentru muncă de valoare egală), de a asigura tratamentul nediscriminatoriu în stabilirea sporurilor și corelarea performanțelor cu salariul plătit“, aplicarea unor creșteri de „40% în primul an, 30% în al doilea an și 30% în al treilea an“ nu vor putea fi făcute doar pentru cei din Educație, ci pentru întreg personalul din sectorul public, cuprins de legea respectivă. De asemenea, nu este clar ce înseamnă „primul an, al doilea și al treilea an“ – pentru că nu sunt decât chestiuni generice, fără să existe menționați clar anii 2024, 2025 și 2026. Au existat doar declarații publice ale guvernanților despre acești ani, dar pe de altă parte acestea au venit după ce timp de mai mult de o săptămână aceiași guvernanți au mințit public profesorii că nu au bani pentru creșterile de salarii cerute sau că PNRR ar bloca asemenea creșteri, pe care ,în cele din urmă le-au acordat fără să fie acceptate de cei aflați în conflict de muncă.

Revenind la capcana întinsă de Executivul Ciucă, acesta arată în felul următor:

În proiectul legii educației, atât în varianta Cîmpeanu, cât și în varianta Deca, salarizarea era stabilită prin două articole. În varianta Cîmpeanu, era vorba despre articolul 106, alineatul 2.

“În conformitate cu principiul importanţei sociale a muncii, salarizarea cadrului didactic stagiar din sectorul educației se realizează în raport cu complexitatea, responsabilitatea și nivelul studiilor, într-un cuantum egal cu salariul mediu brut pe economie din anul bugetar încheiat“.

În varianta anunțată și susținută de Ligia Deca, actualul ministru al Educației, această prevedere era la articolul 129, alineatul 2: „În conformitate cu principiul importanței sociale a muncii, salarizarea întregului personal didactic de predare se realizează în mod progresiv, având la bază salariul mediu brut pe economie din anul bugetar încheiat, în raport de funcție, studii, vechime și grad didactic”.

Nicio mențiune despre faptul că acest salariu al profesorului debutant nu ar crește în fiecare an, odată cu creșterea salariului mediu net pe economie. Așadar, aceasta era propunerea inițială, iar din sursele noastre asta au și negociat sindicatele în grilele negociate la Ministerul Educației și trimise la Ministerul Muncii. Articolul respectiv despre salarizarea profesorilor a fost, însă, eliminat de Guvern, înainte de aprobarea proiectului de lege și trimiterea acestuia în Parlament, și nu de căte Parlament, cum fals a declarat președintele Klaus Iohannis pe 1 iunie 2023.

În nota de fundamentare a OUG 53/2023, document fără nicio valoare legislativă, alta decât a lămuri aplicarea ordonanței, dacă e cazul, este introdus principiul conform căruia salariul debutantului va fi doar în primul an de aplicare cât salariul mediu pe economie, după care va fi majorat cu procentele enunțate, dar doar până la maximul grilei prevăzute de legea pe care Guvernul anunță că o va face, deci nu va mai fi cuplat la creșterea salariului mediu pe economie, așa cum se stabilise inițial.

De ce e importantă această stabilire a indicatorului de creștere

Dacă noua grilă va fi stabilită din birourile de la Ministerul Muncii sau pe baza „anvelopei salariale disponibile“, aceasta ar însemna că salariile în Educației vor crește până într-un anumit punct, pentru viitoarii 3 ani, grala fiind aplatizată fără nicio corelație cu inflația, piața muncii, creșterea economică sau alt indicator dinamic.

De exemplu, dacă salariul debutantului ar fi de 4.000 de lei net în 2024, la 1 ianuarie, față de valoarea de acum, ar însemna o creștere de circa 1.000 de lei, după care ar urma trei creșteri până la nivelul care va fi prevăzut în grilă, despre care nu se știe cum va fi stabilit, creșteri de 40%-30%-30% din diferența între suma de 4.000 și suma prevăzută de grilă. Dacă acea sumă maximă va fi 5.000 de lei, majorările întinse pe trei ani ar fi 400 de lei în primul an, 300 în al doilea și 300 în al treilea. Debutantul ar ajunge la 5.000 de lei net în 2026.

