Ca să predai online de-adevăratelea înseamnă să lași prejudecățile la o parte și să iei niște lecții de la „youtuberi” și de la „influenceri” – Andra Cîrșmaru, profesor de limba română

6.561 de vizualizări
Foto: Scoala Gimnaziala 31 Constanta
Să predai online de-adevăratelea, din punctul meu de vedere, înseamnă în primul rând să lași la o parte prejudecățile și să iei niște lecții de la „youtuberi” și de la „influenceri”, spune Andra Cîrșmaru, profesor de limba și literatura română în cadrul conferinței online „Sunt profesor, Vreau la școală!”, organizată de Salvați Copiii.

„Să predai online de-adevăratelea, din punctul meu de vedere, înseamnă în primul rând să lași la o parte prejudecățile și să iei niște lecții de la „youtuberi” și de la „influenceri”. Să-ți descarci niște programe de editare video și să îți faci niște lecții online, deși aceste lecții online cred eu că vor atinge un singur scop, adică doar vor transmite cunoștințe și atât.

Dar învățarea presupune mult mai mult decât transmiterea cunoștințelor și pentru învățare e nevoie de mai mulți factori decât mijloace audio-video și un profesor care să vorbească. Adică asta avem și la școală, dar în reușita școlară în proporție de 80% contează acei factori care nici măcar nu au legătură cu școala: familia, relațiile familiale (te iubește mama, tata, ești respectat); mediul, (fiindcă dacă stai într-o zonă cu locuințe improvizate nu-ți mai este gândul la școală) și foarte mult contează situația financiară.

Și fac o paranteză – e o inițiativă foarte bună să le oferim copiilor tablete, dar eu dacă aș fi un copil sărac și aș primi o tabletă și n-aș avea încălțăminte pentru fiecare anotimp cred că aș vinde tableta și mi-aș lua de îmbrăcat.

Sunt copii care atunci când plouă nu pot veni la școală pentru că le intră apa în șosete sau iarna vin îmbrăcați cu o geciță de blugi. Deci da, să am tableta și eu să nu am ce să mănânc e ca și cum m-ai trimite acum la NASA pe mine, Andra Cîrșmaru. Mulțumesc, e ocazie nemaipomenită, dar ce să fac acolo pentru că nu știu pe ce buton să apăs. Foarte important în succesul școlar și extra școlar este și inteligența emoțională”, a spus Andra Cîrșmaru.

Întreaga intervenție de la conferință este aici:

Foto: Scoala Gimnaziala 31 Constanta


3 comments
  1. Este parerea ta ,fara comentarii rautacioase,in regula…

  2. Da, domnisoara profesor. Iutubarii si influensarii ne lipseau. Rotita lipsa din mecanism. Ne recomandati pe cineva?
    PS. „Gecita”??

    1. Ca sa predai online trebuie sa ai cu ce, pe ce si sa fii instruit in acest sens la modul serios si de lunga durata. Dumneata activezi intr un ong si ti se pune la dispozitie totul. Doamna, noua ni s a emis obligatia sa facem pregatire 2 saptamani inainte de examene si nu ni s a dat macar o masca. Mai are rost sa adaug ceva?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INFOGRAFIC Cum arată şcoala în „viziunea Andronescu”. Redenumirea claselor şi eliminarea Evaluării Naţionale de la clasa a IV-a, singura care monitoriza sistemul de educaţie

Renunţarea la denumirea „clasa pregătitoare”, dar şi noua structură a învăţământului primar, învăţământului gimnazial sau a celui liceal, anunţate de Ecaterina Andronescu şi susţinute de documentele puse în dezbatere publică,…
Vezi articolul

Instrumentul gratuit pe care orice profesor îl poate folosi, ca să-i scoată pe elevi din amorțeală și să-i readucă în lecție – platforma FitSchool / Daniela Enache, profesor pentru învățământul primar: Îi putem înviora foarte ușor cu antrenamente plăcute și distractive, iar asta îi ajută mult în procesul de învățare (P)

Asociația Medicover a lansat proiectul gratuit FitSchool. Luând forma unor antrenamente gândite de specialiști în educație fizică și sport, cât și de medici, conceptul – dedicat ciclului primar, precum și…
Vezi articolul

Învățarea riscă să devină fragmentată și superficială cu noile programe școlare – reacția comunității MERITO pe 9 discipline: Nu pot fi menținute simultan volumul de conținut și competențele de nivel înalt, în cazul Logicii / Un demers didactic grăbit formează modele mentale incorecte la Informatică / Programa de Română pune dificultatea înaintea motivației, iar rezultatul poate fi respingerea lecturii

Reforma curriculară riscă să fie compromisă nu de lipsa de intenții bune, ci de fundația fragilă pe care este construită, avertizează într-o analiză amplă comunitatea MERITO. Publicat joi, 11 decembrie,…
Vezi articolul