SURSE Ministerul Educației ar putea renunța la semestre/trimestre și le-ar putea înlocui cu 5 module de învățare / Urmează discuții pe evaluare, printre propuneri este și renunțarea la teze

34.664 de vizualizări
Photo 47831517 / School © Syda Productions | Dreamstime.com
Viitorul an școlar ar putea avea o structură complet nouă, care nu a mai fost niciodată folosită în sistemul de educație din România. În loc de organizarea pe semestre și trimestre, ar urma să fie adoptat un an școlar cu 5 module de învățare, însă nu există încă o soluție concretă privind modalitatea de evaluare a elevilor într-o astfel de structură, potrivit surselor Edupedu.ro.

UPDATE Calendarul anului școlar viitor, pe module, prezentat de ministrul Educației. Prima zi de școală este pe 5 septembrie 2022, iar în februarie 2023 elevii au o vacanță „mobilă”, de o săptămână, decisă de inspectoratele școlare

„Vom avea 5 module de învățare care vor alterna cu vacanțele. Practic, se renunță la semestre și trimestre. Se lucrează la evaluare acum, să vedem cum se va putea face”, spun sursele Edupedu.ro. Una din propuneri, în acest nou format, este renunțarea la teze și înlocuirea lor cu o evaluare periodică.

„Se merge pe vacanțele din octombrie și februarie, vor fi structurate pe module conform propunerilor de la CNPEE”, au mai spus sursele în urma discuțiilor din ședința Consiliului pentru Dialog Social de la Ministerul Educației, care a început la ora 10:00, miercuri dimineață.

Cum ar putea arăta structura de 5 module de învățare cu 5 vacanțe

Potrivit declarațiilor de până acum ale Ministrului Educației, structura anului școlar viitor ar fi:

“Anul școlar să înceapă pe data de 5 septembrie, prima zi de luni a lunii septembrie, și să se încheie pe 16 iunie. Să avem un număr de cinci vacanțe.

În primul rând o vacanță la finalul lunii octombrie, de o săptămână, după primul modul de învățare, pentru toți elevii. În octombrie pentru toți elevii, subliniez, pentru că cei din învățământ primar și grădinița aveau, cei din gimnaziu și liceu nu aveau, acum propunerea este pentru toți elevii și preșcolarii să aibă această vacanță la final de luna octombrie.

A doua vacanță să fie de sărbătorile de iarnă și să fie cu o durată consistentă, să înceapă undeva la 22 – 23 decembrie și să fie până pe 8 ianuarie, deci să avem 18 zile de vacanță de iarnă.

A treia vacanță să fie în luna februarie, o săptămână.

A patra vacanță să fie de sărbătorile pascale, în anul 2023 putem să avem o vacanță de aproape două săptămâni, care să includă și sărbătorile pascale ortodoxe și pe cele catolice. Și, de asemenea, să avem și o vacanță de vară care ar putea să înceapă pe data de 17 iunie și să se termine pe data de 4 septembrie.

Acestea sunt cele cinci vacanțe, deci asta ar trebui să rămână un lucru clar, vedem dacă vor fi trimestre sau semestre”, spunea ministrul Sorin Cîmpeanu pe 27 februarie.

Conform acestor indicații, calendarul anului școlar ar fi următorul:

  • 5 septembrie – 21 octombrie – modul
  • 24-18 octombrie – vacanță de toamnă
  • 31 octombrie – 21 decembrie – modul
  • 22 decembrie – 6 ianuarie 2023 – vacanța de iarnă
  • 9 ianuarie – 3 februarie – modul
  • 6 februarie – 10 februarie – vacanță intersemestrială
  • 13 februarie – 6 aprilie – modul
  • 7 aprilie – 18 aprilie – vacanța de primăvară
  • 19 aprilie – 16 iunie – modul
  • 17 iunie – 4 septembrie – vacanța de vară
Peste 70% dintre elevii care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor vor eliminarea tezelor

Din cei peste 10.000 de elevi care au răspuns unui chestionar lansat de Consiliul Național al Elevilor, majoritatea „ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar”, potrivit unui mesaj publicat pe pagina oficială a organizației. CNE susține că 70% dintre respondenți au cerut „eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback”.