Dacă ar fi legate salariile de salariul mediu pe economie și de creșterea anuală a acestuia, atunci toate salariile din Educație ar urma creșterile respective. Ca exemplu, Comisia Națională de Prognoză estimează că așa vor arăta salariul mediu net și salariul mediu brut pe economie în următorii 4 ani

Salariul20222023202420252026
Salariul mediu brut pe economie6.1206.8407.4978.0908.680
Salariul mediu net pe economie3.8014.2674.6945.0795.460
Creșterea procentuală netă față de anul anterior11,3%12,3%10%8,2%7,5%
Sursa: Comisia Națională de Prognoză

Adică în 2026 debutantul ar putea avea 5.460 de lei net salariul de bază, conform proiecției CNP.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


61 comments
  1. Bai, anonimule, materia a fost simplificata an de an, incat orice analfabet poate lua bacul. Pe ce lume traiesti? Materia pentru bac s-a terminat de o luna, acum e repetitia finala: recapitulari, portofolii, teste. Un copil cu creier poate invata materia la limba romana in 2 zile, plecand de la 0. Dar, ei nu mai stiu sa invete, sa judece, sa gandeasca singuri. Din cauza ca s-a ajuns sa se simplifice materia ca in occident, unde invata 4-5 discipline si alea de suprafata. Iar, daca nu stii, afla ca profesorii grevisti fac pregatire zilnic cu ei la scoala prin programul ROSE! Asa ca judeca atunci cand vorbesti, nu alimenta ignoranta si prostia altor milioane de neaveniti ca dmneata!

  2. @Neli, *vânzătoarea care a văzut-o pe doamna învățătoare că e elegantă și primește flori câte nu a primit ea la cununia civilă*
    Suplinitorii ca tine, “traistă-n băț”!
    Doamne, ferește, să pice copiii pe mâna voastră, se duce clasa de râpă!
    Refulați la clasă toate frustrările, că nu v-ați putut titulariza!

    1. Proasta sau prostul satului, nu pui virgulă între ,,Doamne” și ,,ferește”. Nici măcar să blagoslovești nu știi dar le dai altora lecții. Ești prost/ proastă de behăi, îți explică lumea de ce se dă de mai multe ori titularizarea și tu nimic… asta e, părinții ca tine vin și bulversează școala. Îi vezi peste tot, put a transpirație și au clase câte are trenul dar sunt dăștepți și sfătoși, pricepuți în toate! Nu sunteți buni nici de muncă, dacă vă dă omul ceva de reparat sunteți atât de proști că mai tare stricați obiectul respectiv… Nici să cărați un sac sau să dați cu mătura nu știți, dar ați redescoperit voi gaura în macaroană… Toate pițipoancele bătrâne și bombardierii ajunși tătici au în ei o teorie a educației de te dau pe spate!

  3. @Neli si altii ca ea,
    Sunt desteapta, da! V-am făcut să vă dați arama pe față cu un singur mesaj!
    Deșteapto, de ce ai dat examen dacă nu sunt posturi în domeniul tău?

    1. Tu, ăsta sau asta. Ai dreptate , știi cum funcționează sistemul de învățământ și eu fac parte din Senatul Galactic al Reptilienilor.
      Trei oameni ți -au explicat cum stau lucrurile , cu subiect și predicat. Tu nu și nu , Batman!
      Nu te mai chinui , este limpede că neuronii tăi nu rezistă , nu vreau să te am pe conștiință. Este , clar, o dispută inegală și cel mai deștept cedează primul. Nu mă pun cu ăia care au mintea odihnită!
      Apropo, sunt titulară de dinainte că tu să știi care este sensul termenului.

