Calitatea predării online este o nemulțumire majoră pentru studenți la nivel internațional, potrivit unui studiu realizat de Ernst&Young în 11 țări preponderent dezvoltate. Analiza, publicată recent, argumentează pentru întărirea capacităților digitale în universități unde în centru atenției se află studenții și personalul academic, nu instituțiile academice, interesele guvernelor sau ale altor entități. În context, raportul arată că studenții, preocupați în principal de predare de înaltă calitate și de pregătirea pentru piața muncii, sunt interesați de îmbunătățirea calității predării în format digital, în condițiile în care ei nu au o preferință anume între cursurile cu prezență fizică și cele online.
În același timp, și cadrele didactice din mediul universitar spun că au nevoie în principal de mai multă formare și mai mult timp pentru a reuși să integreze instrumente digitale în activitățile lor de predare, potrivit studiului citat.
- Acesta a fost realizat pe un eșantion de circa 3.000 de studenți și de câteva sute de cadre didactice și lideri din universități din 11 țări, atât din țări dezvoltare, cât și din țări în curs de dezvoltare: Australia, Canada, India, Irlanda, Japonia, Noua Zeelandă, Arabia Saudită, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA.
Potrivit studiului citat, în rândul studenților se simte o nevoie considerabilă pentru pregătirea cadrelor didactice din universități, pentru îmbunătățirea activității lor folosind resurse digitale.
Astfel, aproape jumătate (45%) dintre studenții participanți au spus că e nevoie de investiții în formarea profesorilor pentru cursuri online mai eficiente. 2 din 5 (41%) spun că profesorii au nevoie de pregătire pentru elaborarea de materiale de învățare online mai bune și tot atâția apreciază că profesorii au nevoie de formare mai solidă pentru a sprijini studenții în procesul de învățare digitală eficientă.
Formarea profesorilor – element-cheie
Studenții au declarat că ar dori să vadă investiții în formarea profesorilor, pentru a oferi cursuri online mai eficiente (45%), pentru dezvoltarea unor materiale de învățare online mai bune (41%) și pentru a putea oferi mai mult sprijin studenților în procesul de învățare digitală eficientă (40%).
Iar personalul din universități afirmă că este nevoie, pe de o parte, de o consolidare a resurselor digitale disponibile, existând prea multe sisteme și instrumente noi, unele neintuitive sau care fac același lucru. Totodată, cadrele didactice spun că este nevoie de mai mult timp pentru a integra noile instrumente, în condițiile diversității existente în prezent.
Printre concluziile studiului:
- Este nevoie de campusuri complet digitalizate, necesare pentru: reducerea poverii administrative, reducerea erorilor și costurilor pentru studenți și personal academic, întărirea experienței utilizatorilor.
- Tehnologiile au ajuns în punctul maturizării, dar este există în continuare nevoia unor modele operaționale inteligente care să aducă laolaltă aceste tehnologii
Photo 172786254 © Rido – Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.