Calendarul admiterii la liceu 2024 pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj / Locurile distinct alocate vor fi afișate până pe 13 mai

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com

Locurile distinct alocate în unitățile de învățământ de masă pentru candidații elevi cu cerințe educaționale speciale, CES vor fi afișate până pe 13 mai și repartizarea la liceu are loc pe 18 iulie, conform calendarului admiterii la liceu 2024 pentru elevii cu CES, publicat de Inspectoratul Școlar Județean Dolj.

Se pot înscrie la liceu pe locurile distinct alocate elevii care au Certificat de Orientare școlară și Profesională pentru ciclul gimnazial, valabil pentru anul şcolar 2023 – 2024, emis de CJRAE, care atestă existența unei cerințe educaționale speciale.

Certificatul de orientare școlară și profesională este singurul document acceptat pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă, conform ordinului de ministru privind admiterea la liceu, în 2024.

Nota inspectoratului ISJ Dolj referitoare la admiterea candidaților pe locurile speciale pentru elevii cu CES și calendarul admiterii

„Având în vedere Ordinul Ministrului Educației nr. 6154/31.08.2023 privind organizarea §i desfășurarea admiterii în învățământul liceal pentru anul şcolar 2024 – 2025, respectiv, Anexa 1 – Calendarul admiterii în învăţământul liceal pentru anul școlar 2024-2025, precum şi Ordinului nr. 6.070/31.08.2023 privind organizarea, desfăşurarea și calendarul admiterii în învăţământul profesional de stat și în învăţământul dual de stat pentru anul şcolar 2024-2025, în ceea ce privește admiterea candidaților pe locurile speciale pentru elevii cu CES, vă rugăm să aveți în vedere următoarele: 

Până pe data de 12 aprilie 2024 se vor desfășura ședințe de informare şi instruire cu părinții şi elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile speciale pentru elevii cu CES, după fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire; 

Până pe data de 13 mai 2024 vor fi afișate locurile distinct alocate în unitățile de învăţământ de masă pentru candidații elevi cu CES

Până pe data de 7 iunie 2024 se vor desfășura ședințe de informare și instruire cu părinții și elevii, organizate de profesorii diriginți, privind admiterea pe locurile distinct alocate în unitățile de învăţământ de masă pentru elevii cu CES. 

Ședințele vizează orientarea şcolară a elevilor cu CES care doresc să candideze pe locurile distinct alocate în unitățile de învăţământ de masă, iar la acestea pot participa, în calitate de invitaţi, reprezentanți ai unităților de învăţământ liceal, profesional și profesional dual de masă, specialiști din cadrul CJRAE. 

După fiecare ședință, se va întocmi proces-verbal de informare/instruire; 

Până pe data de 21 iunie 2024 se va depune și înregistra de către părinte/reprezentantul legal, la unitatea de învățământ de proveniență, Certificatul de Orientare școlară și Profesională pentru ciclul gimnazial, valabil pentru anul şcolar 2023 — 2024, emis de CJRAE, care atestă existența unei cerințe educaționale speciale, în vederea înscrierii acestora pe locurile distinct alocate în unități de învățământ de masă; 

Nota: Certificatul de orientare școlară și profesională este singurul document acceptat, conform prevederilor art.3, litera m) din OMECTS nr.5574/2011, cu modificările ulterioare, pentru admiterea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă. 

În perioada 15 – 16 iulie 2024 se vor completa opțiunile în fişele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ. 

Introducerea în aplicația informatică pentru admitere a datelor din fișele de înscriere, verificarea de către părinți şi candidați a corectitudinii datelor din fişa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fişelor corectate de calculator. Orice fișa depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare 

Până pe data de 18 iulie 2024 se va realiza repartizarea elevilor pe locurile distinct alocate candidaților cu CES în unitățile de învățământ de masă si vor fi comunicate rezultatele candidatilor prin afişarea la sediul şi pe site-ul inspectoratului şcolar. 

Repartizarea candidaților pe locurile distinct alocate candidaților cu CES, precum și cei care au fost repartizați dar care solicită, în scris, renunțarea la locul pe care au fost repartizați, pot solicita şi primi o nouă fişă de înscriere pentru a putea participa la prima etapă de repartizare computerizată și admitere în învățământul liceal pentru candidații din seria curentă, precum și pentru cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului școlar 2024 – 2025.” 

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com/ Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și
DOCUMENT Evaluare Națională 2024. Procedura de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, de auz, tulburări specifice de învățare și de neurodezvoltare, publicată de Ministerul Educației. Model de cerere
Broșura pentru admiterea la liceu 2024 va fi publicată de inspectoratele școlare pe 13 mai, potrivit calendarului oficial. Documentul conține, printre altele, numărul de locuri la liceele din județ
OFICIAL Calendarul complet pentru admiterea la liceu – 2024. Primul criteriu de departajare va fi, anul viitor, media de gimnaziu
DOCUMENTE Fișa de înscriere la liceu 2024, trimisă de Ministerul Educației către inspectoratele școlare / Calendar admitere liceu 2024 și perioada în care se susțin probele de aptitudini și de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
Exit mobile version