Când iei în calcul reducerea numărului de elevi, de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi dacă infrastructura îți permite. Deciziile nu sunt luate – anunță vicepremierul Raluca Turcan

4.540 de vizualizări
Raluca Turcan / Foto: Facebook.com
“România este o țară a decalajelor”, iar “în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite”, a declarat în această dimineață vicepremierul Raluca Turcan. “Nu pot să vă anunț acum decizia, pentru că nu este luată”, a precizat aceasta.

În cadrul unei conferințe de presă, vicepremierul Raluca Turcan, care conduce grupul de lucru interministerial pentru redeschiderea școlilor, a declarat că din septembrie “normalitatea ar însemna învățământ față în față, cu condiții de distanțare fizică pentru copii, respectând normele internaționale“.

Noi avem, însă, în evaluare mai multe scenarii. Acesta este scenariul de dorit: învățământ față în față. Scenariul cel mai nefast ar fi să rămânem în continuare pentru o perioadă de timp pe învățământ online, care este un proces extrem de greoi pentru copiii din grădiniță, din învățământul primar în special, de asemenea pentru copiii din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a. Între aceste două capete, deci față în față și predarea online, mai există variante intermediare și, în funcție de evoluția epidemiologică, într-un interval rezonabil de timp astfel încât toată lumea să știe din timp cum va începe anul școlar o să luăm decizia“, a afirmat Turcan.

Întrebată de ce Executivul nu a redus numărul de elevi în clasele de început de ciclu (clasa pregătitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a), vicepremierul a răspuns că “România este o țară a decalajelor și situațiile nu sunt identice. Avem supraaglomerări uriașe în mediul urban și chiar un număr subdimensionat de copii în mediul rural. Așadar, decizia este foarte dificil de luat, pentru că trebuie să ținem cont de aceste discrepanțe și, în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite. Noi nu vrem să fim nici populiști, nici heirupiști, nu am luat niciodată decizii foarte importante pentru o mână de voturi, de aceea suntem într-o evaluare permanentă pentru a ajunge la cea mai bună decizie. Nu pot să vă anunț acum decizia, pentru că nu este luată. V-am prezentat scenariile de lucru, unele dintre ele au apărut și în spațiul public”.

VIDEO Declarațiile făcute de vicepremierul Raluca Turcan:
Citește și:

 


2 comments
  1. in ultimii 30 de ani s-au tot redus banii alocati invățământului, s-au construit f puține scoli noi, cele care există sunt supraglomerate in marile orașe , numărul de elevi la clasă este mare de aici si parte din faptul că multi elevi nu raman cu nimic din scoală……au fost scoli care au dispărut cladirile fiind date altora care au avut influenta necesară….ar trebui construite campusuri scolare noi si moderne …. dar cine să le facă?!…aceasta doamnp turcan este o politrucă habarnistă …ce solutii să dea ea?!…cand de aproape 5 luni nu s-a facut nimic si asteptam doar să vine toamna.

  2. Mai întâi verificați în ministerul educației cine a dispus (ani buni!) mărirea numărului de elevi la clasă fără nicio justificare medicală, educațională, rațională etc!
    Evident că acum nu există infrastructura necesară unei abordări compatibile cerințelor momentului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorul Liviu Papadima, despre subiectele la limba română de la simularea Evaluării Naționale 2024: Verifică algoritmi pe care copiii îi deprind cu ajutorul meditatorilor, decât să intre în esența problemei, să fie capabili să înțeleagă ce citesc și să se exprime logic

Profesorul Liviu Papadima, pe al cărui text „Pisica mea în sala de lectură” l-au avut de analizat elevii la proba de limba română la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, crede…
Vezi articolul