Circa 65 de mii de elevi sunt în situația de a nu avea media încheiată pe Semestrul I, de peste 4 ori mai mulți ca anul trecut, anunță Ministerul Educației. Instituția mai spune că a decis, după o ședință cu inspectorii școlari generali, prelungirea perioadei de încheiere a mediilor până la opt săptămâni în semestrul al II-lea
În comunicatul publicat, ministerul Educației susține că este vorba despre elevi care nu au avut dispozitive sau internet pentru acces la școala online.
Față de numărul mediu al elevilor care rămâneau cu situția neîncheiată anii trecuți, de 15 mii, acum este vorba despre un număr de 4,3 ori mai mare – 65 de mii.
”La acest moment, conform datelor transmise de către unitățile școlare, prin intermediul inspectoratelor școlare județene/ISMB, se estimează că un număr de cca.65.000 de elevi se află în situație de risc cu privire la neîncheierea mediei pe semestrul I din cauza imposibilității de acces la resursele tehnologice – factor principal, la care se adaugă și alte motive precum neparticiparea la cursuri, situații medicale etc. Trebuie avut în vedere că, în ultimii ani, numărul elevilor care se aflau anual în această situație era de aproximativ 15.000.
Măsurile necesare identificate până în acest moment sunt:
- Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice;
- Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea;
- Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul orelor alocate săptămânal fiecărei discipline”.
Ministrul Educației a prefațat această decizie printr-o declarație dată duminică seara: “În funcție de amploarea rezultatului va trebui să stabilim măsurile remediale. Va trebui să modificăm, spre exemplu, regulamentul de organizare și funcționare, care dă dreptul profesorilor să încheie media pe semestrul I cel mai târziu la 4 săptămâni de la începerea semestrului II, 8 februarie până pe 7 martie, sunt cele 4 săptămâni.
Și, pentru a avea timp ca acele acțiuni remediale să se poată face o lună-două luni, va trebui să decălam acest termen legal pe care profesorii îl au la dispoziție pentru a încheia mediile în așa fel încât să încheie mediile după ce ai reușit să repare ceea ce au pierdut și să ai un rezultat în favoarea elevului”, a spus Cîmpeanu.
Știrea este curs de actualizare
7 comments
In primul rand părinții sunt iresponsabili și baga motivul ca nu au avut de pe ce se conecta.dar daca te uiti au cate 2 tel si tablete.in cls la fetita mea se conectează numai 2 copii restul nu
Mulți elevi nu au intrat online că nu au avut chef; sau pentru că părinții au profitat de prezența lor acasă și i-au luat la muncă. Știe și domnul ministru treaba asta, dar cum să acuzi părinții și copiii? Copiii nu sunt de vină pentru nimic, clar! Chiar dacă sunt neserioși. Evident, la fel de neserioși vor fi și ca adulți, dar atunci va fi vina lor. Brusc, după 18 ani va trebui să devină responsabili, după ce toată societatea a fost responsabilă pentru acțiunile lor, mai puțin ei.
Nu neg evidența, mulți copii nu au avut cum participa la ore. Dar sunt mult mai puțini decât spune ministerul. Cu acei copii trebuie făcute ore remediale.
Sper ca domnul ministru să ne spună și numarul de copii care vor ore remediale; profesorul stabilește împreună cu elevii dacă și cum vor face asta.
E doar începutul dezastrului…
Pai cum sa nu da tot noi suntem de vina ca nu avem tablete ca nu avem internet ca nu suntem prezenti la ore ca nu intram pe platforma da v-ați gandit ca poate nu intram la ore pntru ca poate avem probleme acasa poate sut atatia copii care au o familie numeroasă si stau într-o singura camera da haideți sa nu ne mai gamdim doar la elevi la profesorii care ne predau noua de ce nu se gândește nimeni a verificat “Ministerul Educatiei” daca profesorii intra la ora daca respectă programul sau macar daca eu intrat vreodata pe platforma sa se conecteze.Bravi va felivit tot pe noi elevi dati vina
Pai cum sa nu si in semestrul al ll-lea sa ne i-a din vacanta de vara pentru ca nu am avut timp sa facem toata materia pe sem al II-lea. Si tot noi elevi avem de suferit pentru ca unii profesori nu isi dau silinta sa ne invete si sa intre macar online ca sa terminam anul scolar in care suntem cu bine si cu note excelente felicitari “Ministerul Educatiei” ca ati luat masuri . Si tot noi suntem de vina pentru ca nu am avut tablete nu am avut internet nu am intrat la ore dar profesorii care nici macar nu au intrat pe platforme pentru a preda online pe ei nu ia-ți verificat nu v-ați pus si prioritatea aceasta ca poate si profesorii sunt de vina. Da-ți mereu vina pe elevii ca ei sunt mai mici si normal dăm vina pe cei care nu pot face nimic mereu. Nici macar nu va dați silinta sa avem un viitor mai bun ca noi suntem viitorul pe voi va interesează doar banii atat.
@Andreea, ai, partial, dreptate. Dar nu facem nimic daca nu scriem corect. Nu ne baga nimeni in seama. Pentru oamenii cu carte, ortografia e importanta. Daca vrei sa devii unul, ingrijeste-te de mesajul scris, chiar daca tastezi cu viteza aceea ametitoare cu care comunicati atunci cand “stati pe telefon”.
PS. Exemplu: scrii “da-ti vina” si “nu va dati silinta”. Cum e corect si de ce? Sper sa-mi raspunzi.
1. Anul trecut (2019) semestrul I s-a incheiat in decembrie. Nu se stia de covid si n-a cerut nimeni nici o statistica a situatiilor neincheiate. Gogoșici!
2. Cea mai tare fraza e aia cu “incheiati in favoarea elevului”. Or sa fie in stare sa tot traga de timp pana in vara, doar doar s-or hotari si loazele sa catadicseasca sa reapara pe radare. Sa nu va inchipuiti ca 65.000 de elevi raportati sunt cei care chiar n-au avut cum sa intre in online. Aiurea. Scolile i-au raportat, daca au facut-o, mai ales pe cei care au stralucit prin absenta, asa cum o faceau si in scoala fizica, si care vor profita acum ca sa treaca. In martie, aprilie, mai, cand o fi, ca doar situatia trebuie incheiata in favoarea lor.
Mai pe romaneste, noi n-am fost in stare sa facem rost de amaratele alea de tablete pentru copiii care aveau nevoie, habar n-avem care a lipsit ca n-a avut cu ce si care ca n-a avut chef, ii bagam pe toti in acelasi ceaun si gata, ii trecem si s-a rezolvat. Avantaj loazele, exact ca in iunie…(“noi”=M.E.). Zici ca jucam in “Ziua cârtiței”. Doar ca nu retraim aceeasi zi, ci acelasi an. Scolar.