  4. În Japonia, împăratul se închină la dascăli in semn de respect și recunoștință. De 33 de ani, politicienii au venit și au plecat iar dascălii au rămas să se ocupe de bunăstarea educațională. Nu credeți că este timpul ca educația să revină acolo unde ii este locul? Continuati greva și arătați că nu sunteți doar o masa de manevră manipulabilå de interese politice. Gandhi a reușit…puteți și voi…

  5. Dezinformarile au atins cote maxime. Acum se vad cel mai bine colegii corupti. Grevă inca cel putin o saptamana sau doua si vom obtine ce am cerut la inceput, adica o crestere salariala de minim 60%.
    Făra suferinta nu se poate obtine nimic.
    TĂIAȚI PENSIILE SPECIALE ȘI SALARIILE NESIMȚITE!

  6. Nu mor caii când vor căinii… Dacă porcii din ferma animalelor își bat joc atunci este cazul să îi dăm jos.

  7. Mingea e la inspectorate si directorii de scoli. Acum o sa vedem cat de mult si-a bagat politicul coada in invatamant… urmeaza santajul pe toate functiile, chiar si pana la ingrijitor.

    Ce sa zic, ne-au facut ca-n gara… in frunte cu domnul ‘profesor’ 7 case.

  8. Pe grupul de WhatsApp al școlii s-a lăsat liniștea. Una din directoare a postat documentul trimis de inspectorat. Oamenii au luat act ce li se cere să se potolească. Au mai urmat câteva mârâieli anemice, de la zecile de urlete anterioare. Pai atunci când directorul înfierează pe cei ce nu intra in grevă e cor de urlete. Când spune “cuminte”, lumea se cumințește.
    Greva a fost declanșată de posesorii de gradații și funcții cărora le-au rămas veniturile mici. Ei au avut grija sa îi stârnească pe amărâții din sistem, de care îi durea in cot până acum un an.
    Profesorii de rând trăiesc de azi pe mâine. Contează? Nu, “speciali” sistemului , aceia contează.
    Nici un cuvânt despre noile legi, despre programe, despre anul școlar pe module, despre elevi. Banii sa vina la cine trebuie, in rest, după respectivii poate sa vina și potopul.

    1. Foarte bine punctat. Politicul stie mereu cum sa puna problema, ca doar sectiile de votare unde se fac? Pai nu in scoli….

  9. Acest OUG 53 nu are avizul favorabil al CES si pana-n 8 iunie 2023 poate deveni si NECONSTITUTIONALA,ca raspuns la o simpla sesizare a CCR inaintata ieri,in 2 iunie.Se pot invoca n motive de neconstitutionalitate ! Daca incetam greva in 6 iunie,ramanem fara nimic si ne mai ia 6-7 luni sa organizam o greva generala ! LA GREVA !

    1. 24 luni, minim! Se incheie un nou CCM daca se iese din greva si e valabil 24 luni, timp in care nu mai ai dreptul de a face greva!

    1. Foarte bine! Si asa e irelevant acest BAC. Sa il desfiinteze de tot, unele tari vestice nici nu il au Dar stai, dupa aceea cum ne mai luam de profesori ca nu iau elevii bacul? Hahahaha

  10. Solutii sunt.
    De exemplu ar putea sa tina suplinitorii si calificati si necalificatii si pensionarii pe salar minim pe economie ca sa nu mai ocupe acestia abuziv orele si sa vina cei buni si capabili.

    Suplinitorii si pensionarii sunt umpluturi, vin un an sau mai multi si pleaca strica scolile.

    As da o lege ca cine nu se titularizeaza in maxim 5 sau 10 ani sa nu mai poata intra in sistem deloc. Sunt mediocritati aia, nu stiu nici materia. Doamna Ecaterina Andronescu a vrut sa nu-i mai lase pe suplinitorii cu note sub 5 sa predea si a fost demisa din cauza acestei reforme.

    De asemenea cei care au varsta peste 35 ani si nu au mai predat in tinerete minim 2 ani sa nu mai poata intra in sistem. Vin toti esuatii parasutele si escortele ofilite de la aprozar la catedra acum ca niste lady sa faca cariera desi-s analfabete si analfabeti.

