Călin Băluţoiu, profesor de istorie: Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti. Istoria nu se rezumă doar la date. Nu despre asta este vorba

Călin Băluţoiu

Foto: Călin Băluţoiu - captură TVR Craiova / Facebook

„Nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti”, a declarat Călin Băluțoiu, profesor de Istorie la Liceul Tehnologic „Petrache Poenaru” din Bălcești, la emisiunea Educație 9 de la TVR Craiova. Acesta a spus că „istoria nu se rezumă doar la date”. „Este vorba despre cauzalitatea dintre evenimente, despre a avea un punct de vedere, despre a putea să faci o argumentare pe baza unor lecții care se leagă”, potrivit cadrului didactic.

„Eu am înțeles de când am intrat în învățământ că este necesar să ne adaptăm, iar în situația actuală tehnica este inevitabilă. Nu putem lucra fără tehnică. De exemplu, nu poți să predai Renașterea fără să-i arăți copilului un tablou de Leonardo da Vinci sau o sculptură a lui Michelangelo Buonarroti, fără să-l plimbi, de exemplu, prin atelierul Atelierul lui Da Vinci”, a povestit profesorul.

Călin Băluțoiu a vorbit și despre impactul vizual asupra elevilor: „Există metode extraordinare acum, iar noi ne-am dezvoltat prin cursuri, precum CRED, pe aceste mijloace tehnice, mai ales în perioada pandemiei, și le folosim cu brio. În momentul în care impactul vizual și auditiv apare în fața elevului, acesta este fascinat și l-ai câștigat. Atunci, istoria nu se rezumă doar la date. Nu despre asta este vorba. Este vorba despre cauzalitatea dintre evenimente, despre a avea un punct de vedere, despre a putea să faci o argumentare pe baza unor lecții care se leagă.”

Aceasta a mai spus că nu se mai merge acum pe învățarea mecanică a unor date:

„Nu se mai merge acum pe învățarea mecanică a unor date, ci pe încadrarea în perioadă, pe puterea de a te exprima referitor la un anumit eveniment istoric sau proces istoric. Lucrurile s-au schimbat în bine. Da, eu am fost adeptul inovației și în momentul de față sunt foarte încântat, pentru că la noi la Bălcești s-a făcut foarte multă treabă”.

Cadrul didactic a mărturisit că trebuie să existe respect între profesori și elevi, „apoi este foarte simplu să predai”:

„Eu cred că harul este înnăscut. Pentru orice meserie, trebuie să ai înclinație, altfel este dificil să o practici, iar această meserie de dascăl este una dintre cele mai frumoase din lume. Harul îl ai în tine, tehnicile se învață, dar, în primul rând, trebuie să existe respect între tine, ca profesor, și elev, indiferent ce vârstă are. Dacă oferi respect, primești respect, iar apoi este foarte simplu să predai.”

Citește și:
Copiii au dreptul de a fi tratați cu respect de profesori și de a fi informați asupra drepturilor lor, prevedere nouă în Legea pentru protecția și promovarea drepturilor copilului
Ligia Deca: Autoritatea cadrului didactic se construiește și prin atitudinea pe care familia o are față de școală. Îndemn familiile să vorbească cu respect despre profesori
Exit mobile version