În România, 35,8% dintre copii, adică 1,2 milioane, se află în risc de sărăcie sau excluziune socială, iar în mediul rural acest risc atinge procentul de 44,3% în cazul copiilor, se arată în raportul “Bunăstarea Copilului din mediul rural 2020” al World Vision România. În ianuarie 2020, peste 275.000 de copii aflaţi la vârsta învăţământului obligatoriu (7-17 ani) nu mergeau la şcoală, conform datelor INS, iar abandonul şcolar anual a atins cifra de 45.000 de copii din ciclurile primar, gimnazial şi liceal. Pe scurt, accesul şi participarea la educaţie a copiilor din rural sunt inegal distribuite în funcţie de resursele disponibile ale familiei, de implicarea părinţilor, dar şi de relaţia cu şcoala şi cu cadrele didactice. Pentru a veni în sprijinul acestor copii, Fundaţia World Vision România şi compania Herlitz România desfăşoară o campanie pentru dotarea a zeci de şcoli din mediile defavorizate. Herlitz va dona 2% din vânzările de ghiozdane şi rucsacuri din întregul an 2021, către unităţile de învăţământ selectate împreună cu World Vision România.
Selecţia are la bază criterii de vulnerabilitate precum rata de absenteism şi de abandon şcolar, lipsa de oportunităţi de lucru, şcoli cu învăţământ simultan, comunităţi cu bugete mici şi capacitate redusă de investiţie în educaţie.
În prima săptămână de şcoală, reprezentanţii companiei vor vizita 100 de copii din satele Căşeiu (jud. Cluj) şi Roşiori (jud. Ialomiţa) şi le vor oferi un ghiozdan complet echipat pentru începutul de nou an şcolar. “În total, ne propunem să ajungem la cât mai mulţi din cei 1.650 de copii din proiectul “Pâine şi Mâine” al Fundaţiei World Vision din judeţele Cluj, Vaslui, Ialomiţa, Dolj şi Vâlcea. Pe lângă bucuria de a primi rechizite noi, copiii vor putea să interacţioneze direct cu angajaţii Herlitz şi să afle orice doresc despre rechizitele lor preferate”, precizează organizatorii.
În cadrul campaniei “30 de ani de Herlitz în România – Alături de fiecare generaţie”, oricine poate propune o şcoală din medii defavorizate din România care să fie integrată în actuala sau viitoarele campanii CSR ale companiei, direct pe site-ul www.herlitz.ro. Sau, poţi cumpăra un ghiozdan sau rucsac Herlitz şi astfel ajuţi şi alţi copii să beneficieze de rechizite gratuit.
“Suntem fericiţi să vedem că, într-un an în care educaţia pare pusă pe plan secund, avem alături de noi companii de bine precum Herlitz România. Ne dorim să vedem că diferenţele dintre urban şi rural sunt diminuate, că toţi copiii au acces la educaţie şi că abandonul şcolar este în scădere. Avem credinţa că acest parteneriat îi va ajuta pe cei 1650 de copii din cele 5 judeţe unde proiectul Pâine şi Mâine este prezent. E un început, însă este unul promiţător”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
“Acest an este important pentru brandul Herlitz şi ne dorim să marcăm faptul că împlinim 30 de ani pe piaţa din România oferind sprijin generaţiilor care vin din urmă şi care, indiferent de condiţiile şcolilor în care învaţă în prezent, reprezintă viitorul României. Credem cu tărie că toţi copiii merită şanse egale la educaţie, de aceea ne dorim ca acest parteneriat cu World Vision România să continue şi anii următori. Avem convingerea că împreună vom reuşi să construim un viitor mai bun şi să schimbăm în bine vieţile copiilor şi familiilor lor”, a declarat Horaţiu Nicolau, director general Herlitz România.