    O fi criza de cadre, dar sa accepti toate scursurile societatii sa intre la clasa?
    Mai bine acele materii fara profesori ar putea fi inlocuite cu alte activitati.

    Iar materiile care au lipsa de profesori de exemplu chimie fizica sa se reduca nr de ore sau sa se scoata din grila si din orar, decat sa ia banii niste lepre care nu sunt nici titulari sau nu au studii sau predau alte materii..

    O idee ar mai fi ca in scolile cu lipsa profesori la unele materii acele ore vacante sa fie transformate in ore ptr alte activitati cu copiii facute de catre celelate cadre cu alte specializari insa remuneratia sa fie una slaba ca sa nu se faca obiceiul de a nu angaja cadre calificate cum au unele scoli.

    1. Eu aș vrea să nu mai fiu suplinitor…dar ce să fac dacă nu sunt posturi titularizabile? Adică sunt…pentru cine are “pila” mai lungă.🙃

    2. Corect! Debutante la 47 de ani, după ce nu au realizat nimic pe plan profesional!
      “De asemenea cei care au varsta peste 35 ani si nu au mai predat in tinerete minim 2 ani sa nu mai poata intra in sistem. Vin toti esuatii parasutele si escortele ofilite de la aprozar la catedra acum ca niste lady sa faca cariera desi-s analfabete si analfabeti.”
      De acord, asa este! Nimeni nu ia măsuri??

      1. Aberați! Am definitivatul luat în primul an cu 9,58 și sunt suplinitor. Dacă nu știți cum funcționează sistemul, mai tăceți din gură.

        1. @Maria
          Aberezi, tu! Nu înțelegi un text simplu!
          Tocmai că știu cum funcționează sistemul, d’aia vorbesc!
          Uite o hibă!
          De ce te-au lăsat să predai, să-ți dai definitivatul, dacă nu ai reușit să iei examenul de titularizare? Aaa, aștepți să fii titularizată în baza notei de la def, nu?
          Nu vreau să mă lansez într-o discuție inutilă, titulari vs suplinitori!
          Offf, câtă dreptate au și părinții!
          Hai, la examenul de titularizare, învața de 10, da? Sa fii sigură de post, da?

          1. Am luat titularizarea cu notă peste 8. :)) Nu știi nimic și se vede. Învață să vorbești corect în limba țării în care te-ai născut.
            Dacă mergi la lucru doar ca să îți iei “salaru”, te duci degeaba. (Se scrie “salariu”. Am ținut să menționez acest lucru, deoarece la cei doi neuroni ai tăi gata să moară, e nevoie de explicații suplimentare. Poate nu înțelegi ironia.)

          2. Știi cum funcționează sistemul… deșteapto! Nu știi nimic! E suplinitoare nu pentru că nu ar fi avut nota necesară titularizării, ci pentru că nu sunt posturi titularizabile! Alea cu viabilitate de minim patru ani! Poți să ai 10 ani la rând, dacă nu există post titularizabile , te numești suplinitor! Ai înțeles? Vrei și un desen? Deșteapto și atoateștiutoare care ești!

          3. Haideți să vă dau exemplul meu…4 ani la rand am dat examenul de titularizare, luat cu note peste 9 și 3 ani am fost suplinitor, pentru ca nu erau posturi titularizabile. În același timp, în mai multe școli, erau profesori suplinitori (cu note de 3 si 4 luate la concurs) care aveau postul “garantat”, posturi care nu erau scoase la concurs. Acum vă rog să îmi spuneți dumneavoastră, cum să scăpați de suplinitori, dacă sunt mulți dintre noi cu note mari, care ajung în situația asta, pentru că posturile titularizabile nu se scot la concurs? Iar cei cu note de 3 și 4 stau liniștiți și dorm noaptea pentru că au postul asigurat?
            În fiecare an se scot câte 3,4 posturi titularizabile, restul sunt pe suplinire…și sunt extrem de mulți capabili care iau examenul de titularizare.

