Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației

9.935 de vizualizări
ID 189108799 © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com
Cadrele didactice care vin în contact cu elevi infectați cu COVID-19 ar putea preda online de acasă, din izolare, copiilor rămași la școală, în alte clase decât cele afectate, potrivit Ghidului Ministerului Educației. Asta prevede unul dintre exemplele de aplicare a scenariilor.

Redăm textul integral din Ghid, fiind un exemplu de aplicare oferit de minister tuturor școlilor. S1 îmseamnă scenariul 1, verde, S2 – scenariul 2, gablen și S3, scenariul 3, roșu.

„Exemple de aplicare a scenariilor:

În localitatea X există circa 20.000 de locuitori și la Școala Gimnazială Y învață circa 1260 de elevi distribuiți în câte 5 (cinci) clase/ generație.

Conform situației epidemiologice locale, este favorizat scenariul verde. Elevii din ciclul primar vor veni la școală în intervalul orar 8-12. Ei ocupă aproape integral spațiile disponibile. În plus, având în vedere riscurile, se decide ca întreg ciclul gimnazial să fie separat de orice contact cu elevii din ciclul primar.

Pentru o dezinfectare a spațiilor, se prevede intervalul orar 12-13. Unitatea de învățământ decide ca elevii din clasele a V-a și a VIII-a să fie repartizați în spațiile cele mai mari și să participe la cursuri conform S1.

Se constată că există, în fiecare clasă, între 5 (cinci) și 10 (zece) elevi care din motive de risc epidemiologic vor participa la cursuri potrivit S3. În aceste condiții, se constată că unele din clasele a VI-a și a VII-a, repartizate în săli mari, pot participa la cursuri conform S1, fără a fi nevoie de împărțirea pe grupe pentru S2.

Celelalte clase participă la cursuri conform S2. Pentru reducerea și mai mult a riscurilor, se optează pentru un orar modular. La 3 (trei) săptămâni de la desfășurarea cursurilor în acest sistem, se constată un focar de infecție la una din clasele a V-a și la o clasă a VII-a, unde învață un frate al elevului din clasa a V-a.

Având în vedere măsurile de reducere a contactului între elevi și profesori prin adoptarea orarului modular, după consultarea autorităților sanitare, se constată că, în afară de cele două clase, mai este nevoie de trecerea pe S3 numai a 6 (șase) alte clase cu care au venit în contact prin intermediul cadrelor didactice, iar cadrele didactice afectate vor preda online inclusiv claselor care se află în școală în continuare, deoarece unitatea de învățământ are resursele necesare”, se arată în ghid.

Foto: © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Patricia Benea, proaspăt absolvent de master în psihologie, nota 10 la Titularizare 2021, viitor consilier școlar suplinitor pentru că nu există posturi: În facultate nu am interacționat cu profesori care să vorbească despre acest examen, nu cred că e în zona lor de interes

La 23 de ani, Patricia Benea a absolvit Facultatea de Psihologie și un master în consiliere și dezvoltare la Cluj, iar anul acesta a susținut pentru prima dată examenul de…
Vezi articolul

INTERVIU Daniela Bogdan, profesoara cu 31 de liceeni cu 10 la BAC 2021, la Chimie: S-au blocat posturile de laboranți. Vă imaginați că la Colegiul “Sfântul Sava” nu putem organiza un concurs pentru postul de laborant de chimie, școala neprimind aprobare pentru organizarea concursului? Trebuie actualizată și legislația privind regimul substanțelor

Peste 80 de elevi de-ai profesoarei Daniela Bogdan au ales anul acesta să dea examen la Chimie la Bacalaureat, 31 dintre ei au obținut nota 10, iar media generală, la…
Vezi articolul

VIDEO E important că profesorii și personalul școlar să fie fericiți, elevii să fie fericiți atunci când vin dimineața la școală, spune ministrul Educației din Franța, în mesajul de Anul Nou

Este important ca profesorii, elevii și personalul școlar să fie fericiți la școală și aceasta să fie locul în care plăcerea învățatului să se împletească cu responsabilitatea, seriozitatea și dorința…
Vezi articolul