Calendarul Evaluărilor Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a din acest an – proiect / Aprobarea ordinului de ministru e întârziată deja cu 4 luni

139.182 de vizualizări
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Ministerul Educației a pus în dezbatere proiectul ce conține calendarul pentru Evaluările Naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Evaluarea Națională de la clasa a II-a începe pe 13 mai, cea de la clasa a IV-a, pe 21 mai, iar elevii de clasa a VI-a vor da prima probă a evaluării pe 28 mai, potrivit propunerii Ministerului, care urmează să fie supusă dezbaterii în Comisia de Dialog Social. De precizat, aprobarea calendarului este deja mult întârziată față de anul trecut, când încă din septembrie 2022, elevii știau când vor susține evaluările, fiind deja aprobate prin ordin de ministru.
  • Amintim, anul trecut, din cauza grevei, elevii de clasa a VI-a nu au mai apucat să susțină Evaluarea Națională.

Elevii de clasa a II-a vor primii care vor susține Evaluarea Națională, în perioada 13 -17 mai 2024, potrivit proiectului Ministerului Educației, pus în dezbatere publică. Urmează apoi cei de clasa a IV-a și cei de clasa a VI-a.

Pe 15 noiembrie 2023 ar fi trebuit să aibă loc testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, dar nu s-a mai ținut miercuri, 15 noiembrie, din cauza unor probleme tehnice, surselor Edupedu.ro.

Calendarul probe Evaluarea Națională clasa a II-a

13 mai – Limbă și comunicare – scris – Limba română

13 mai – Limbă și comunicare – scris Limba maternă

14 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba română

15 mai – Limbă și comunicare – citit – Limba maternă

16 mai – Matemartică și Științe ale naturii

17 mai – Limbă și comunicare – scris-citit- Limba română pentru minoritățile naționale

Calendar Evaluare Națională clasa a IV-a

21 mai – Limba Română

22 mai – Matematică

23 mai – Limba maternă

Calendar Evaluare Națională clasa a VI-a

28 mai – Limbă și comunicare

29 mai – Matematică și Științe ale naturii

Notele nu se pun în catalog dar se discută pe marginea lor împreună cu părinții.

Amintim că, pe 15 noiembrie, între orele 9-12, toate școlile care au clase primare și gimnaziale ar fi trebuit să testeze o aplicație dezvoltată de Centrul Național de Evaluare și Politici în Educație, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro.

Conform surselor Edupedu.ro, testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu s-a mai ținut miercuri, 15 noiembrie, din cauza unor probleme tehnice.

De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuit. Părinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători.

Despre Evaluarea Națională la clasa a VI-a

În anul școlar 2022-2023, Evaluarea națională pentru elevii de clasa a VI-a nu s-a mai organizat în anul școlar, potrivit ordonanței de urgență nr. 56 din 11 iunie 2023.

Articolul 1– „Prin derogare de la prevederile art. 74 alin. (4) din Legea educației naționale nr. 1/2011, cu modificările și completările ulterioare, în anul școlar 2022-2023, evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe, la finalul clasei a VI-a, nu se organizează”, prevede ordonanța.

Inițial, examenele ar fi trebuit să se desfășoare pe 24 și 25 mai, însă au fost amânate în contextul grevei angajaților din Învățământ. Pe 30 mai, Ministerul Educației anunța că probele vor avea loc în zilele de 12 și 13 iunie, fiind publicat și un ordin în Monitorul Oficial.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Întârziere de peste 4 luni a calendarului pentru Evaluările Naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a
SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale
Pe 15 noiembrie, toate școlile cu clase primare și gimnaziale vor testa o aplicație a Ministerului Educației, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a / Calendarele acestor evaluări sunt întârziate de 2 luni

6 comments
  1. La clasa a II-a nu are sens că elevii să de-a aceasta evaluare. Eu mult prea devreme, stresul in sine este prea mare. Mai sunt totuși șase ani până la exam, nu trebuie sa fie stresați încă de pe acum.
    Învățătorii își elaborează testele în funcție de nivelul de la clasa, nu de nivelul impus de minister. Și dacă ia copilul un punctaj mic, ce o sa se întâmple? O să facă părintele meditații cu el peste vară? O sa se arunce vina din nou pe profesorii care nu fac miracole la ore că să învețe toți copiii?
    Să fim serioși, sunt efectiv degeaba, un stres in plus și inutil.

    1. Ar trebui sa le “de-a” pentru a le vedea nivelul si pentru a sti unde trebuie sa lucreze; de ex sa stie cand sa foloseasca cratima – “ne jucam de-a invatatul”/ “Parintii trebuie sa dea copiilor un examplu pozitiv”.
      Va multumesc pentru intelegere.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Însemnele de la Revoluția din 1989 de pe Palatul Universității din București vor fi conservate și sunt incluse în planul de reabilitare, inclusiv în scop turistic, transmite UB / Întâlnire cu arhitecți și specialiști anunțată în ianuarie 2025

Universitatea din București (UB) a confirmat că însemnele Revoluției din 1989 de pe fațada Palatului Universității vor fi conservate, acestea fiind integrate într-un plan amplu de reabilitare a clădirii, cu…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre cursurile de educație parentală la începutul grădiniței, al clasei pregătitoare, al gimnaziului și al liceului: Ne dorim mai mult decât simple “ședințe cu părinții”. Ne dorim întâlniri suport / Avem deja 200 de formatori

„Ne dorim mai mult decât simple “ședințe cu părinții”. Ne dorim întâlniri suport”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, pentru Edupedu.ro în contextul publicării în dezbatere a draftului Strategiei pentru…
Vezi articolul