          4. ,,De ce te-au lăsat să predai, să-ți dai definitivatul, dacă nu ai reușit să iei examenul de titularizare? ” Tuto/tutule, titularizarea nu ,,se ia”, nu e un examen pe care îl dai o singură dată. Îl dai an de an, până când se eliberează un post titularizabil… ce e așa de greu de înțeles? Sunt posturi pe care e deja un profesor titular dar care ocupă o funcție( director, de exemplu) și care sunt rezervate sau sunt fracțiuni de normă la o școală și sunt posturi pe care te poți titulariza. Dar îți explică omul de 100 de ori și tot nu pricepi. Știi un cur, habar nu ai, ești proastă ca înnoptarea!

    3. Suplinitorii și pensionarii vin pe orele pe care nimeni altcineva nu vine. Dacă ați lucra în învățământ ați ști. De asemenea ați ști că suplinitorii nu sunt mediocrități. Pot lua 10 la titularizare, dacă nu există post liber rămân suplinitori. Vor lucra în multiple școli, vor face naveta pentru 3 ore la 40 de km, iar anul următor o vor lua de la capăt cu examen și căutare de ore libere.
      În privința celor peste 35 de ani, nu aveți dreptate. Îți poți schimba meseria pe parcursul vieții. O mulțime de comentatori de pe Edupedu ne îndeamnă să ne schimbăm meseria dacă nu ne convin condițiile, să mergem în privat. Așa se poate și invers nu?
      La chimie și fizică au redus orele, ministerul a gândit exact ca dvs, adică prost. Ce ingineri vom mai avea fără fizică?
      Și nu se poate ca în fiecare școală să se facă alte materii în funcție de ce profesori au la dispoziție. După ce că școala nu oferă nici acum cu adevărat egalitate de șanse, în scenariul propus de dvs ar fi catastrofal de-a dreptul. Sunt sate izolate în care majoritatea profesorilor sunt în trecere: suplinitori, detașați, pensionari. Acolo ce faci?
      Dacă aveți o problemă cu școala, dvs și foarte mulți alți români, adresați-vă angajatorului, și anume ministerul. El e patronul meu. Eu funcționez în sistemul pe care l-a creat statul, cu resursele pe care mi le pune la dispoziție. Și dacă sunt slabă, el m-a recrutat așa slabă. Trageți statul la răspundere, că “statul suntem noi”, parcă. Hai să ieșim toți în stradă pentru tot ce ține de educație. Noi am ieșit la greva asta pentru salarii. Trebuia să vă alăturați nouă și să cerem împreună tot ce e de cerut. Dar majoritatea românilor par să aibă un singur sfat, să plecăm din învățământ. Tot românul pare să creadă că fără școala de stat ar fi mai bine. Să fie doar privat și homeschooling. Și să mai facă școală doar cine are bani. Așa să fie!

    4. Dumnezeule parca acum ai căzut din copac!! Și când te gândești ca ăștia ca tine au voie sa se reproducă!

    1. un popor care isi folosește proprii copii ca forma de șantaj este un popor căruia i-a luat Dumnezeu mințile!

      1. Traiti din chirie/chirii? Mai cunosc…

        Daca profesorii nu raman pe pozitii acum si cedeaza doar pentru ca sunt examene, isi merita soarta. Zilieri!
        Iar generatiile tik-tok vor fi din ce in ce… mai slabe (ca sa fiu delicat).

        Dumneavoastra duceti in continuare copilul la scoli private… ca doar aveti si bani de meditatii si de educatie intr-o ‘Romanie educata’… o lume minunata….

