Când iei în calcul reducerea numărului de elevi, de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi dacă infrastructura îți permite. Deciziile nu sunt luate – anunță vicepremierul Raluca Turcan

4.540 de vizualizări
Raluca Turcan / Foto: Facebook.com
“România este o țară a decalajelor”, iar “în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite”, a declarat în această dimineață vicepremierul Raluca Turcan. “Nu pot să vă anunț acum decizia, pentru că nu este luată”, a precizat aceasta.

În cadrul unei conferințe de presă, vicepremierul Raluca Turcan, care conduce grupul de lucru interministerial pentru redeschiderea școlilor, a declarat că din septembrie “normalitatea ar însemna învățământ față în față, cu condiții de distanțare fizică pentru copii, respectând normele internaționale“.

Noi avem, însă, în evaluare mai multe scenarii. Acesta este scenariul de dorit: învățământ față în față. Scenariul cel mai nefast ar fi să rămânem în continuare pentru o perioadă de timp pe învățământ online, care este un proces extrem de greoi pentru copiii din grădiniță, din învățământul primar în special, de asemenea pentru copiii din clasele terminale, a VIII-a și a XII-a. Între aceste două capete, deci față în față și predarea online, mai există variante intermediare și, în funcție de evoluția epidemiologică, într-un interval rezonabil de timp astfel încât toată lumea să știe din timp cum va începe anul școlar o să luăm decizia“, a afirmat Turcan.

Întrebată de ce Executivul nu a redus numărul de elevi în clasele de început de ciclu (clasa pregătitoare, clasa a V-a, clasa a IX-a), vicepremierul a răspuns că “România este o țară a decalajelor și situațiile nu sunt identice. Avem supraaglomerări uriașe în mediul urban și chiar un număr subdimensionat de copii în mediul rural. Așadar, decizia este foarte dificil de luat, pentru că trebuie să ținem cont de aceste discrepanțe și, în momentul în care iei în calcul reducerea numărului de elevi, reducerea numărului de ore, distanțarea fizică la clasă, trebuie să vezi și dacă infrastructura îți permite. Noi nu vrem să fim nici populiști, nici heirupiști, nu am luat niciodată decizii foarte importante pentru o mână de voturi, de aceea suntem într-o evaluare permanentă pentru a ajunge la cea mai bună decizie. Nu pot să vă anunț acum decizia, pentru că nu este luată. V-am prezentat scenariile de lucru, unele dintre ele au apărut și în spațiul public”.

VIDEO Declarațiile făcute de vicepremierul Raluca Turcan:
Citește și:

 


2 comments
  1. in ultimii 30 de ani s-au tot redus banii alocati invățământului, s-au construit f puține scoli noi, cele care există sunt supraglomerate in marile orașe , numărul de elevi la clasă este mare de aici si parte din faptul că multi elevi nu raman cu nimic din scoală……au fost scoli care au dispărut cladirile fiind date altora care au avut influenta necesară….ar trebui construite campusuri scolare noi si moderne …. dar cine să le facă?!…aceasta doamnp turcan este o politrucă habarnistă …ce solutii să dea ea?!…cand de aproape 5 luni nu s-a facut nimic si asteptam doar să vine toamna.

  2. Mai întâi verificați în ministerul educației cine a dispus (ani buni!) mărirea numărului de elevi la clasă fără nicio justificare medicală, educațională, rațională etc!
    Evident că acum nu există infrastructura necesară unei abordări compatibile cerințelor momentului!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Foto: © Kantver - Dreamstime.com

Director de școală, despre corectarea digitalizată de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024: Dacă un evaluator dă zero puncte și un evaluator dă cinci puncte, cred că trebuie îmbunătățită aplicația

Iulius Timar, director Colegiul Național Onisifor, a declarat pentru Antena 3 CNN, în legătură cu evaluarea digitalizată a lucrărilor de la simularea pentru Evaluarea Națională 2024, că aplicația trebuie îmbunătățită:…
Vezi articolul

Produceți mai multe instrumente de inteligență artificială care să ușureze munca profesorilor – apel al autorităților britanice pentru companiile de tehnologie, care primesc acces special la resursele educaționale ale Departamentului pentru Educație de la Londra

Guvernul britanic a îndemnat companiile tehnologie  să creeze instrumente de inteligență artificială destinate profesorilor, instrumente care să reducă volumul de muncă al acestora, potrivit The Guardian. Publicația precizează că reprezentanții…
Vezi articolul

Transformarea meritului în mită electorală, rețeta Deca-Iohannis pentru reforma Educației din România: bursele de merit de 450 de lei vor fi primite în acest an școlar și de primii opt elevi din cea mai bună clasă de a IX-a de la Colegiul „Sf Sava“, cu ultima medie 9,97, și de primii opt de la Liceul „Pallady“, cu medii între 6,72 și 5,10

Legea care a fost prezentată de președintele Klaus Iohannis și de ministrul Educației Ligia Deca drept „reformatoare“ pentru învățământul din România se pregătește să intre în vigoare, iar odată cu…
Vezi articolul

Cooperativa „munca în zadar”. Cel puțin 888 de școli, obligate să ceară revenirea în activitate cu prezență fizică, deși toți elevii sunt în vacanță. Circuitul hârtiilor degeaba pune în mișcare sute de funcționari în toată țara

8 școli din București își reiau activitatea cu prezență fizică de astăzi, potrivit unei hotărâri a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență (CMBSU), potrivit Agerpres. „Nu se întorc elevii,…
Vezi articolul