Numărul candidaților rămași nerepartizați este cel mai mare înregistrat în ultimii 5 ani, potrivit analizei Edupedu.ro. Peste 8.500 de elevi au rămas nerepartizaţi în această sesiune de admitere la liceu, cu peste 3.700 mai mulți ca anul trecut și cu peste 7.200 mai mulți ca în 2018. Numărul insuficient de opțiuni completate de unii candidați și faptul că la completarea fișelor de înscriere părinții s-au orientat după broșurile cu medii de anul trecut, în condițiile în care anul acesta mediile au fost mai mari, acestea ar fi cauzele situației actuale, a explicat ministrul Educației, Monica Anisie, pentru Edupedu.ro.
Creșterea cu 76,6% a numărului elevilor rămași nerepartizați în prima sesiune de admitere la liceu este cea mai mare din perioada 2016-2020. Cei mai mulţi elevi aflați în această situație sunt în Bucureşti şi în judeţele Braşov, Cluj, Prahova, Sibiu şi Neamţ, potrivit rezultatelor publicate de Ministerul Educaţiei.
1.882 dintre cei rămaşi nerepartizaţi au medii între 7 şi 9.56. Primul pe lista candidaţilor nerepartizaţi este un elev din Giurgiu care are media 10 la absolvirea claselor V-VIII şi care are media generală de admitere 9,56. Acesta a candidat la licee din Bucureşti, dar nu a fost repartizat.
„Una dintre cauze este completarea unui numar insuficient de opțiuni în fișele de înscriere. Au fost cazuri în care un candidat cu media 9 a completat doar 15 opțiuni, de exemplu, și nu a putut fi repartizat la niciuna, chiar dacă a avut medie mare”, a declarat pentru Edupedu.ro ministrul Educației Monica Anisie.
Pe medie, numărul de opțiuni completate de candidați a fost de 16, iar anul acesta este cel mai mare număr de opțiuni completate de candidați din ultimii 5 ani, aproape 2 milioane.
„A doua cauză ar putea fi aceea că anul acesta mediile au fost mai mari decât anii trecuti, iar în completarea fișelor părinții s-au orientat după mediile de anul trecut, considerând că dacă anul trecut s-a intrat cu 8,40, poate și anul acesta copiii lor vor intra tot cu 8,40. Iar asta s-a întâmplat din lipsa de informație completă primită de la școală, pentru că s-au bazat scrict pe media din acele broșuri”, a mai spus ministrul Monica Anisie.
Inspectoratele școlare sunt obligate de regulamentele pentru admitere să publice broșurile cu mediile de intrare la liceu în fiecare an. Este o procedură standard și aceste broșuri pot fi folosite orientativ, fiind singurele instrumente oferite de școală pentru orientarea elevilor care vor să se înscrie pentru admiterea la liceu.
De remarcat că, deşi ministrul acuză “lipsa de informaţie completă primită de la şcoală” niciun oficial nu a atras atenția înainte de repartizarea computerizată asupra pericolului mediilor mari și asupra faptului că dacă sunt folosite în orientare mediile de anul trecut, acestea pot induce în eroare candidații.
În această etapă au fost 113.480 de absolvenţi ai clasei a VIII-a repartizaţi computerizat în învăţământul liceal de stat (anul școlar 2020-2021).
Mediile de la Evaluarea Naţională au fost cele mai bune din ultimii 5 ani, potrivit analizei Edupedu.ro. De asemenea, mediile de la clasă ale elevilor, cele din anii de gimnaziu, au fost în general mai mari decât cele de la Evaluarea Naţională.
Monica Anisie a declarat că secretul rezultatelor bune de la Evaluarea Națională ar fi testele de antrenament, „elevii au văzut care sunt tiparele pe care ar trebui să le urmeze. Vom continua și anul viitor cu aceste teste”
Pentru elevii rămași nerepartizați începe acum etapa cazurilor speciale și urmează apoi etapa a doua de repartizare, pe locurile rămase libere.
Foto: ID 31326255 © Racorn | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.