CALENDAR Admitere clasa a V-a intensiv, an școlar 2025-2026. Înscrierile se fac în perioada 12-30 mai / Modele de subiecte și bareme pentru testul de competențe lingvistice la limba engleză, publicate de ISMB

2.261 de vizualizări
Modele de subiecte limba engleză, admitere clasa a V-a, 2025-2026 / Foto: document ISMB
În perioada 12-30 mai are loc înscrierea elevilor pentru testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne, an școlar 2025-2026, conform calendarului publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB). 

Pot fi exceptați de la susținerea testului de competențe lingvistice candidații care au susținut examene de competență lingvistică într-o limbă de circulație internațională și au obținut o diplomă/un certificat ce atestă nivelul de competență lingvistică A1 sau un nivel superior, conform procedurii ISMB.

Testul de competențe lingvistice vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a și constă într-o probă orală și o probă scrisă.

Părinții depun cererea de înscriere și documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor, conform calendarului.

Cerere înscriere admitere clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026 
Cerere echivalare admitere clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026

 

ISMB a publicat și modele de subiecte și bareme pentru testul de competențe lingvistice la limba engleză.
Probele de concurs pentru admiterea în clasa a V-a, intensiv, an școlar 2025-2026  

„Testul de competențe lingvistice vizează competențele și cunoștințele acumulate în clasele a III-a și a IV-a și constă într-o probă orală și o probă scrisă, a căror structură este prevăzută în anexa 2 la Regulamentul-cadru de organizare și funcționare a claselor cu predare a unei limbi moderne în regim intensiv, respectiv bilingv în unitățile de învățământ preuniversitar.

Proba scrisă – timp de lucru – 1 oră

Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 de cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însușirea principalelor funcții/acte de limbaj, conform nivelului de competență lingvistică A1 prevăzut de programele școlare pentru clasele a III-a și a IV-a.

Proba orală

Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat din unul dintre manualele alternative aprobate de Ministerul Educației pentru clasele a III-a și a IV-a.

Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2–3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înțelegerea globală și detaliată a textului.

Etapa a II-a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.

Biletele necesare pentru proba orală vor fi elaborate astfel:

— pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de Ministerul Educației) conținând fiecare un text de 50–75 de cuvinte și 2–3 întrebări de verificare a înțelegerii globale și detaliate a textului respectiv. Candidatul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasă sau, dacă dorește, din setul care corespunde altui manual;

— pentru etapa a II-a – un set de bilete conținând subiecte de interacțiune verbală în conformitate cu programa școlară pentru clasele a III-a și a IV-a. Candidații (în perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacțiunea verbală timp de 3–5 minute și apoi revin în fața comisiei pentru a prezenta conversația.

Evaluarea probelor și afișarea rezultatelor

Răspunsul candidaților este apreciat cu punctaje cuprinse între 1 – 100 puncte, după cum urmează:

  • proba scrisă – 25 puncte
  • proba orală – 75 puncte
  • Etapa I – 50 puncte
  • Etapa a II-a – 25 puncte

La finalizarea probelor, afișarea rezultatelor inițiale se face în formatul: codul de anonimizare alocat candidatului; punctaj proba orală – etapa I; punctaj proba orală – etapa a II-a; punctaj proba scrisă, defalcat pe descriptori; punctajul total obținut; nota finală, prin împărțirea punctajului total la 10. Listarea se face în ordinea codurilor de anonimizare alocate candidaților.

Afișarea rezultatelor inițiale se face conform graficului de organizare și desfășurare, la avizier/pe site-ul unității de învățământ”, conform procedurii de admitere publicate de ISMB.