Reprezentanții elevilor susțin că au cerut părerea elevilor în contextul în care miercuri, la Ministerul Educației, în Comisia de Dialog Social a Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar 2022-2023.

„În contextul modificărilor anunțate de-a lungul timpului cu privire la structura anului școlar, care ar aduce o nouă perspectiva asupra modului în care se desfășoară orele de curs și, implicit, asupra sistemului de evaluare, Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare la care au luat parte, până acum, peste 10.000 de elevi din toată țara.

Dintre elevii care au participat la consultarea noastră, peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare.

În același timp, majoritatea respondenților ne-au transmis faptul că ar fi de acord cu introducerea unor evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.

Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a pierdut relevanța, fără să pună accent pe necesitatea însușirii unor competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare nu mai suportă amânare!

Consiliul Național al Elevilor solicită ferm Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină unul obiectiv și, mai ales, calitativ”.

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


28 comments
  1. Impartirea pe 5 module poate nu este chiar rea, daca se urmareste o pregatire continua si acasa iar parintii ar fi mai implicati – chiar daca timpul lor este cam limitat.
    Asta nu insemana sa stea parintele sa ii faca temele sau sa ii explice ce ar fi trebuit sa inteleaga din clasa (sau sa ii asigure mediatii) ci sa “il urmareasca” mai de aproape pe copil, sa ii dea de citit/vizionat filme din literatura noastra, sa il ajute sa descopere frumusetea si muzicalitatea limbii romane, sa il indrume si la treburile casnice etc.
    Nu mai exista ore de etica, de comportament, de lucru manual, nu mai exista “dirigentia” de pe vremuri (si nu ma refer la orele de PTAP sau cele de “politica”). Toate aceste “ore” trebuiesc acum sustinute de familie in totalitate! Probabilitatea de a gasi 30 de minute zilnic, timp de o saptamana cat ar dura o vacanta, este mult mai mare decat este programul scolar in prezent, program care ne emuizeaza fizic si psihic cel mai mult
    Ministerul insa ar trebui sa adapteze materiile si programa la acest orar!
    Poate nu ar fi rau sa urmareasca si predarea anumitor materii doar in anumite module, nu pe intreaga durata a anului scolar. Astfel, concentrarea elevului pe anumite materii ar fi mult mai buna, decat daca ar avea intreruperi mari, de 1-2 saptamani (un bun exemplu este acel orar in care in saptamanile pare din luna au muzica, iar in saptamanile impare au desen, in acelasi interval orar si in aceeazi si a saptamanii mi se pare obositor pentru copil dar si pentru parinti).
    Materiile care se pot concentra pe anumite “module” de scoala poat fi:
    – educatia fizica – sunt scoli (primare dar si licee) care nu au sali de sport. Ca urmare, iarna se inghesuie intr-o sala de clasa sau un hol si fac cateva exercitii “de inviorare” ca numai sesiune sportiva nu o poti numi! De ce sa nu concentram aceste ore in perioada in care se poate iesi afara, pe teren?
    – biologia – de ce sa nu observam natura si animalele direct in mediul lor si sa vizitam Gradina Botanica, Gradina zoologica din oras cand avem ce vedea acolo (primavara, vara, toamna)?
    – muzica – nu ar fi mai usor sa mergi la un concert, la o opera, la un balet decat sa stai in clasa si doar sa copiezi cateva informatii despre compozitorul X si Y?
    – religia – cele mai importante momente ale Bibliei sunt legate de marile sarbatori Craciun si Paste; nu ar fi mai usor sa introducem aceste ore din decembrie pana in aprilie?

  2. Sunt țări cu învățământ de calitate care au structura asta cu module. Probabil că e eficient.
    Doar că suntem complet nepregătiți. Pentru schimbări de importanță mai mică se discuta luni de zile; de data asta nu a mai întrebat nimeni nimic, s-a decis și gata. O fi bine și așa, nu zic nu, dar e absolut obligatoriu ca până la toamnă să ne instruiască temeinic. Deocamdată aud doar ” module”, de parcă ar fi ceva de la sine înțeles și toți am avea o revelație. În realitate nu avem idee ce urmează. Nu ne transmite ministerul niciun model concret?