        1. Nu o duc la scoli private, este in clasa 11 la un liceu de top5 de stat in Bucuresti, și pleacă în străinătate din următorul motiv: a învățat de a rupt 2 ani pentru evaluare națională și a intrat intr-o clasa unde media minima a fost 9.85. Și în clasa a 10-a, clasa s-a umflat de la 28 la 33 (!) cu 5 copii care au avut la EN în jur de 9.10, 8.90, pile din inspectorat, coincidente de nume cu inspectori. Am scris la acest site de problema, nimic, doua doamne mi-au explicat ff politicos ca este normal, sistemul este profund corupt, ne batem joc de copii Am scris la minister, nimic. Și nu am avut ce sa ii răspund fiicei mele decit ca o susțin sa scape de aceasta mizerie.
          Doriti sa va spun si de mafia meditatiilor la Facultatea de Medicina din București? Unde doua doamne fac meditații, au făcut cărțile, și fac și subiectele. Sau de doamna de biologie din liceu Top5 București care le-a spus copiilor: știu ca se da din aceasta carte la Medicina, știu ca vreți sa dați acolo, dar faceți meditatii, eu la ora fac alta carte.
          Doamne, ce a ajuns Romania!!! Sa isi folosească proprii copii în scop de șantaj!!!

  11. Prin postările celor care îi îndeamnă pe profesori să renunțe pentru că cer mai mult decat ceea ce merită, precum și o concesie în privința calendarului examenelor, se vede cât de mult a scăzut nivelul de apreciere față de sistemul de învățământ. Acest fapt este determinat, în primul rând, de atitudinea disprețuitoare a politicienilor față de școală. Și, se pare, o parte dintre părinți/din societate alege să fie de partea acestora, a guvernanților, neînțelegând că nu au de pierdut doar profesorii, ci și copiii.

  12. OUG să devină lege marți în Parlament.

    Să includă referirea la salariul minim că referință pt debutant.

    Și să fie promulgată de Werner.

    Apoi mai discutam.

    De trucuri și înșelăciune (a se citi prorograre, amânare) suntem sătui.

    Apoi mai discutăm!

    Deocamdată nu s-a încheiat nici anul școlar cnf structurii inițiale.
    Probele de competențe la BAC incep pe 12 iunie.
    E timp destul.

    Cedați acum, cedați pentru decenii!

  13. NU CEDAM!
    CEREM 60% NET.
    SA NE LASE CU POLITICIANISMELE DE DOI BANI.
    SA TAIE PENSIILE SPECIALE.
    SA TAIE CELE PESTE 30.000 DE SALARII NESIMTITE CARE OSCILEAZA INTRE 5000 SI PESTE 12.000 DE EURO.
    SA DESFIINTEZE DIRECTIILE SPECIALE DE CURELE, CĂZĂNELE ȘI BUTELCUȚE PLATITE GRAS.
    SA REDUCA SALARIILE NESIMTITE DIN MINISTERE.
    SĂ ANULEZE IEFTINĂTURILE PARLAMENTARILOR SI SA-I ADUCA PE TOTI CU PICIOARELE PE PAMANT.
    IN REALITATE SUNT BANI.
    MARTI VREM SA FIM PESTE 50.000 IN BUCURESTI.
    NU CEDAM!

    1. lertare, dar se pare că trăiți într-o altă lume. Cred că de vom sta și 2 ani în grevă, nu vom obține așa ceva. Cel puțin în școala noastră , de marți unii se întorc la ore. Cât vom putea trăi fără salar? Avem și noi copii de crescut, cheltuieli, facturi…. Pe asta mizează cei care conduc și vă trebui să ne mulțumim cu firimiturile. Țara lui Papură Vodă.

      1. Compromis înseamnă ca cele două părți să se întâlnească la mijloc. Ei ne-au pus în față o hârtie care pentru moment nu înseamnă nimic, până când este validată printr-o lege și trece testul constituțional și în care revendicări fundamentale apar la ”și altele”, fără nicio valoare legislativă.

        Colegii mei rămân în grevă.

        (altă Ana)

      2. Habar nu am cum ati ajuns profesori daca nu stiti cat fac 1+1. Daca cedati acum o sa mai subzistati cu firimiturile pe care vi le arunca. Dar dupa alegeri cand se vor dubla toate pentru ca s-au imprumutat miliarde pt speciale o sa muriti de foame 100%. Iar atunci o sa faceti greva degeaba pentru ca daca va vad slabi acum o sa va calce in picioare mai rau atunci.
        Acum inteleg de ce sunteti prost platiti .. pt ca nu sunteti prea inteligenti ca sa nu zic altfel..