Graficul de organizare și desfășurare a testului de competențe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională, an școlar 2025-2026 – ISMB

„12-30.05.2025Înscrierea candidaților pentru testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne

Depunerea cererii și a documentelor necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competenţe lingvistice

02-11.06.2025 – Recunoașterea și echivalarea* rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne

* Recunoașterea și echivalarea se face numai dacă numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulaţie internaţională este mai mic sau egal cu numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase. În cazul în care numărul total al elevilor care optează pentru clasele cu predare în regim intensiv a unei limbi de circulaţie internaţională este mai mare decât numărul de locuri aprobat pentru acest tip de clase, toţi elevii susţin testul de competenţe lingvistice pentru limba modernă respectivă.

12.06.2025 – Afişarea rezultatelor recunoașterii și echivalării rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională

16.06.2025 Susținerea* testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii franceze, în unitatea de învățământ la care s-a înscris elevul

*Testul se susține în aceeași zi și la aceeași oră, cu subiecte unice, în toate unitățile de învățământ gimnazial de stat și particular din Municipiul Bucuresti care au prevăzute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii franceze în planul de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026.

17.06.2025 – Susținerea* testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii engleze, în unitatea de învățământ la care s-a înscris elevul

*Testul se susține în aceeași zi și la aceeași oră, cu subiecte unice, în toate unităţile de învăţământ gimnazial de stat și particular din Municipiul Bucuresti care au prevăzute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii engleze în planul de școlarizare pentru anul școlar 2025-2026.

18.06.2025 – Susținerea* testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii germane moderne, în unitatea de învățământ la care s-a înscris elevul

*Testul se susține în aceeași zi și la aceeași oră, cu subiecte unice, în toate unităţile de învăţământ gimnazial de stat și particular din Municipiul Bucuresti care au prevăzute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii germane moderne în planul de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025

19.06.2025, începând cu ora 9.00 – Susținerea* testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii spaniole, în unitatea de învățământ la care s-a înscris elevul

*Testul se susține în aceeași zi și la aceeași oră, cu subiecte unice, în toate unităţile de învăţământ gimnazial de stat și particular din Municipiul Bucuresti care au prevăzute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii spaniole în planul de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025.

19.06.2025, începând cu ora 13.00 – Susținerea* testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al limbii italiene, în unitatea de învățământ la care s-a înscris elevul

*Testul se susține în aceeași zi și la aceeași oră, cu subiecte unice, în toate unităţile de învăţământ gimnazial de stat și particular din Municipiul Bucuresti care au prevăzute clase a V-a cu program intensiv de predare a limbii italiene în planul de școlarizare pentru anul școlar 2024-2025.

Nu mai târziu de 48 de ore de la încheierea probeiAfișarea rezultatelor inițiale la testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională

Nu mai târziu de 24 de ore de la afișarea rezultatelor inițialeDepunerea contestațiilor la proba scrisă a testului de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională, la unitatea de învățământ în care elevul a susținut testul

Nu mai târziu de 24 de ore de la încheierea depunerii contestațiilor – Rezolvarea contestațiilor

Nu mai târziu de 24 de ore de la încheierea rezolvării contestațiilor – Afișarea rezultatelor finale la testul de competenţe lingvistice pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulație internațională.”


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prezența la școală și media 10 la purtare, condiții obligatorii pentru bursele școlare 2024-2025 / La mai mult de 10 absențe nemotivate într-o lună, elevii nu mai primesc bursa de excelență, merit, de reziliență, socială sau tehnologică pe luna respectivă

În situația în care elevii acumulează 10 sau mai multe absențe nemotivate într-o lună, nu primesc bursa de excelență, bursa de reziliență, bursa de merit, bursa socială, respectiv bursa tehnologică,…
Vezi articolul

Școala în teritoriile ucrainene ocupate de armata lui Putin: Rușii își aduc propriii profesori, emit certificate rusești, iar aceste lucruri echivalează cu simptomele unui genocid prin ștergerea culturii ucrainene din teritoriile ocupate chiar și temporar

Aproximativ 1,5 milioane de elevi din totalul de 4 milioane înregistrați în Ucraina fac școala online, lucru permis de tehnologiile educaționale introduse începând din timpul pandemiei și dezvoltate după declanșarea…
Vezi articolul