Campanie a USR prin care politicienii din Opoziție fac apel la populație să le scrie senatorilor să nu voteze proiectele de legi ale Educației / Într-un clip, prezintă Educația ca pe o mamă agresată de un bărbat, în fața copiilor, și pentru care nimeni nu intervine

775 de vizualizări
Foto: captură clip USR
Mai mulți parlamentari USR au demarat o campanie de sensibilizare a populației la problemele din proiectele legilor Educației. Într-un clip publicat vineri pe pagina senatorului Ștefan Pălărie, apare o femeie care este apoi agresată de un bărbat, în fața copiilor ei, sub privirile neputincioase ale societății, reprezentantă de oameni care asistă ca spectatori la scena respectivă. În final, senatorul Ștefan Pălărie, a cărui voce ilustrează scenele, face apel la cetățeni să le scrie senatorilor care-i reprezintă în Parlament și să le ceară să nu voteze proiectele de legi vizate.

Reprezentanții USR în Comisia pentru învățământ din Senat au părăsit ședința în care era dezbătut proiectul de lege, vineri după-amiază, după ce mai multe amendamente le-au fost respinse de către senatorii PNL-PSD-UDMR. În momentul votului pentru organizarea unui examen de admitere separat la liceu, senatorii Ștefan Pălărie, Irinel Darău și Simona Spătaru au ieșit din sala de ședințe în semn de protest.

La scurt timp pe pagina senatorului Ștefan Pălărie a apărut clipul de mai jos, alături de mesajul „Vă chem să apărăm educația și să nu mai întoarcem capul! Cere-i senatorului tău să nu voteze legile educației dezbătute acum în Parlament! Sunt toxice și condamnă România să rămână în trecut.

Mai avem doar câteva zile – votul final va fi luni, pe 22 mai. Scrie senatorului din județul tău! Lista pe județe este aici: https://senat.ro/FisaSenatori.aspx. Click pe județ – Alege senator din listă – Biografie – Contact“.

Clipul prezentat în campania USR are următorul mesaj:

„Ea este educația din România. În ultimii 30 de ani a fost hăituită, sărăcită, abandonată. Cu toate neajunsurile, a încercat să fie o mamă bună pentru copiii ei. Își dorea să îi vadă crescând, sănătoși, iubiți și bine educați. Dar politicienii se temeau că o bună educație îi va face pe copii independenți și nemanipulabili. Așa că au cerut imposibilul: rezultate cu puțini bani. Au ținut salariile din învățământ la un nivel de mizerie, au făcut legi strâmbe care au politizat școlile și toate astea au dus la impostură. La fiecare buget, educația a fost nevoită să se mulțumească doar cu resturile. Profesioniștii și oamenii cu drag de copii au fost alungați din sistem, iar în locul lor au fost aduși incompetenții loiali. S-a creat astfel un sistem de conducere corupt și opresiv. În fața lui, cine comenta era agresat sau intimidat.

Am asistat neputincioși la degradarea educației din România, incapabili să o apărăm, incapabili să găsim o soluție. Aceste abuzuri s-au petrecut în fața noastră, a tuturor. Deși eram mai mulți decât agresorii, din teamă sau din comoditate am preferat să nu ne băgăm. Am lăsat-o să se descurce singură. Au urmat vremuri și mai grele pentru învățământul românesc. Pentru mulți dintre profesori devenise o rușine să spună ce meserii au. Ajunseseră să vină cu bani de acasă pentru fișele, caietele sau hrana unui copil flămând. Mulți au plecat din sistem, sătui de neajunsuri și umilințe. Dar nu au plecat toți oamenii buni. Dacă ne dorim o educație sănătoasă pentru copiii noștri, trebuie să ne implicăm cu adevărat. Trebuie să o protejăm!

Sunt Ștefan Pălărie și vă chem să nu mai întoarcem capul problemelor educației din România. Legile educației care se votează acum în Parlament condamnă România să rămână în trecut. Cerere parlamentarilor din județul tău să nu voteze aceste legi toxice ale educației“.

