Calendarul anului școlar 2024-2025, publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie

719.336 de vizualizări
Foto: Max Fischer – Pexels.com
Elevii și copiii de grădiniță vor începe anul școlar viitor pe 9 septembrie, potrivit structurii anului școlar, document publicat în Monitorul Oficial. Este vorba despre ordinul ministrului educației nr. 3.694 din 1 februarie 2024. Anul școlar 2024-2025 are o durată de 36 de săptămâni de cursuri.

Conform ordinului, Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Cele două programe se planifică în module diferite.

Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Intervale de cursuri:

— de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

— de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

— de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

— de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

— de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Intervale de vacanță:

— de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

— de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

— o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

— de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

— de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

„Fiecare unitate de învățământ comunică beneficiarilor primari ai educației și părinților/reprezentanților legali ai acestora, până la data de 1 aprilie 2024, structura detaliată a anului școlar, cu includerea deciziilor pentru elementele flexibile ale acesteia”, se arată în ordin.

Art. 1. — „(1) Anul școlar 2024—2025 începe la data de 1 septembrie 2024, se încheie la data de 31 august 2025 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2024—2025 încep la data de 9 septembrie 2024.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

c) pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

d) pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.”

Școala altfel și Săptămâna verde

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Citește și:
Calendarul anului școlar 2024-2025 – proiect / Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie, anul va fi împărțit tot în 5 module

15 comments
  1. A fost o scăpare a consilierilor d-nei ministru sau chiar a domniei sale faptul că în Saptamana Patimilor copiii nu au vacanta? Dacă a fost o omisiune, e de înțeles, caci suntem oameni și supuși greșelii, dar dacă e cu intenție, atunci are iz de ateism. Or, din câte cunosc, suntem o tara majoritar creștin ortodoxa. Vrem vacanta pt copiii noștri în Saptamana Patimilor.

  2. Vă bateți joc de anul școlar. Ai mei m-au certat că nu au vrut ca vacanța de schi să fie în intervalul 17-23 februarie. Sunt din București, nu accept așa ceva.

  3. Cand adoptati modele straine, aduceti pentru implementare profesori din acele sisteme. Nu le mai implementati cu romani tampiti numiti politic, si o sa aveti rezultate.

  4. Buna ziua,
    Copii trebuie sa invete sa munceasca, ceva practica in gradina, agricultura cum faceam pe vremuri, sa invete sa recicleze, sticle, maculatura si sa protejeze mediul inconjurator, ei chiar nu mai respecta nimic!

  5. Sistemul pe module e bun. Dar reduceți nr de note, iar media finala la fiecare materie nu o mai rotunjiti. Cu o evaluare mai rara, dar mau riguroasă, cei care vor bursă vor fi mai motivați să învețe

  6. Daca tot ne zic clar ca in zilele de sarbatori legale nu se organizeaza cursuri, sa ne dea si o solutie pentru aranjarea in orar la o clasa a 30 ore/sapt (sau mai bine de 30) in 3 zile sau in 4 zile, cu respectarea normelor… Avem saptamanile 15, 17, 28, 29 si 35 in aceasta situatie….

    1. Nu are nici o logica ce zici.
      De ce nu ar mai invata elevii, doar din cauza unei structuri cu denumiri diferite?

  7. Cred ca modulele sunt binevenite, la numarul minim de note trebuiesase intervina si sa se reduca la nr. ore + 2 sau se introduca o evaluare finala nationala si note nr.ore/saptamana+ 1.

  8. Țara ne vrea proști.
    Degeaba spunem că este aiuristic învățământul în module și că mai sunt și alte neajunsuri.
    Ce să mai zicem despre vacanțele imbecile, care nu fac decât să rupă ritmul – o săptămână nu ajută la nimic, nu te poți odihni -, mai sunt acolo 2 vacanțe în care școala începe miercuri (ianuarie), sau vacanța începe vineri (aprilie). De ce nu e lăsată vacanța să continue până lunea următoare, doar așa din ambiție ?
    Iar modulele sunt cea mai mare greșeală dintre toate modificările din ultimii 20 de ani. (adaugăm eliminarea profesionalelor din 2009 sau 2009 Abraburica și care se pare că se va repeta)
    Știm deja că doamna ministru are ceva cu sărbătorile religioase (nici Ceaușescu nu ne lăsa să ne bucurăm de sărbătorile religioase), dar ar trebui să se gândească puțintel, nici elevii, nici părinții, nici profesorii nu suntem niște obiecte pe care le mută așa dintr-o parte în alta.

  9. Chiar nu aveti de gand sa renunțați la aceste module? E un sistem foarte defectuos cu multa presiune pe copii. Evaluari in fiecare modul cu foarte multe ascultări…. Stres acumulat si nici un ritm sau continuitate. Toate implementarile care nu au funcționat in alte tari le aplicam la noi fara a mai reduce si din programa școlară. Va bateti joc de copiii noștri.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ioan Aurel Pop a demisionat din conducerea Consiliului responsabil cu atestarea titlurilor universitare, CNATDCU, Mircea Dumitru devine președinte până la expirarea actualului mandat, în 2024 / Pop, autosuspendat, spunea în 2022 că aceasta este o instituție „anacronică”, dar a păstrat până acum titlul de președinte

Ioan Aurel Pop, președintele Academiei Române, și-a dat demisia din Consiliul general al CNATDCU, forul care până recent era cunoscut cel mai bine pentru verificarea doctoratelor plagiate, iar președinte CNATDCU…
Vezi articolul
Consiliul Rectorilor

Cei care vor să renunțe la titlul de doctor să acopere plata costurilor de școlarizare – “o propunere pe care eu o susțin”, spune ministrul Cîmpeanu / “Ne vom gândi serios să extindem răspunderea” pentru doctoratele plagiate la conducătorii de doctorat și alte instituții

“Există o propunere, pe care eu o susțin, aceea că, dacă vrei să renunți (la titlul de doctor – n. red.) să suferi și niște consecințe (…) spre exemplu plata…
Vezi articolul

OFICIAL România are 302.173 copii și elevi defavorizați, dar Guvernul oferă câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei. Banii vin sub formă de “tichete educaționale” pentru haine și materiale școlare. Ordonanța de urgență a fost publicată în Monitorul Oficial

România are 302.173 copii și elevi defavorizați, potrivit Ministerului Educației, dar Guvernul a decis să ofere câte 500 de lei doar pentru 260.000 dintre ei, potrivit Ordonanței de Urgență a…
Vezi articolul