      3. Este o sansa unica pe care o are Educatia, de multe ori profesorii au fost facuti lasi pentru ca nu sunt in stare sa faca o greva.
        Politicienilor nu le pasa de elevi, le pasa de scaunul lor pentru ca in 2024 vor fi 4 randuri de alegeri. Finalul de an doar a amplificat situatia iar pana in toamna ar fi timp sa se incheie acest an scolar.
        Urmatoarea sansa pentru a mai schimba ceva va fi peste 4 ani cand vor avea nevoie de voturi.

    2. De ce sa taie pensiile speciale? Unii profesori nici nu își fac treabă în școli , in loc sa mai stați pe rețelele de socializare și să vă mai victimizați incontinuu ar trebui sa va mai aduceți aminte că anul acesta se da BACUL și EVALUAREA NATIONALA ! Din cauza salariilor voastre se va prelungi perioada de predare și tot elevii suferă . Gândiți-va bine data viitoare când o să mai incepeti o noua greva sa fie in momentul potrivit nu la sfârșit de ani școlar când se dau examene importante!!!!!!!!! O seara minunata și sper sa încetați cu aceasta greva până la urmă …….

      1. Pupazo, greva se face tocmai când sunt examene, desteapto.
        Sa zici ca de ce sa taie pensiile speciale și sa acuzi profesorii ca stau pe fb si pe deasupra sa le ceri sa se întoarcă la ore arată de fapt cât extinde redusă mintal.

      2. ” De ce să taie pensiile speciale?”
        Pentru că sunt o sfidare la adresa tuturor românilor! Pentru că nu sunt bazate pe contributivitate reală, pentru că se acordă, nemeritat, unor jigodii, unor condamnați penal, unor afaceriști veroși, unor putori ordinare ! Pentru că România a ajuns o țară de ” speciali” care scuipă în față oamenii de bine! O tâmpenie mai mare nu puteai să postezi, cu asta te-ai deconspirat “Andreea”!

      3. S-a activat pupăza Andreea, protectoarea pensiilor speciale! ,,De ce să taie pensiile speciale?”. Ca să nu mai ai tu ce să capeți de la nesimțiții cu pensii de zeci de mii de euro care probabil că te plătesc cu ora pentru ce servicii le oferi… Au ajuns curvele și birjarii să-și dea cu părerea pe Edupedu!

  14. Consider ca va bateti joc atât de sistemul de învățământ cât și de situația elevilor ce urmează sa dea examenul de bacalaureat, de când cu aceasta greva materia de bacalaureat ar putea fi simplificata deoarece nu s au ajuns la ultimele capitole importante mai ales la limba si literatura romana.

    1. Cu atât ai rămas din grevă? Profesorii țin sistemul, nenicule anonim. Și e criză de personal, fiindcă nu vrea nimeni să stea cu părinții sau pe banii lor până la 50 de ani, pentru că prostovanii care se trezesc acum să comenteze nu înțeleg că nu toți profesorii dau meditații. Majoritatea, nu! Ce o să facă capetele seci care plâng acum de mila elevilor că deja sunt județe întregi unde nu găsești picior de profesor de informatică fiindcă pleacă în IT, picior de profesor de materii din care nu poți da examene, inclusiv de fizică și chimie? Lăsați o programă așa cum vă place, în care să faceți doar română și mate, dacă mai sunt fraieri și în ăstea două domenii? Voi chiar nu vedeți dimensiunea dezastrului: doar 10% dintre profesorii din România au sub 30 de ani și 50% urmează să se pensioneze în următorii 10 ani. Știi ce, suntem un popor de egoiști și ne merităm soarta dacă eșuează greva… o să avem un sistem așa cum îl merităm și tot părinții o să aibă de pierdut când o să scoată bani pentru meditații… Acum vă doare, îi acuzați pe profesori de egoism, le țineți predici despre vocație, nu? Să vă doară și pe voi cum ne dor pe noi toate umilențele venite din partea elevilor și a părinților nesimțiți, tot disprețul guvernanților, toată nepăsarea administrațiilor și toată ura societății!