Cei trei senatori au avut un mesaj video la ieșirea din comisie:

Ștefan Pălărie: „Sunt doar câteva minute de când grupul parlamentar reprezentat de senatorii USR a ieșit din sala de dezbateri a comisiei de învățământ, unde astăzi se dezbăteau și se dezbat legile educației în continuare, după aproape o oră de dezbatere intensă pe subiectul eliminării admiterii la liceu prin examenul acesta paralel, când 90% din argumente au fost împotrivă din partea elevilor, profesorilor, societății civile, tuturor celor prezenți, am văzut că doar USR a putut să voteze pentru propriul amendament, iar parlamentarii puterii au refuzat această posibilitate de eliminare. În semn de protest, am văzut, de fapt, că există zero dezbatere, zero dialog constructiv real și că legile astea nu pot fi mai departe suportate și acceptate“.

Simona Spătaru: „Mai mult decât atât, ministrul Ligia Deca a lipsit de la această dezbatere importantă din Senat, a preferat să nu argumenteze și a plecat, timp în care copiii, elevii prezenți în comisie au argumentat de ce acest nou examen, al 2-lea examen după Evaluarea Națională, nu le aduce nimic bun în pregătirea lor profesională pentru viitor. Am argumentat și noi am pus soluții pe masă pentru a îmbunătăți Evaluarea Națională, dacă acesta ar fi argumentul din spate pentru care se optează pentru un alt examen. Deci, Evaluarea Națională trebuie îmbunătățită, nu adăugarea unui alt examen în aceeași vară pentru copiii de clasa a VIII-a. Argumentele USR nu a fost ascultate și, prin urmare, în semn de protest, am ieșit din sală. Puterea a rămas și votează pe repete înainte legii importante pentru viitorul copiilor noștri“.

Irinel Darău: „Noi, USR am avut amendamentul corect, amendamentul care să readucă toți elevii la un singur standard pentru a ajunge la liceu, și anume Evaluarea Națională și repartizarea computerizată. Evident, Evaluarea Națională poate fi mai bună și este strict responsabilitatea ministerului. Am fost foarte fermi pe argumentele noastre, întreaga societate civilă susține aceleași lucruri, dar parlamentarii puterii au ținut să rămână cu părerea fixă, o părere care de altfel s-a tot schimbat pe parcurs, fără niciun fel de studiu și de date în spate. S-a ajuns la această soluție, așa-zisă soluție cu 50% admitere, care va crea o mare discriminare, va încuraja industria meditațiilor și încă o dată nu are la bază nici un fel de date. Nu au demonstrat și nu au răspuns la întrebările noastre repetate reprezentanții ministerului, nici că nu ar fi bună Evaluarea Națională și alături de repartizarea computerizată și nici că această soluție de admitere este bună pentru elevi și pentru performanță și pentru echitate. În semn de protest am ieșit, rămânem fermi pe poziția noastră: nu cred că poate fi ignorată societatea civilă, că pot fi ignorate interesele copiilor și părinților, beneficiarilor sistemului de învățământ, în acest hal“.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
manual de istorie

Conform unui manual de istorie pentru clasa a XI-a, profil real, România nu este încă în Uniunea Europeană – Victor Negrescu, europarlamentar PSD: Ministerul Educației să verifice manualele de istorie

Europarlamentarul PSD, Victor Negrescu, a transmis marți o scrisoare Ministerului Educației, prin care îi solicită să revizuiască informațiile din manualele școlare privind apartenența României la Uniunea Europeană, dând exemplu un…
Vezi articolul

La Matematică și Științe ale naturii, elevii trebuie implicați direct în procesul de învățare, nu prin simpla observare a experimentelor efectuate de învățător sau prin observare de imagini – scrisoare metodică pentru învățători

La Matematică și Științe ale naturii, învățarea trebuie să fie abordată din perspectiva implicării directe a elevului, potrivit unui document publicat de Inspectoratul Școlar Județean Brașov. Este vorba despre recomandările pentru dezvoltarea…
Vezi articolul