Broșura de admitere la liceu 2020, care cuprinde informații cu privire la rutele pe care le pot urma absolvenții de clasa a VIII-a, profilurile de pregătire, condiţiile de admitere, a fost publicată astăzi de Inspectoratul Școlar București. Înscrierea în clasa a IX-a de liceu se face fără examen, pe baza mediei de admitere.
Media de admitere la liceu este formată din media generală pe care o obțin elevii la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) şi media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a (care are o pondere de 20% în calculul mediei de admitere).
Înscrierea în clasa a IX-a se face prin repartizare computerizată, în ordinea descrescătoare a mediilor de admitere, în baza opţiunii candidatului pentru filiera, profilul, specializarea sau domeniul respectiv și în limita locurilor aprobate.
Planul de şcolarizare pentru clasa a IX-a București 2020, cuprins în Broșură
Vezi mai jos numărul de clase scoase la admitere de liceele din București și ultima medie de intrare de anul trecut.
În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:
a) media generală la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
b) media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a;
c) nota obţinută la proba de limba și literatura română din cadrul Evaluării Naţionale;
d) nota obţinută la proba de matematică din cadrul Evaluării Naţionale;
e) nota obţinută la proba de limbă maternă din cadrul Evaluării Naţionale, respectiv nota de la proba de verificare a cunoștinţelor de limbă maternă, în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.
Descarcă de aici, în format .PDF, Broșura de admitere la liceu 2020 București
Calendar admitere liceu 2020
2 – 5 iunie 2020 Înscrierea pentru probele de aptitudini, direct la liceu/gimnaziu sau prin mijloace electronice de comunicare și eliberarea/transmiterea anexelor fișelor de înscriere
Înscrierea candidaților pentru probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă. Notă: Documentele necesare pentru recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine cu proba de verificare a cunoștințelor de limbă modernă pentru admiterea în clasele a IX-a cu program bilingv de predare a unei limbi moderne de circulație internațională pot fi depuse/transmise la unitatea de învățământ de proveniență până la data de 10 iunie 2020.
9-12 iunie 2020 Desfășurarea/echivalarea probelor de aptitudini / Desfășurarea / echivalarea probelor de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
12 iunie 2020 Comunicarea rezultatelor la probele de aptitudini și la probele de verificare a cunoștințelor de limbă modernă sau maternă
2 – 3 iulie 2020 Înscrierea și repartizarea candidaților pentru învățământul special
30 iunie – 3 iulie 2020 Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către candidații care solicită înscrierea pe locurile speciale pentru rromi și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a Vlll-a, la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic. Orice fișă depusă după această dată nu va mai fi luată în considerare.
4 – 5 iulie 2020 Repartizarea candidaților pe locurile speciale pentru rromi
2 – 6 iulie 2020 Completarea opțiunilor în fișele de înscriere de către absolvenții clasei a VIII-a și de către părinții acestora, asistați de diriginții claselor a VIII-a, la unitatea de învățământ sau prin formular transmis electronic
3 – 7 iulie 2020 Verificarea de către părinți și candidați a corectitudinii datelor din fișa listată de calculator, corectarea eventualelor greșeli în baza de date computerizată și listarea fișelor corectate din calculator, operațiuni ce se vor realiza utilizând aplicația informatică centralizată
10 iulie 2020 Repartizarea computerizată la liceu a absolvenților clasei a Vlll-a
10 iulie 2020 Comunicarea rezultatelor / Afișarea în școlile gimnaziale a listei cu locurile neocupate
13 – 20 iulie 2020 Depunerea/transmiterea dosarelor de înscriere la școlile la care
candidații au fost repartizați
Pentru admiterea în clasa a IX- la clasele cu predare în limbile minorităților naționale, pentru anul școlar 2020-2021 examenul de verificare a cunoștințelor de limbă maternă pentru candidații care nu au studiat în gimnaziu în limba maternă respectivă constă într-o probă orală susținută on-line. În situaţia în care candidatul a obţinut o notă mai mică decât 5, se consideră că el nu a promovat proba și nu va putea fi înscris la clasa cu predare în limba maternă respectivă. La probele orale nu se admit contestații.
Pentru admiterea la liceu la clasele cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv, proba de verificare a cunoștințelor la limba modernă constă în recunoașterea și echivalarea rezultatelor obținute pe parcursul ciclului gimnazial la limba modernă pentru care se optează la admiterea în clasa a IX-a cu predare a unei limbi moderne în regim bilingv sau a rezultatelor obținute la examene cu recunoaștere internațională pentru certificarea competențelor lingvistice în limbi străine.
Înscrierea elevilor în vederea echivalării testului de competențe lingvistice pentru admiterea la clasele cu predare a unei limbi moderne de circulație internațională în regim bilingv se face, prin transmiterea, de către părintele/tutorele/reprezentantul legal al elevului, pe adresa de email/adresa poștală a unității de învățământ gimnazial din care provine candidatul (cu confirmare de primire) sau prin depunerea la unitatea de învățământ gimnazial din care provine candidatul, conform calendarului, în format scanat/fotocopiat, de documente, după caz
6 comments
Buna ziua, ce se intampla cu copii care nu au fost repartizați nici din turul 2 ?? Vor rămâne acasă nu vor mai merge la niciun liceu??
Problema e ca nr total de locuri din acest plan de școlarizare este mult prea mic (aprox. 10.000) fata de nr de absolvenți care au promovat evaluarea (15805).
Ne spune dna Ministru ce se va întâmpla cu copiii care rămân pe dinafară?
Sunt dirigintele unei clase de absolventi de gimnaziu si sunt foarte frustrat!
Daca nu s-a facut o aplicatie care sa usureze obtinerea mai usoara, mai omeneasca a listei optiunilor pentru fiecare absolvent, conform dorintelor lui, in ordinea dorita de el, MACAR SA SE FI DAT ACESTE BROSURI IN FORMAT EXCEL, sa le prelucreze (sa le ordoneze, sa le filtreze etc.) fiecare absolvent/ parinte de absolvent/ diriginte/ etc. si sa ajute acesti copii!
Sunt foarte frustrat ca s-au dat in format pdf, transformarea lor in format excel necesitand o munca titanica – ceea ce m-a facut si pe mine sa renunt la idee.
Din pacate, unii absolventi renunta sa mai caute in lista sutelor de licee si specializari suficiente optiuni pentru a le spori sansele de repartizare computerizata si inevitabil sansa de a nu fi repartizati creste.
Poate va ganditi ca cine nu are rabdare sa isi faca lista nu merita sa obtina un loc la liceu – dar sa stiti ca pot fi printre acesti copii, parinti si chiar si diriginti, oameni care nu concep pe deplin importanta crearii unei liste cat mai mari de optiuni, nu concep pe deplin probabilitatile care contribuie la repartizarea fiecarui candidat. In final, estimarile lor gresite asupra marimii listei putand conduce la lipsa repartizarii candidatului.
Ideea repartizarii de catre calculator este foarte buna, insa numai in conditiile in care listele de optiuni sunt SUFICIENT DE MARI si sunt facute in urma unor studii serioase.
Pentru clasele cu predare intensiv engleza , este nevoie de echivalare ?
Pentru Neamt cand vor aparea??
Dar ce s a intamplat cu Colegiul Romano Catolic Sf Iosif Teologie ca mai sus gasesc doar stiintele