  3. Materia din clasele IX-XII cand se va modifica?
    Bacul cand se va modifica, sa nu mai tocesti atatea opere, cand tu poate esti la Mate-Info?

  4. Distrugem și ce a mai rămas bun din învățământ. Cati din așa zis specialiști care au făcut acest studiu au lucrat în învățământ. Venim in septembrie când e încă cald și elevii nu au chef de școală. Numai bine până îi antrenam să învețe , luam o vacanta …că doar am obosit. Apoi mai durează 2sapt până îi pui in ritm de școală și iar vacanta. O ținem din liber in liber. Se vede că vrem să obținem cat mai multi prosti sa ii putem conduce mai ușor. O sa avem masa de manevra. Cum vede el așa zis ministru că vor fi acele evaluări? Cu camere sau se dau așa la clasa. Așa cum se fac și evaluările la clasa a IIa a IVa și a VIa care nu au nici o finalitate. Oricum nu îi interesează prea mult pe copii sau părinți. Consumam maculatura și timp degeaba când poți face ore așa cum trebuie. Cum se face că înainte când era învățământul tradițional (care acum nu mai e bun și e hulit) aveam copii olimpici internaționali iar acum nu mai avem nici unul . Distrugem tot cum am făcut cu tot ce era bun.

  5. Nu mi se pare deloc rea ideea daca schimbarea ar fi de substanță in evaluarea elevilor. Acest model cu mai multe vacante există și în Germania. Și cu o vacanță de vară mai scurtă căci dacă lucrezi și nu ai bunici, oricum ii trimiți in tot felul de tabere și after schooluri că să ocupi timpul.
    Fragmentarea anului nu ar fi problema dar nici nu ar rezolva problemele din învățământul românesc. Plus că aceste mult prea dese schimbări nu duc la cooperarea părinților și a cadrelor didactice.

  6. Interesante majoritatea comentariilor care nu vad cu ochi buni prelungirea anului scolar cu doua saptamani pentru ca in septembrie mergeam la mare…..

    Toata lumea vrea invatamant de calitate, dar practic sa invatam mai putin, evaluari mai putine, dar bagat banii in meditatii de la clasa a 1a.

    Au si decidentii politici o mare vina, dar in egala masura si parintii care pe de o parte se lamenteaza si pe alta au dus la industria subterana a meditatiilor. Acum 50-60 de ani nu se faceau meditatii deloc, acum 2-30 de ani se faceau la clasa a 8a si pt admitrerea la facultate, acum de la clasa 1. Meditatiile exista pentru ca parintii le platesc.

    1. Da, asta e problema sistemului de educatie: structura anului! Ca in rest au fost toate rezolvate si totul ar merge struna daca anul ar fi impartit in module. Adevarul e ca toti ministrii educatiei au ramas in istorie cu vreo schimbare din asta importanta de “bagam o vacanta aici, scoate una de acolo”. Pai putea sa nu intre si nea cimpeanu in acest hall of fame? Copiii trebuie sa se bucure de vacanta, ca sigur invata mai multe decat pe bancile sterpei scoli romanesti…

    2. Cine e de vina cu meditațiile? Pentru că părinții nu mai au timp sa se ocupe de copii. Și dacă are bani de ce sa nu facă, că e mai 7sor ptr el. Multi dintre părinți nu știu nici ei ce sa le arate , pentru că nici ei nu au învățat prea mult la școală. Nu sunt de acord sa nu poți să îi arăți copilului tau noțiuni de la clasele I-IV. Dacă iau cartea și citesc pot sa își îndrume copiii. Și ar fi cazul sa nu mai îmbuibe pe învățătoare (pardon profesori de învățământ primar) cu tot felul de atenții. Iar de Crăciun, 1 martie, 8 martie, sfârșit de an , toate 8nvatatosrele pleacă acasă cu brațele pline de cadouri. S-a ajuns sa fie cumpărate bijuterii de aur sau obiecte mari de la 1000lei in sus. Dacă nu ar alerga după hârtii pentru gradații de merit(pe banii părinților și timpul copiilor în defavoarea orelor) și ar face ce trebui la ora ar fi bine. Toate așa zisele activități extracurriculare sunt făcute în timpul orelor de curs nu în afara orelor

  7. aberant, tot ce inseamna minister si agentii de sub trebuie dat afara. mai bine luam cu copy si paste un sistem din afara

  8. Ce visează noaptea transmite în teritoriu ca sa distrugă ce a mai rămas întreg din sistemul de educație.

    Bombardardamentele sunt și în Romania.
    Educația e sub asediu.
    Agresorul este chiar ministrul Cârpeanu.

