Calendarul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a a fost stabilit, într-o primă variantă, de către Ministerul Educației, potrivit surselor Edupedu.ro. Testările vor începe în data de 20 aprilie 2020, când debutează Evaluarea Națională la clasa a II-a, se arată în draftul calendarului obținut de Edupedu.ro. La clasa a IV-a, evaluările se vor desfășura în perioada 18 – 20 mai.
“Unde suntem din punct de vedere al competențelor la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a după aproape un an de predare online, asta vrem să aflăm”, a declarat aseară Sorin Cîmpeanu la Digi24. Amintim că Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a se organizează după o pauză de un an.
Calendar Evaluarea Națională la Clasa a II-a – Draft:
20 aprilie 2021: Limba română – Scris
21 aprilie 2021: Limba română – Citit
22 aprilie 2021: Matematică
23 aprilie 2021: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
– Fiecare probă durează 30 de minute
Calendar Evaluarea Națională la Clasa a IV-a – Draft:
18 mai 2021: Limba română
19 mai 2021: Matematică
20 mai 2021: Limba maternă
– Fiecare probă durează 1 oră
Calendar Evaluarea Națională Clasa a VI-a – Draft:
12 mai 2021: Limba și comunicare
13 mai 2021: Matematică și Științe ale Naturii
– Fiecare probă durează 1 oră
În 2020, Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost anulate din cauza pandemiei COVID-19, iar anul acesta “consider că sunt foarte importante, pentru a putea ști unde ne aflăm după aproape un an de predare online”, a mai spus Cîmpeanu, în urmă cu o săptămână.
Amintim că, începând de astăzi, orele remediale sunt organizate de școli, pentru recuperarea pierderilor acumulate în perioada în care școala s-a desfășurat online (detalii aici).
Rezultatul evaluărilor de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a NU se pune în catalog, nu se anunță public, nu stă la baza ierarhizării copiilor, ci se comunică fiecărui părinte în parte și pe baza lui învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, acolo unde identifică probleme.
Evaluarea de la clasa a VI-a are rol de preorientare școlară către un anumit tip de școală profesională sau liceu, iar rezultatele de la a IV-a sunt folosite de Ministerul Educației și pentru diagnoză de sistem, pentru verificarea rezultatelor curriculumului la final de ciclu primar și eventuale recalibrări ale conținuturilor predate la clasă.
Copiii susțin aceste testări în clasa în care învață și în așezarea normală în bănci, subiectele fiind pe două numere. Subiectele sunt realizate de Ministerul Educației, iar părintele poate verifica în siguranță (notele nu se trec în catalog) dacă învățătorul i-a subevaluat sau supraevaluat copilul, iar la nivel de școală se poate vedea care este progresul majorității elevilor dintr-o clasă din a II-a până în a IV-a.
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.