Caietul de observații zilnice și condica de evidență a activității didactice pentru educatoare, publicate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Descarcă catalogul grupei, planificarea anuală, planul de activitate săptămânal și raportul de evaluare inițială

Foto: Pexels.com

Caietul de observații zilnice asupra copilului și condica de evidență a activității didactice la nivel preșcolar au fost publicate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie, iar primul modul de cursuri durează până pe 25 octombrie, când toți elevii și copiii de grădiniță intră în prima vacanță, de o săptămână.

„Caietul de observații zilnice asupra copilului este un instrument de lucru care vine în sprijinul educatoarelor/profesorilor pentru învățământul preșcolar, în activitatea de cunoaștere, evaluare și reflecție asupra dezvoltării individuale a copiilor cuprinși într-o grupă”, se arată în document.

Potrivit sursei citate anterior, observațiile pe care le au de consemnat educatoarele despre copil sunt următoarele:

Pentru o consemnare riguroasă este propusă una din cele trei tehnici de înregistrare a datelor, și anume înregistrările factuale. Înregistrările factuale sunt rezumate ale unor evenimente care cuprind informații despre:

Fișă de date personale copil:

Caietul de observații:

Cele două documente sunt realizate de 2 cadre didactice: Ioana Sala și Ramona Teodora Mocan de la Grădinița cu program prelungit Nr.52 din județul Bihor.

Condica de evidență a activității didactice la nivel preșcolar cuprinde:

Planul de învățământ

Structura grupei

Catalogul grupei

Centralizator prezențe și absențe copii

Planificarea anuală

Proiect tematic

Plan de activitate săptămânal

Raport de evaluare inițială

Raport de evaluare finală

Vezi aici condica de evidență a activității didactice la nivel preșcolar.

Anul școlar 2024—2025 este structurat astfel:

Modulul 1: de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

Vacanța de toamnă: de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

Modulul 2: de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

Vacanța de iarnă: de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

Modulul 3: de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

Vacanța de schi/mobilă: o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

Modulul 4: de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

Vacanța de primăvară: de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

Modulul 5: de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Vacanța de vară: de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

Pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.

Școala altfel și Săptămâna verde, potrivit ordinului nr. 3.694 din 1 februarie 2024

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Citește și:
UPDATE Calendarul anului școlar 2024-2025 pentru fiecare județ, în format printabil și pentru telefon / Când începe școala în septembrie și cât durează Modulul 1
Exit mobile version