  9. As vrea sa stiu de unde a fost inspirat proiectul acesta. In ce alta tara se mai aplica? Cu ce rezultate?
    Sau este unul original, de pe malurile Dambovitei?
    Parerea mea ca ne aruncam in necunoscut cu invatamantul. Este super-radical.
    Sper sa gresesc.

    1. Marea Britanie ar fi una dintre tari, de altfel cu un invatamant exceptional. Acolo Vacanta de vara dureaza maxim oluna si jumatate, in schimb au mai multe vacante scurte in timpul anului. In perioadele de cursuri exista evaluari repetate

    2. Nu este nimic necunoscut! Este exact ca Regatul Unit și Germania (posibil și alte țări). În sfârșit iau în considerare să schimbe atât structura, cât și modul de evaluare , să se facă standardizat și la final de an, inclusiv cu corectură încrucișată. Profesorii noștri prea erau preocupați să fie mici Dumnezei, să decidă ei chestii, să pună pârghii,să facă orice altceva decât pedagogie și educație corectă. În felul acesta se elimină și problema din UK, unde profesorii proprii corectează, supraevaluând elevii ca să primească bani de la guvern. Tare aș vrea să văd cum va reacționa un profesor al cărui elev ținut în brațe cu 10 va obține 6 la evaluare. La fel și invers cu un copil de 7 care ia la evaluare 9. Cum o să justifice?

  10. Dupa ce ca manualele sunt de extrem de slabe, multi profesori lasa de dorit, acum mai vin si cu geniala idee de a fragmenta anul scolar. Eu zic sa inchida scoala de tot si sa-i trimita pe toti sa cande, sa se ocupe de agricultura si de zootehnie.
    Ce elevi au fost intrebati? Tinand cont de faptul ca in fiecare oras exista cate 1-2 licee (colegii) in care se mai invata, iar restul sun vai de capul lor, as fi curioasa care majoritate a votat pentru eliminarea tezelor. Am doi copii la scoala si nu-mi doresc sceasta modificare, deoarece oricum sunt nevoita sa suplimentez acasa ceea ce nu se face la scoala.

      1. Sincer, ca elev va spun, sunt foarte importante. Eu am rapsuns ca doresc teze. Ma ajuta sa ma organizez. Uneori, fiind si profil stiinte ale naturii, unde munca e la dublu-si uman si real, pt ca profesorii de uman nu si dau seama ca este soecializare de real- neglijez anumite materii de profil o sapt sau 2 sau 3. Cand am timp iar sa invat temeinic, sa fac exercitii pe baza teoriei invatate(pt ca doar asa poti invata la chimie, fizica, matematica, bio) daca am un termen limita (adica un test o teza o ascultare) invat mult mai eficient si am o nota care sa reflecte ce am invatat eu pe termen lung. Sa fim seriosi, nu poti invata la liceu materia de 1 sem intr o sapt si, sa si intelegi si sa poti face conexiuni logice intre informatii. In plus, mai ales la anii terminali,poate chiar si clasa a 11 a, tezele erau minunate, mai ales pt profilul meu si doritorii de meidicina. Erau practic un fel de mini simulari de amditere, sau cel putin asa serios le tratez si privesc eu. Pt cei care nu mai vor teze-aceia fiind in relitate elevii care nu sunt in primele cateva licee din fiecare oras, care nu au chef sa invete nimic-nu vad de ce i ar deranja asa tare daca le dau. In final daca nu te intereseaza, de ce sa te mai stresezi? Macar sa ii lase pe altii care vor sa invete si sa vada ce nivel au sa se testeze astfel. Ideea cu subiectele la nivel national este pe de o parte buna deoarece nimeni nu se poate plange de nivelul de difcultate, pe de alta parte este rau, deoarece profesorul trebuie sa adapteze volumul si nivelul de dificultate la nivelul clasei, lucru imposibil daca exista subiecte unice.
        In concluzie, cred ca tezele sunt extrem de importante pentru elevii care chiar sunt dispusi sa invete si sa evolueze frumos academic.

