Bullying-ul la grădiniță – identificat de aproape toți specialiștii participanți la un sondaj Salvați Copiii / Peste jumătate dintre ei semnalează creșterea fenomenului de izolare socială în rândul preșcolarilor

Sursa: Salvati Copiii

Cei mai multi dintre specialiștii în învățământ preșcolar participanți la un studiu al Salvați Copiii România afirmă că preșcolarii cu care lucrează se întâlnesc cu situații de bullying. Iar mai bine de jumătate dintre acești specialiști indică o creștere a fenomenului de izolare socială a copiilor, potrivit unui comunicat al organizației neguvernamentale.

Studiul a fost organizat în cadrul unui proiect antibullying al Salvați Copiii în pregătirea programului respectiv, ce a inclus programe de instruire peste vară. La sondaj au participat 608 de specialiști (educatori, consilieri, directori) incluși în programul ce se adresează grădinițelor din București și din țară.

Potrivit organizației, 85% dintre specialiștii participanți au considerată că preșcolarii cu care lucrează se întâlnesc cu situații de bullying. Totodată, peste jumătate afirmă că nu toți copiii au parteneri de joacă la grădiniță: 54% constată o creștere a fenomenului de izolare socială în rândul copiilor.

În aproape un sfert dintre cazurile de izolare (23%), copiii excluși din jocul cu colegii se află adesea sau permanent în astfel de situații, potrivit participanților.

Aproape toți participanții (97%) spun că fenomenul bullying se află în atenția grădiniței unde lucrează. Iar aproape două treimi (60%) consideră că bullying-ul reprezintă o problemă și în afara programului de grădiniță.

Pe de altă parte, în sondajul respectiv, specialiștii atribuie responsabilitatea mai mult unor factori externi grădiniței:

Totuși, mare parte dintre respondenți (72%) atribuie responsabilitatea mai multor factori, „fapt care indică o corectă percepție asupra complexității fenomenului”, conform Salvați Copiii.

Exit mobile version