Ministerul Educației a anunțat, marți, o serie de dezbateri publice privind proiectul Standardelor minimale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor. Standardele, elaborate de CNATDCU și aflate în consultare, inițial, între 6-22 martie, au stârnit critici, inclusiv legate de perioada scurtă a consultărilor și absența unei „dezbateri reale” pe subiect.
Dezbaterile publice se vor desfășura la nivelul fiecărei comisii de specialitate CNATDCU, începând de miercuri, 27 martie, până în data dd 20 mai 2024. Potrivit anunțului făcut de minister, debaterea publică de mâine va începe la ora 14.00. Detalii privind accesul – aici
Calendarul dezbaterilor, pe specializări:
Propunerile de standarde minimale naționale pentru Abilitare, titlurile de Conferențiar și Profesor universitar și pentru Diploma de Doctor au fost puse inițial în consultare publică acum 20 de zile, Pe 19 martie, cu 3 zile înaintea finalizării perioadei de consultări, anunțul ministerului a fost actualizat cu precizarea că „ulterior acestei consultări publice standardele minimale naționale necesare și obligatorii vor fi aprobate prin ordin de ministru.”
Standardele au atras recomandări, dar și critici în cadrul procedurilor de consultare publică. În chiar ultima zi, pe 22 martie, cele aferente domeniului chimie erau contestate de profesori ai Facultății de Chimie a Universității din București, după cum Edupedu.ro a scris aici.
Iar luni Edupedu.ro a semnalat un memoriu al unei facultăți a Universității Al.I. Cuza din Iași, transmis săptămâna trecută, prin care erau ridicate obiecții față de standardele minimale pentru domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării, profesorii ieșeni obiectând totodată față de durata redusă a dezbaterii pe această temă: memoriul arăta că o consultare adecvată „a lipsit cu desăvârșire fiind impuse o serie de criterii fără niciun fel de argumentare sau de explicare a principiilor care au stat la baza delimitării acestora”.
Citește și:
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare, puse în dezbatere publică de Ministerul Educației, cu întârziere
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare în domeniul chimie, contestate de profesori ai Facultății de Chimie – Universitatea din București
Noile standarde minimale propuse pentru titlurile de conferențiar și profesor în domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării nu includ indicatori pentru componenta didactică / Era nevoie de o dezbatere mult mai largă – Memoriul unei Facultăți a Universității Al. I. Cuza din Iași
Foto: © Pattanaphong Khuankaew | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
pt că domeniul informaticii este f studiat , este știința momentului , este extrem de greu sa faci descoperiri epocale Intr un domeniu care se dezvolta exponențial de la o zi la alta. ( a se vedea evoluția aplicațiilor de tip AI generativă). In plus extrem de puțini aleg să rămână în universitar , toți absolventii se duc în industrie ( ca sa și poată lua casa repede 🙄)
Sunt diferențe forte mari intre cerințele comisiilor. Comparați cerințele minime ale comisiilor de Informatica/Calculatoare si TI/Matematica cu cerințele comisiilor de Mecanica/Inginerie industriala/Educație fizica etc. Sunt cerințe mult mai mari in cadrul comisiilor de Informatica/Calculatoare si TI/Matematica, in condițiile in care salariile sunt la fel.
Cerințele ar trebui sa fie la fel pentru toate comisiile!!!