  11. Eu zic ca in fiecare an sa fie altfel ca sa fie o bataie de joc bine facuta. Neaparat sa modificati structura anului scolar in fiecare an. Si tezele sa le scoateti apoi sa le reintroduceti si tot asa. Ca sa nu mai inteleaga nimeni nimic.

    1. Sunteți nebuni pe bune?
      pai in fiecare an modificari? voi asa ati învățat?… 5 septembrie… cind e vremea cea mai placuta?.. 16 iunie . cine pleaca in vacanta s- au concediu pe 16 iunie ? e ee🤯🤯

  12. Dar nu mai bine renunta omul asta la Minister si merge la locul lui, in Agricultura?
    Si asa pare ca muta niste saci de cartofi nu copii de scoala!
    Ce viseaza noaptea, vine la serviciu si incearca o implementare

  13. Ce chestie interesanta ! Oare ce se intelege prin “module de invatare” ? Asa ceva nu se poate aplica materiilor din curriculum, nu am UNITATI de invatare tov. Ministru, ele nu au numar fix de ore …
    Abramburica era mic copil pe langa Tov. Ministru Putin-Campeanu.

    1. Cum sa nu! De acum 20 ani, manualele de limba si literatura romana erau structurate in module (ex: “joc, joaca” in care era prezentat romanul “Alice in tara minunilor” si povestioare ale unor patetici contemporani pentru clasa a 9a la filiera reala).
      La istorie se prezintă evenimentele grupate cronologic, la geografie se predau mai intai munții sau tarile dintr-o zona a globului/Europei. Biologia, pe sisteme si aparate. Fizica nu e abordata buluc.
      Doar la sport apar probleme modulare.
      Problema adevarata pe care un profesor capabil și-ar pune-o ar fi: cum pot fi integrate toate modulele, pentru ca eleviia finalul anului, sa știe toata materia, nu fragmente pe care sa nu le lege intre ele?
      In rest, interesant cu evaluările naționale. Doar sa nu primească elevii servite, ca sa iasa profesorii bine si toată lumea sa grohaie multumita.

      1. Modulul (in acest moment) este o materie, de obicei tehnica, studiata in scoala profeesionala/liceele tehnologice (cls XI-XII) cu o singura medie doar la sfarsitul anului scolar. Se includ limbile straine si TIC.
        “Bucatile de materie -sau capitolele” se numesc “unitati de invatare”. Acestea nu au lungime fixa de ore, asa ca rupem firul logic la vacantele multe si dese… era o vorba mult mai demult “pauze lungi si dese , cheia marilor succese” Cred ca zicala o vom aplica acum, doar prima parte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Părinții elevilor până în 12 ani ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență, ori cei care sunt în grupe de risc și solicită școală online, nu primesc concediu plătit de la serviciu, pe baza ordonanței 147, ca să-și supravegheze copiii

Părinții elevilor ale căror școli au decis să adopte scenariul online fără a avea la bază o anchetă epidemiologică a DSP și o hotărâre a Comitetului pentru Situații de Urgență…
Vezi articolul

Cîmpeanu susține în afacerea plagiatului că profesorul Ioan Pleșa ar fi considerat „necesar” ca el „să preia îndrumătorul de lucrări practice” / O operă nu poate fi republicată sub un alt nume, nu există nicio cale pe lumea asta ca o operă a lui Michelangelo, de exemplu, să devină realizată de mine – avertizează un avocat

Ministrul Educației vine la două zile de la ancheta care a dezvăluit un plagiat masiv în cursul său universitar cu următoarea explicație publică: profesorul Ioan Pleșa, unul dintre autorii de…
Vezi articolul