      1. Am susținut greva dumneavoastră pana s-a ajuns la șantaj si ipocrizie. Sa obții ce ai solicitat – 25% si apoi sa ceri 70%, sa zici ca este interesul copiilor și apoi sa nu închei mediile pt BAC și capacitate pt aproximativ 300 de mii de elevi îmi demonstrează ca DA – tb sa o luam de la capăt, dar cu alți profesori, dvs sunteti mercenari.

        1. Alo, nu s-a solicitat 25% , nu acopera nici inflatia, si nici macar nu s-a obtinut 25%, e doar o ordonanta posibil neconstitutionala
          Hahaha, luati-o de la capat cu alti profrsori, sa vedem unde ii gasiti sa vina pe 3000 lei Probabil din Bangladesh, succes!

        2. Decebal, tu stii sa citesti, mamica? Ia tu frumusel in manuta textul cu evendicarile… asa ..l ai luat, da? Si acum ….citeste…Ei,cum e? Ce am cerut?

    2. Consider că ar trebui să cânți la altă masă maneaua asta cu elevii si examenele nationale. La masa guvernului, de exemplu.

      1. Nu poti sa faci numai cum vrei tu da dovada de respect si onoare(mesria si gradul te obliga), nu umbla cu pacaleli si minciuni de bisnitar.

    3. Greu de crezut ce spui! La limba română predarea noilor teme la clasa a XII-a ar fi trebuit să fie finalizată până cel târziu la sfârșitul celui de-al treilea modul; ultimele două module s-a lucrat doar la recapitulări și la subiecte de bac, așa că…mai ușor cu alarmele false!

    4. asa ar trebui. mediile se pot face si cu notele existente pana la inceputul grevei. deja profesorii continua greva stiind foarte bine ca ii afecteaza serios pe unii elevi. dar nu-i intereseaza, dupa cum se vede. asa cum nu i-a interesat nici educatia lor, ei si-au facut doar datoria. au predat materia, au pus note. cam atat.

  15. Aceste calcule NU sunt de astăzi sau de ieri, sunt din luna martie 2016, când s-au emis o sumedenie de OUG pentru salariile din învățământ, iar grilele introduse în programul de salarizare EDUSAL, erau modificate în jos cu încălcarea dispozițiilor legale.
    Acesta este motivul major al NEÎNCREDERII, completat cu „ETAPIZAREA” din Lega nr. 153/2017, nici astăzi pusă în aplicare.
    Măturie nu sunt afirmațiile mele ci cele 4 decizii ale ÎCCJ de aplicare a Legii nr. 153/2017, care a obligat Guvernul să emiotă OUG nr. 48/2022, care NU s-a aplicat din luna iunie 2022, ci abia din luna octombrie 2022, banii primiți în luna noiembrie 2022.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de BCR

VIDEO Implicarea elevilor crește la orele de Limba și literatura română, atunci când discutăm despre bani, spune profesoara Alexandra Dălălău, de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, școală LifeLab 2024

Clasa a VI-a de la Școala Gimnazială Sâncraiu de Mureș, județul Mureș, a avut o oră „altfel” de Limba și literatura română. Fabula “Boul și vițelul” de Grigore Alexandrescu, aflată…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai lansează pe piață un aparat care măsoară calitatea aerului și eficiența energetică a clădirilor, realizat de cercetătorii săi

Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca anunță că lansează pe piață aparatul SmartRadon, un sistem de monitorizare a calității aerului din clădiri. Aparatul este dezvoltat și testat de cercetătorii Universității, precizează instituția într-un…
Vezi articolul

Salvați Copiii România solicită Ministerului Educației să elimine condiționarea de venit a bursei sociale pentru elevii cu un părinte decedat: Nicio economie nu se poate face la buget afectând tocmai categoriile sociale vulnerabile

Organizația Salvați Copiii România solicită Ministerului Educației să revină asupra propunerii legislative de a condiționa acordarea burselor sociale elevilor cu un părinte decedat de venitul mediu net lunar pe membru…
Vezi articolul