Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației

9.935 de vizualizări
ID 189108799 © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com
Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației. Asta prevede unul dintre exemplele de aplicare a scenariilor.

Redăm textul integral din Ghid, fiind un exemplu de aplicare oferit de minister tuturor școlilor. S1 îmseamnă scenariul 1, verde, S2 – scenariul 2, gablen și S3, scenariul 3, roșu.

„Exemple de aplicare a scenariilor:

În localitatea X există circa 20.000 de locuitori și la Școala Gimnazială Y învață circa 1260 de elevi distribuiți în câte 5 (cinci) clase/ generație.

Conform situației epidemiologice locale, este favorizat scenariul verde. Elevii din ciclul primar vor veni la școală în intervalul orar 8-12. Ei ocupă aproape integral spațiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, se decide ca întreg ciclul gimnazial să fie separat de orice contact cu elevii din ciclul primar.

Pentru o dezinfectare a spațiilor, se prevede intervalul orar 12-13. Unitatea de învățământ decide ca elevii din clasele a V-a și a VIII-a să fie repartizați în spațiile cele mai mari și să participe la cursuri conform S1.

Se constată că există, în fiecare clasă, între 5 (cinci) și 10 (zece) elevi care din motive de risc epidemiologic vor participa la cursuri potrivit S3. În aceste condiții, se constată că unele din clasele a VI-a și a VII-a, repartizate în săli mari, pot participa la cursuri conform S1, fără a fi nevoie de împărțirea pe grupe pentru S2.

Celelalte clase participă la cursuri conform S2. Pentru reducerea și mai mult a riscurilor, se optează pentru un orar modular. La 3 (trei) săptămâni de la desfășurarea cursurilor în acest sistem, se constată un focar de infecție la una din clasele a V-a și la o clasă a VII-a, unde învață un frate al elevului din clasa a V-a.

Având în vedere măsurile de reducere a contactului între elevi și profesori prin adoptarea orarului modular, după consultarea autorităților sanitare, se constată că, în afară de cele două clase, mai este nevoie de trecerea pe S3 numai a 6 (șase) alte clase cu care au venit în contact prin intermediul cadrelor didactice, iar cadrele didactice afectate vor preda online inclusiv claselor care se află în școală în continuare, deoarece unitatea de învățământ are resursele necesare”, se arată în ghid.

Foto: © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Oră de chimie cu experiment în clasă și explicații pregătitoare sau suplimentare în „laboratorul virtual” de pe tabla interactivă, într-o școală din mediul rural / Profesorul Liviu Popovici: Sper din tot sufletul ca rezultatele, pe viitor, să se vadă în acest tip de educație sub formă digitală

Experimentele de la orele de științe, realizate practic, în timpul cursurilor, de către profesori, de multe ori cu ajutorul și implicarea elevilor, sunt cele care contribuie cel mai mult la…
Vezi articolul

Evaluarea profesorilor de către elevi ar putea intra în vigoare din acest an. „Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru în așa fel încât să se colecteze feedback”, anunță secretarul de stat Radu Szekely

„Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru, în așa fel încât să se colecteze feedback” despre profesori, iar acesta…
Vezi articolul

Proiectul SuperTeach este realizat cu sprijinul Telekom Romania

VIDEO Mirela Tanc, profesoară de limba română, oferă exemple practice de predare online: Profesorii trebuie să aibă azi abilități de antreprenor, de consultant tehnic, să fie “coach”, să aibă abilitatea de a scrie, de a posta, de a crea lecții virtuale sau video, de a vorbi în public / Elevii devin exact așa cum îi vedem noi

Profesorii trebuie să aibă azi abilități de antreprenor, de consultant tehnic, să fie “coach”, sa aibă abilitatea de a scrie, de a posta, de a crea lecții virtuale sau video,…
Vezi articolul

LISTA Sumele pe care profesorii le vor primi pentru a participa la examenele naționale și concursurile pentru cadre didactice au crescut cu 30%, anunță Ministerul Educației / Mișcarea vine pe fondul grevei suspendate din Învățământ și după ce au existat intenții de boicotare a probelor de la Bac sau Evaluarea Națională

Ministerul Educației a anunțat că majorează cu 30% sumele de bani primite de profesori dacă se implică în desfășurarea Evaluării Naționale și a examenului de Bacalaureat 2023, potrivit ordinului de…
Vezi articolul

UPDATE Dezbatere pe rezultatele de la simularea Bacalaureatului, anunțată de CCD Galați și Proiectul MERITO, miercuri. Sunt așteptați profesori, directori, părinți și elevi, iar înscrierile sunt încă deschise

UPDATE În urma publicării, marți, a rezultatelor complete la examenele de simulare a Bacalaureatului şi a analizei rezultatelor pe itemi, centralizată la nivel naţional, dezbaterea organizată de Casa Corpului Didactic…
Vezi articolul