Campusuri digitalizate complet și profesori pregătiți pentru instruirea online au devenit nevoi majore ale studenților – studiu internațional Ernst&Young

986 de vizualizări
Bursă lunară
Bursă lunară Foto: Dreamstime.com
Calitatea predării online este o nemulțumire majoră pentru studenți la nivel internațional, potrivit unui studiu realizat de Ernst&Young în 11 țări preponderent dezvoltate. Analiza, publicată recent, argumentează pentru întărirea capacităților digitale în universități unde în centru atenției se află studenții și personalul academic, nu instituțiile academice, interesele guvernelor sau ale altor entități. În context, raportul arată că studenții, preocupați în principal de predare de înaltă calitate și de pregătirea pentru piața muncii, sunt interesați de îmbunătățirea calității predării în format digital, în condițiile în care ei nu au o preferință anume între cursurile cu prezență fizică și cele online.

În același timp, și cadrele didactice din mediul universitar spun că au nevoie în principal de mai multă formare și mai mult timp pentru a reuși să integreze instrumente digitale în activitățile lor de predare, potrivit studiului citat.

  • Acesta a fost realizat pe un eșantion de circa 3.000 de studenți și de câteva sute de cadre didactice și lideri din universități din 11 țări, atât din țări dezvoltare, cât și din țări în curs de dezvoltare: Australia, Canada, India, Irlanda, Japonia, Noua Zeelandă, Arabia Saudită, Singapore, Emiratele Arabe Unite, Marea Britanie și SUA.

Potrivit studiului citat, în rândul studenților se simte o nevoie considerabilă pentru pregătirea cadrelor didactice din universități, pentru îmbunătățirea activității lor folosind resurse digitale. 

Astfel, aproape jumătate (45%) dintre studenții participanți au spus că e nevoie de investiții în formarea profesorilor pentru cursuri online mai eficiente. 2 din 5 (41%) spun că profesorii au nevoie de pregătire pentru elaborarea de materiale de învățare online mai bune și tot atâția apreciază că profesorii au nevoie de formare mai solidă pentru a sprijini studenții în procesul de învățare digitală eficientă.

Formarea profesorilor – element-cheie

Studenții au declarat că ar dori să vadă investiții în formarea profesorilor, pentru a oferi cursuri online mai eficiente (45%), pentru dezvoltarea unor materiale de învățare online mai bune (41%) și pentru a putea oferi mai mult sprijin studenților în procesul de învățare digitală eficientă (40%).

Iar personalul din universități afirmă că este nevoie, pe de o parte, de o consolidare a resurselor digitale disponibile, existând prea multe sisteme și instrumente noi, unele neintuitive sau care fac același lucru. Totodată, cadrele didactice spun că este nevoie de mai mult timp pentru a integra noile instrumente, în condițiile diversității existente în prezent.

Printre concluziile studiului:

  • Este nevoie de campusuri complet digitalizate, necesare pentru: reducerea poverii administrative, reducerea erorilor și costurilor pentru studenți și personal academic, întărirea experienței utilizatorilor. 
  • Tehnologiile au ajuns în punctul maturizării, dar este există în continuare nevoia unor modele operaționale inteligente care să aducă laolaltă aceste tehnologii

Photo 172786254 © RidoDreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


2 comments
  1. zombificare , asta este scoala online. sedentarism , deviatii ale coloanei , vicii de postura , atrofie musculara , , miopie , uscaciune oculara , izolare ,

  2. renunțați la scoala online. handicapează , studentii se pierd. isi pierd motivatia. facultatea in onlinie este sub nivelul facultatii la seral de pe timpuri. a ajuns un fel de facultate muncitoreasca de pe timpul lui ceașcă. până și F F ul de pe timpul lui ceașcă era mai sus decat ce se face azi in online
    învatamantu online universitar a devenit un fel de part rime , locul principal il are jobul subcalificat și distractia
    eu stiu ca e comod pt profi sa tina cursul din fotoliu , SI pt copii sa se facă , ca fac prezenta dar s a dus dracu mediul universitar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dan Cristea, profesor universitar, despre profesorii de informatică din școli: Am constatat cât de prost e predată informatica. Cred că în liceu și gimnaziu se duc cei care nu prea sunt primiți în firme

„Țin minte niște experiențe foarte neplăcute în comisii de grad, la liceu. Am constatat cât de prost e predată informatica”, a declarat la Digi24 profesorul universitar Dan Cristea, de la…
Vezi articolul

Rectorul Universității din București: Schimbarea trebuie să înceapă cu noi, profesorii. Nu putem cere studenților noștri să fie integri, atât timp cât mai avem profesori cu sesizări privind comportamentul lor sau lipsa de integritate

“Primul pas în rezolvarea oricărei probleme este recunoașterea ei”, a spus rectorul Universității din București, profesorul Marian Preda, în discursul prin care a anunțat, marți, decizia de exmatriculare a studenților…
Vezi articolul